Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Over molton drums: Ik vind hem persoonlijk vrij waardeloos klinken en de interface en timing haperen ook regelmatig.

Mijn tweede goede voornemen voor 2011 is om geen apps meer te kopen zonder de eerst de gratis/lite versie te hebben uitgeprobeerd.

Geen lite versie, dan geen sale. Tenzij het van Korg komt. :duivels:

Nog steeds niet duidelijk

Nog steeds niet duidelijk

Hoi,
Ik lees deze draad met veel plezier en heb daardoor bijv. de iMs20 aangeschaft, maar snap nog steeds iets niet. Momenteel heb ik een toetsenbord met gewone midi out, dus de 5 polige din. Ik heb inmiddels de camera connection set gekocht en daar zit dus usb op. Hoe knoop ik ze nu aan elkaar? Zijn er midi naar usb interfaces die zonder software draaien? Ik ken natuurlijk wel de usb naar midi's maar andersom kan ik zo ook niet vinden, je komt al snel op interfaces uit die dus een computer nodig hebben.
Ik dacht het hier wel gelezen te hebben maar misschien dat iemand de moeite wil nemen een oudere jongere in te lichten:dubbel:
Dus hoe van 5 polige din midi out naar platte usb zonder driver, dat is het eigenlijk....

Hoi,
Ik lees deze draad met veel plezier en heb daardoor bijv. de iMs20 aangeschaft, maar snap nog steeds iets niet. Momenteel heb ik een toetsenbord met gewone midi out, dus de 5 polige din. Ik heb inmiddels de camera connection set gekocht en daar zit dus usb op. Hoe knoop ik ze nu aan elkaar? Zijn er midi naar usb interfaces die zonder software draaien? Ik ken natuurlijk wel de usb naar midi's maar andersom kan ik zo ook niet vinden, je komt al snel op interfaces uit die dus een computer nodig hebben.
Ik dacht het hier wel gelezen te hebben maar misschien dat iemand de moeite wil nemen een oudere jongere in te lichten:dubbel:
Dus hoe van 5 polige din midi out naar platte usb zonder driver, dat is het eigenlijk....

Ik heb dit heel simpel opgelost met de camera connection set, een esi midimate 2 en gaan met die banaan. Dit werkt echt meteen :).
Wat wel zeker is is dat de midi interface niet teveel stroom mag gebruiken. In dit geval met deze bus-powered interface werkt het zonder problemen.

Hey! Thanks man ( vsmachine;-) dat ga ik proberen.

Hey! Thanks man ( vsmachine;-) dat ga ik proberen.

Ik heb het ook maar getest met de 1e de beste midi interface. volgens mij is de belangrijkste voorwaarde dat ie normaal op de mac zonder drivers kan werken. Werd door de ipad ook meteen herkend als midimate 2 :)

Ik heb dit heel simpel opgelost met de camera connection set, een esi midimate 2 en gaan met die banaan. Dit werkt echt meteen :).
Wat wel zeker is is dat de midi interface niet teveel stroom mag gebruiken. In dit geval met deze bus-powered interface werkt het zonder problemen.

Heeft iemand al een manier gevonden om met een generieke driver midi wireless werkend te krijgen (en wel onder window os)

Heeft iemand al een manier gevonden om met een generieke driver midi wireless werkend te krijgen (en wel onder window os)

Misschien kun je iets duidelijker omschrijven hoe je dit bedoelt..

Chainr - App

Chainr - App

Hee Synthforum leden!

Ik ben heel blij en trots het volgende te kunnen aankondigen:

Chainr. De beste App om recalls te maken van de sounds die je hebt gemaakt!

Het idee voor deze app onstond in mijn RedHouse studio. Ik was daar aan het klooien met recall sheets en fotos voor de geluiden die ik daar opnam voor projecten. En toen dacht ik: mijn iPhone zou dit mooi kunnen!

Je kan een "Chain" maken met text, audio, foto, video en locatie. En op deze manier een "signal chain" vastleggen voor jezelf om om te delen met je vrienden, klanten, collega's.

En de app kan zoveel meer omdat ik paar handige dingen heb toegevoegd!
je kan hier een aantal YouTube filmpjes zien:
http://www.youtube.com/user/ChainrChannel

App Store link:
http://itunes.apple.com/nl/app/chainr/id412192832?mt=8

Check it out! En laat me weten wat je ervan vind.
Chain you day!

www.chainr.com

@ Fox in Socks: Ik dacht even dat we al op 1 april aangeland waren, maar een blik op m'n agenda op de Ipad vertelde mij dat het toch nog maar 2 januari was. :halleluja
Tellsell mode on/Amazing, geweldig, fantastisch!/ tellsell mode off

Hee Synthforum leden!

Ik ben heel blij en trots het volgende te kunnen aankondigen:

Chainr. De beste App om recalls te maken van de sounds die je hebt gemaakt!

Het idee voor deze app onstond in mijn RedHouse studio. Ik was daar aan het klooien met recall sheets en fotos voor de geluiden die ik daar opnam voor projecten. En toen dacht ik: mijn iPhone zou dit mooi kunnen!

Je kan een "Chain" maken met text, audio, foto, video en locatie. En op deze manier een "signal chain" vastleggen voor jezelf om om te delen met je vrienden, klanten, collega's.

En de app kan zoveel meer omdat ik paar handige dingen heb toegevoegd!
je kan hier een aantal YouTube filmpjes zien:
http://www.youtube.com/user/ChainrChannel

App Store link:
http://itunes.apple.com/nl/app/chainr/id412192832?mt=8

Check it out! En laat me weten wat je ervan vind.
Chain you day!

www.chainr.com

Wat voegt deze reclame hier toe?

Een forum-lid vroeg me of ik iets over Chainr wilde schrijven op Synthforum (in deze thread) en dat heb ik gedaan.
Het leek me een goed idee het ook aan de leden van Synthforum te laten weten dat deze app bestaat en handig kan zijn bij sounddesign/recalls.

Het spijt me dat jullie het nut er niet van inzien. Maar andere forum-leden met analoge apparatuur kunnen zeker wat aan deze app hebben.

Wat voegt deze reclame hier toe?

Nou kom op een beetje vriendelijker mag best.
Overigens ben ik degene geweest die gevraagd heeft of hij dit aan ons zou willen mededelen.

Een app die velen van ons goed van pas kan komen. :okdan:

Bedankt voor het posten.

PS. Ik gokte er al een beetje op dat je een lid zou zijn hehe :D

:D hehehe, herkenbaar.. alleen heb ik dat dan niet van de iPad maar van zo'n prullenbak met klikdeksel: bij alle andere prullenbakken sla ik ook op de deksel...

Weet iemand een goede sampler voor op de ipad, er zijn er wel een aantal, maar ik wil er 1 waar je rond 20 oneshots van ongeveer 3 seconden in kan laden en daar dan ook direct bij kunnen, dus niet in verschillende banken. Ik zag samplelab, maar ik weet niet of dit wat is. Isample is op zich ook wel wat, maar daar kan je maar over 6 verschillende samples beschikken. Of heeft misschien iemand ervaring met chippad? Die zou het misschien wel kunnen? Ik heb electrify, maar daar heb je maar de bisschikking over acht sporen, dus ook maar 8 samples...

Weet iemand een goede sampler voor op de ipad, er zijn er wel een aantal, maar ik wil er 1 waar je rond 20 oneshots van ongeveer 3 seconden in kan laden en daar dan ook direct bij kunnen, dus niet in verschillende banken. Ik zag samplelab, maar ik weet niet of dit wat is. Isample is op zich ook wel wat, maar daar kan je maar over 6 verschillende samples beschikken. Of heeft misschien iemand ervaring met chippad? Die zou het misschien wel kunnen? Ik heb electrify, maar daar heb je maar de bisschikking over acht sporen, dus ook maar 8 samples...

Looptastic?
Volgens mij kunnen daar 25 samples samen
worden afgespeeld.

Thanks voor het meedenken, maar kan je de samples dan onafhankelijk van elkaar triggeren met je vingers? Het is toch eigenlijk dat hij met looptastic automatisch de samples in een loop gooit? En ik wil ze niet loopen, het zijn one-shots, maar ik zal er eens naar kijken.

Hmmm, weet ik niet zeker.
kwam wel ergens een knopje tegen met
"automatisch/one shot"
en je hebt iig een soort strip waaruit je
1 sample vanaf elk punt kunt triggeren.

maar het is een leuke app maar niet heel
proffesioneel.
live goed te gebruiken maar niet echt in de
studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back