even wat rechtzetten
even wat rechtzetten
Dat schreef ik al maanden geleden, ik denk dat velen er in eerste instantie op afknappen. Het is echter een app die zijn geld meer dan waard is, de vergelijking met een samplecd klopt niet want je kunt van alles editen en de sequencer is wel zoals hij altijd geweest is. De series III geluiden vind ik mooi dus die upgrade is volgens mij wel legitiem.
Ik ben betatester, onbetaald, en heb ook vaker kritiek geuit en daar is wat mee gedaan. Wat de prijs betreft, het is maar hoe je het bekijkt, inderdaad is de gemiddelde app veel goedkoper maar vergelijk je het met software voor je computer dan is het nog steeds erg weinig. Al met al denk ik dat de app zijn weg wel vindt en gewaardeerd wordt door de groep die onder de fanboys gerekend wordt. Ook schreef ik al eerder, er zijn veel uitgebreidere muziekprogramma's te koop maar dit is een Fairlight app en zo moet je het dan ook zien.
Beter een paar tientjes dan (honderd)duizenden euro's en een instabiel systeem dat haast niet meer te repareren is zou ik zeggen.
Het is nostalgie en nog bruikbaar ook.
even wat rechtzetten
Ik vind echter wel dat ze erg zijn doorgeslagen in hun 'simulatie-pogingen'.
Bij het opsarten van de app moet je de schakelaars op het juiste voltage zetten en de aan/uit-knop omzetten. Bij een verkeerde instelling komt er (virtuele) rook uit je CMI.
Goed, een grapje, kan ik waarderen, maar om nu elke keer na het opstarten weer een knop te moeten omzetten om op te starten wordt wat dubbelop.
Eenmaal het voltage ingesteld hoef je dat niet steeds opnieuw te doen.
Vervolgens begint het diskettestation luidruchtig op te starten en krijg je het groene CMI scherm te zien. Bij het laden van geluiden gebeurt het regelmatig dat de samples niet geladen worden, maar dat je een mededeling krijgt dat je misschien de koppen van het station moet reinigen.
Dat wordt ronduit ergerlijk, maar gelukkig kun je de betrouwbaarheid van je floppy station instellen evenals het volume ervan.
Wat de koppen van de floppydrive betreft, dat kun je uitzetten hoor!
Al met al vind ik de interface verre van intuitief en ideaal, maar dat zal misschien ook een kwestie van wennen zijn.
De geluiden maken voor mij een hoop goed, maar of ik ga upgraden.....daar ga ik nog maar eens een nachtje over slapen.
Je vergeet misschien dat dit eind jaren 70 ontwikkeld is en toen had nog niemand van Logic, Garageband of Cubase gehoord.
groet
Tom
Dat schreef ik al maanden geleden, ik denk dat velen er in eerste instantie op afknappen. Het is echter een app die zijn geld meer dan waard is, de vergelijking met een samplecd klopt niet want je kunt van alles editen en de sequencer is wel zoals hij altijd geweest is. De series III geluiden vind ik mooi dus die upgrade is volgens mij wel legitiem.
Ik ben betatester, onbetaald, en heb ook vaker kritiek geuit en daar is wat mee gedaan. Wat de prijs betreft, het is maar hoe je het bekijkt, inderdaad is de gemiddelde app veel goedkoper maar vergelijk je het met software voor je computer dan is het nog steeds erg weinig. Al met al denk ik dat de app zijn weg wel vindt en gewaardeerd wordt door de groep die onder de fanboys gerekend wordt. Ook schreef ik al eerder, er zijn veel uitgebreidere muziekprogramma's te koop maar dit is een Fairlight app en zo moet je het dan ook zien.
Beter een paar tientjes dan (honderd)duizenden euro's en een instabiel systeem dat haast niet meer te repareren is zou ik zeggen.
Het is nostalgie en nog bruikbaar ook.
Laatst gewijzigd: