Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
even wat rechtzetten

even wat rechtzetten

Ik vind echter wel dat ze erg zijn doorgeslagen in hun 'simulatie-pogingen'.
Bij het opsarten van de app moet je de schakelaars op het juiste voltage zetten en de aan/uit-knop omzetten. Bij een verkeerde instelling komt er (virtuele) rook uit je CMI.
Goed, een grapje, kan ik waarderen, maar om nu elke keer na het opstarten weer een knop te moeten omzetten om op te starten wordt wat dubbelop.

Eenmaal het voltage ingesteld hoef je dat niet steeds opnieuw te doen.

Vervolgens begint het diskettestation luidruchtig op te starten en krijg je het groene CMI scherm te zien. Bij het laden van geluiden gebeurt het regelmatig dat de samples niet geladen worden, maar dat je een mededeling krijgt dat je misschien de koppen van het station moet reinigen.
Dat wordt ronduit ergerlijk, maar gelukkig kun je de betrouwbaarheid van je floppy station instellen evenals het volume ervan.

Wat de koppen van de floppydrive betreft, dat kun je uitzetten hoor!

Al met al vind ik de interface verre van intuitief en ideaal, maar dat zal misschien ook een kwestie van wennen zijn.
De geluiden maken voor mij een hoop goed, maar of ik ga upgraden.....daar ga ik nog maar eens een nachtje over slapen.

Je vergeet misschien dat dit eind jaren 70 ontwikkeld is en toen had nog niemand van Logic, Garageband of Cubase gehoord.

groet

Tom

Dat schreef ik al maanden geleden, ik denk dat velen er in eerste instantie op afknappen. Het is echter een app die zijn geld meer dan waard is, de vergelijking met een samplecd klopt niet want je kunt van alles editen en de sequencer is wel zoals hij altijd geweest is. De series III geluiden vind ik mooi dus die upgrade is volgens mij wel legitiem.

Ik ben betatester, onbetaald, en heb ook vaker kritiek geuit en daar is wat mee gedaan. Wat de prijs betreft, het is maar hoe je het bekijkt, inderdaad is de gemiddelde app veel goedkoper maar vergelijk je het met software voor je computer dan is het nog steeds erg weinig. Al met al denk ik dat de app zijn weg wel vindt en gewaardeerd wordt door de groep die onder de fanboys gerekend wordt. Ook schreef ik al eerder, er zijn veel uitgebreidere muziekprogramma's te koop maar dit is een Fairlight app en zo moet je het dan ook zien.

Beter een paar tientjes dan (honderd)duizenden euro's en een instabiel systeem dat haast niet meer te repareren is zou ik zeggen.

Het is nostalgie en nog bruikbaar ook.

Laatst gewijzigd:
Eenmaal het voltage ingesteld hoef je dat niet steeds opnieuw te doen.
Het voltage instellen niet, de knop omzetten wel.

Je vergeet misschien dat dit eind jaren 70 ontwikkeld is en toen had nog niemand van Logic, Garageband of Cubase gehoord.

Je vergeet misschien dat deze app in 2011 is uitgebracht. ;)
Ik vind het prima dat er op een oud instrument wordt teruggegrepen, maar ik vind het jammer dat het in de app vorm niet de 21ste eeuw is ingesleept. Mijns inziens zijn er genoeg mogelijkheden om een Fairlight CMI in appvorm te gieten op een manier die verwijst naar het oorspronkelijke instrument, doch zonder de nadelen en ergernissen van datzelfde instrument.

Zoals het nu is (en ik heb het hier over de standaard versie) vind ik het meer nostalgie dan een bruikbaar instrument en dan vind ik drie tientjes veel geld.

ik vind het wel lachen hoor met die garageband.

je denkt in eerste instantie dat het speelgoed is maar wel beschouwd biedt het touchscreen van de iPad mogelijkheden die simpele midikeyboards niet kunnen leveren.

Als je in 'pitch' mode bent dan hebben sommige instrumenten de mogelijkheid om per toets onafhankelijk nog vibrato of pitchbend toe te passen door naar boven te wriijven met je vinger. onafhankelijk van andere ingedrukte of aangehouden noten. In wezen een soortement van poly aftertouch maar dan door te vrijwen.

Daarnaast is het ook leuk om van noot naar noot te glijden waarmee je smooth portamentootjes kunt maken, leuk voor basjes bijvoorbeeld. heeft wel wat weg van een ribbon conroller.

hier een bakseltje http://www.xs4all.nl/~avanheck/billyjoelseltje.m4a

Voor je ipad een automatch zoeken naar dat deuntje.
Soundhound
Voor een naar of lied in of zing het.
Je kan het zingen en dan zoek hij het op.

Wil natuurlijk niet altijd zeggen dat dat deuntje de juiste song find maar het is een gratis programatje voorje ipad
Deze werk best leuk.
Er is ook een betaalde verzie.
Gratis is lekkker toch.

Laatst gewijzigd:
Ik heb sinds kort de Ipad. Ben er heel blij mee. Als app heb ik Beatwave, NLogFree, MobeatLE, Garageband Lite en Fairlight CMI. Ik heb de Akai SynthStudio besteld. Alleen wil ik de upgrade van de Fairlight nog hebben en dat lukt me niet.

Inmiddels krijg ik al berichten dat de Ipad2 er is. Mij werd ook al de 2 aagesmeerd maar ik wacht dan liever nog een jaar en koop dan de uitgebreide.

Heeft er iemand al zo'n iPad piano-keyboard controller getest? Werkt die dan ook met de meeste apps en hoe zit het met lag?

Kan het niet vinden op itunes.
Mogelijk de naam is anders.

Ik bedoel geen app, maar een hardware controller voor diverse iPad apps.

Bv. de Akai Synthstation 49:
synthstation49_1.jpg

Goed nieuws, Korg Electribe en Ims-20 hebben audiocopy functie gekregen. Nu kan ik loops bouncen naar Multitrack DAW.

Dit is voor zover ik weet, de enige.
Ik ga hem vanmiddag bestellen.:{
Let wel op de prijs:
De ene winkel verkoopt hem voor 219 en een de andere voor 199 euri's.

Kan nie wachten.

Ik bedoel geen app, maar een hardware controller voor diverse iPad apps.

Bv. de Akai Synthstation 49:
synthstation49_1.jpg

Er zijn er nog wel enkele denk ik. Een tijdje geleden botste ik op een site met keyboards voor de iPad, maar ik ben de link kwijt. Ik vind enkel nog 2 keyboards die nog niet uit zijn. De synthstation 49 lijkt echter wel de enige die zich op de professionele markt richt.

Ion Piano 2 Go (coming soon):
piano2go_angle_med.jpg

Piano Master (coming soon):
pianomaster_med.jpg

Laat ons iets weten hoe die synthstation 49 het doet. Als er niet te veel lag op zit enz. koop ik er mij mss ook één. Het is ook handig dat hij gewoon als USB-controller kan werken. Alleen mis ik nog draaiknoppen. Het is echt niet praktisch om bv. de cutoff te regelen met draaiknoppen op het scherm. Fader-knoppen of XY-pads werken wel OK op het scherm.

Is er nog een idioot geweest die vandaag in de rij heeft gestaan? Ik wel iig :P

Kwam om kwart voor vijf aan bij IFactors en zag daar een lange rij van 2 kanten, ene kant voor de gereserveerden, andere voor laatkomers. Nadat ik de mensen aan het uitlachen was sloot ik zelf in de rij aan om ook uitgelachen te worden.
Koffie werd geserveerd, zonder koekje *frons* maar dat kon de pret niet verpesten totdat er omgeroepen werd dat alle iPads waren uitverkocht. Sta je daar mooi dan met zijn 100den. Priceless :halleluja

Hollen hollen naar iCentre iets verderop om daar in de rij aan te sluiten en uiteraard was die rij ook niet normaal lang (het leek de Efteling wel)
Een moeder van een jongen in de rij liep telkens van voor naar achter om ons achter in de rij up 2 date te houden "de witte zijn op" "64GB ook uitverkocht" "3G ook op" "Alles is weg" Again Priceless

Ik denk het zal me toch G$%#@ nie gebeuren zeg he! dus ik snel nog ff langs de MM en jawel nog 10 stuks waren er over. FEEST! FEEST!

Wat een volk he die Apple fanboys and girls :D

Hehe, gefeliciteerd! :D

lijkt een een beetje op m'n ipad 1 quest, maar dan zonder de wachtrijen:
Toen ik het er eindelijk op waagde om er afgelopen augustus 1 te scoren "op voorraad", kreeg ik ook twee keer nee bij een apr terwijl er letterlijk BAKKEN vol lagen bij de MM. Ben niet kapot van die shop, maar ja....het belangrijkste is die iVerslaving te bevredigen.

In september ofzo de derde ipad versie las ik in een blad?

Zou me niet verbazen als er voor het eind van het jaar (lees: Kerst) toch nog wat komt.
Denk creatief, bijv. zoiets als de "Ipad Pro". Ergens in de range tussen de Mac Air en de Ipad. En nu wel met retina display?
Vergeet niet; Lion staat gepland voor deze zomer, en wie zegt dat OSX en IOS niet naar elkaar toe kunnen groeien?

Nee. Het is bij apple producten altijd 1 jaar. Zie iphone, 3gs, 4 en ipad, ipad 2.

Ik hoorde een verhaal van een collega dat Apple de release cycle voor de ipad (misschien ook andere producten) naar voren wil trekken; voor de kerst. Op die manier worden de apple producten gewild als kerstcadeau en hopen ze meer te verkopen. Dat zou dus inhouden dat er dit jaar inderdaad nog een ipad aankomt. Maar of dit verhaal klopt kan ik niet verifieren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back