Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Gewoon even ingedrukt houden en dan krijg je allemaal kruisjes, dan even op het X-je drukken waarna je de vraag krijgt "verwijderen" en is'ie weg.;)
Kinderlijk eenvoudig.

Leuk!

Ik heb nog geen iPad, wel een iphone en heb laatst in de avond uurtjes core midi doorgenomen.

Lijkt me leuk om een midi appje te maken voor iphone en ipad.

ik heb al een aantal ideetjes, maar wat zouden jullie daar in terug willen zien ?

misschien wel een synthforum sequencer app :)

of een wobblebas je track app

Mini logic app zou vet zijn :D
In de app zou het mooi zijn als het een delay, reverb, distortion (die goed over ze nek kan), Eq (zoals oxford), compressor, limiter, bitcrusher, sampler, drumcomputer (met vele roland sounds) en een paar mooi synths had (iets met meerdere osc's) }:|:P

Dit lijkt mij wel erg vet :okdan:

Gewoon even ingedrukt houden en dan krijg je allemaal kruisjes, dan even op het X-je drukken waarna je de vraag krijgt "verwijderen" en is'ie weg.;)
Kinderlijk eenvoudig.

Sorry maar bij mij doet die dat dus niet!
Voor de goede orde. Ik activeer dus door op het cijfertje rechtsonderin te drukken het menu scherm. Daar vind je bovenin het scherm "Patterns". Daar druk ik op de patroon die ik wil verwijderen maar ik krijg dus niet dat gewenste kruisje/verwijder bericht!

Wat hou jij waar ingedrukt?

Dank bij voorbaat!

Ensa

Mini logic app zou vet zijn :D
In de app zou het mooi zijn als het een delay, reverb, distortion (die goed over ze nek kan), Eq (zoals oxford), compressor, limiter, bitcrusher, sampler, drumcomputer (met vele roland sounds) en een paar mooi synths had (iets met meerdere osc's) }:|:P

Dit lijkt mij wel erg vet :okdan:

Ik heb dus CoreMidi onder de knie, CoreAudio duurt nog even, want dat is een van de moeilijkste SDK's op dit moment. Ik vind het interessant om dus een midi app te maken, en die op hardware aan te sluiten.

update: Electrify heeft een update gekregen, vorige versie schijnt nogal buggy te zijn.

Ik ken de app zelf niet, maar zou gebaseerd moeten zijn op de Korg Electribe sampler (ESX). Verhalen over bugs en crashes hielden een aankoop tegen, hopelijk is de app nu wel stabiel.

En een vraag: heeft er al iemand ervaring met een sampler app op de Ipad die via midi kan worden aangestuurd door een externe sequencer? Ik heb een Kawai Q-80 hardware sequencer gekocht, komt morgen met de post, ik ben benieuwd of ik naast mijn 2 synthesizers ook een sampler op de Ipad kan triggeren (zonder te veel latency en sloppy midi timing).

Sampe Lab kan met een mini Akai controller getriggerd worden, misschien kan extern sequencen dan ook?

Iemand tips? Ik heb Funkbox al, misschien is dat een goede oplossing voor extern sequencen van beats. Ik moet eerst nog de camera kit en een simpele USB 1x1 midi interface kopen voordat ik kan testen.

Aanvulling op eerder bericht: nu ik er wat langer over nadenk, alle apps die met midi zijn aan te sturen zouden moeten werken met een externe sequencer, sampler van Nanostudio moet ook lukken (als het maar low latency is).

Ik zag dat SynthX in de aanbieding is, ik heb hem geinstalleerd, zeer fraaie synthesizer, veel expressie mogelijk. Afhankelijk van waar je een noot aanslaat in het vertikale vlak kan je parameters aansturen. Onderaan is filter dicht, boven is filter open, of volume laag, volume hoog, etc, combinatie van parameters kan ook. De plaatjes in de app store van de interface vond ik nogal vaag, maar dit is bij gebruik helemaal niet zo. Als je een noot aanslaat, dan verschijnt er in het groen een wave vorm op het scherm en zie de modulatie. Beste synth die ik geprobeerd heb tot nu toe.

Ook Synthronica geinstalleerd, heeft nog een introductieprijs van 4 euro, iets met formants, nog niet gebruikt, aparte sound. App crasht wel als je een preset kiest en dan te snel een andere knop indrukt. App heeft een Multi touch filter, heel apart.

En Samplelab geinstalleerd, aanbieding, nog niet geprobeerd. Alleen Electrify nog en dan heb ik weer even genoeg apps.

Andere aardige app is Discovr, kan je zoeken naar bands en artiesten, en zie je links met gelijksoortige bands en artiesten, met achtergrond info en biografie. Tijdelijk gratis.

Er was iets vaags met de gebruikers rechten aan de hand met die versie dacht ik ergens gelezen te hebben.....

ja volgens mij mag je de samples die in die app zitten niet gebruiken in je commerciƫle nummer. dus als je die samples gebruikt moet je ze laten clearen door de gorillaz.

ik vind het design van die app nogal gay eerlijk gezegd. maar ik ben sowieso geen fan van de visuele stijl van de gorillaz.

wat wel interessant is dat mensen nu speculeren over een nieuwe electribe app waar je je eigen samples kunt gebruiken, omdat blijkbaar de coding voor zo'n functie al klaar ligt, gezien de gorillaz app.
dat zou wel heel tof zijn als er een nieuwe iElectribe komt, samples zit ik niet echt op te wachten zelf, maar ik wil een filter drop hebben. alsie maar niet ipad2 exclusive wordt though.

Iemand enig idee of je met deze app midi kan afspelen over een midi interface?

http://www.symphonypro.net/

Ik zoek een soort sibelius waarmee ik noten op kan nemen en af kan spelen op een elektronische piano. Liefst met notenschrift dus, maar als er een normale sequencer is waarmee dit kan is het in principe ook goed...

Laatst gewijzigd:
ok... thanks... ik had me daar nog niet genoeg in verdiept om te weten dat dat CoreMIDI heet..

*edit* het is ook niet voor mij, ik gebruik zelf eigenlijk geen apple producten, we hadden mijn moeder voor dr verjaardag een ipad gegeven als ideale laptop voor oudere mensen :) Die wil nu sequencen met haar pianotje... maar zonder pianoroll, want dat snapt ze niet..

Sorry, ik las het verkeerd. Ik kan je niet helpen.:(

Sorry maar bij mij doet die dat dus niet!
Voor de goede orde. Ik activeer dus door op het cijfertje rechtsonderin te drukken het menu scherm. Daar vind je bovenin het scherm "Patterns". Daar druk ik op de patroon die ik wil verwijderen maar ik krijg dus niet dat gewenste kruisje/verwijder bericht!

Wat hou jij waar ingedrukt?

Dank bij voorbaat!

Ensa

*edit* het is ook niet voor mij, ik gebruik zelf eigenlijk geen apple producten, we hadden mijn moeder voor dr verjaardag een ipad gegeven als ideale laptop voor oudere mensen :) Die wil nu sequencen met haar pianotje... maar zonder pianoroll, want dat snapt ze niet..

Mocht iemand het leuk vinden, ik heb geloof ik gevonden wat ik zoek:

http://www.vinclaro.com.au/ios/symphonix/symphonix.htm

ja volgens mij mag je de samples die in die app zitten niet gebruiken in je commerciƫle nummer. dus als je die samples gebruikt moet je ze laten clearen door de gorillaz.

Met dat soort eisen moet je die troep gewoon laten liggen.
Of heb schijt aan hun en gebruik wat je wil, ze hebben blijkbaar ook poep aan de gebruikers die de apps kopen.

(sorry net wakker, nog geen koffie gehad)

Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen.
Touchable

Nog niet Uitgebreid getest .........Maarten de faders zijn echt super relaxed

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back