Bonnefooi
Ouwe rot
Iemand al de apogee jam in huis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Table top heeft veel in app purchases, kosten lopen snel op.
voor cubase kun je generic remote gebruiken, ik kan me niet meer herinneren of sx2 dat had, maar sx3 heeft dat zeker.
de ipad -> usb kabel is alleen maar voor syncen op een pc, Niet voor het laden van een ipad en ook niet voor midi sturen. Op de pc werkt het als volgt:
voor de PC:
- je hebt een wireless netwerk nodig in huis, je pc mag natuurlijk wel aan een netwerk bedrading zitten, die hoeft niet wireless te zijn.
installatie
- op de ipad installeer je touchosc
- op je muziekPC installeer je PureData
- op je muziekPC installeer je de touchosc windows editor
- op je muziekpc installeer je de tool OSC2PD
Instellingen
Als je wireless router upnp ondersteunt hoef je eigenlijk helemaal niets te doen (poort 8000 en 9000 worden dan automatisch gemapped), alle moderne routers doen dit over het algemeen automatisch.
- van je muziek pc noteer je het IP nummer dat die heeft gekregen in je interne netwerk. Bijvoorbeeld 192.168.1.2
- op je ipad geef je in touchosc bij netwerk instelling dit ip nummer voor communicatie in. Eventueel gebruik je de friendly name van je pc (bijvoorbeeld huispc als je hem zo genoemd hebt), maar het kan zijn dat dit in je netwerk niet werkt. ipnummers werkt altijd.
- bij touchosc outgoing port vul je 8000 in
- bij touchosc incoming port vul je 9000 in (dit zijn de gangbare defaults die iedereen gebruikt
maken van een werkende midicontroler map procedure
Stap 1
- Open de windows editor voor touchosc
- teken je midicontroller scherm(en)
- sla deze op
- in het tekenprogramma druk je op Sync scherm
- in touchosc op de ipad druk je dan op Add Controller screen (of zoiets)
- dan zie je je pc tevoorschijnkomen op je ipad en zal hij je zojuist getekende scherm opslaan in touchosc (eenmalig)
Stap 2
- gebruik daarna het tooltje Osc2PD om een pure data file te genereren
- start deze pure data file op op de pc
- kies bij de midi settings in pure data voor de input en output de virtuele midipoorten die je gebruikt in je daw (bijvoorbeeld loopbe01)
- kies de template in touchosc om hem op het scherm te zetten
Nu heb je de controller al compleet draaien op je pc.
dat weten we
of zoals ik altijd al eens wilde zeggen; 'I told you so'
nu i-ms20 ook nog even aanschaffen, dat is een must have!
Hmmmm, wanneer is die iMS20 weer eens in de aanbieding zeg, 25,99 vind ik wat aan de prijzige kant.
Ik ook. Maar toen zeiden ze wel al dat het 50% introductiekorting was dacht ik...
zo die prijzen gaan flink omhoog dan, die heb ik voor 13 euro in de store aangeschaft destijds.
Ik heb een template gemaakt voor Traktor Pro in TouchOSC 1.7.3 (iPad 2) en qua Pure Data en verbindingen gaat t allemaal prima, maar nou heb ik steeds dat meerdere knoppen/ schuiven dezelfde CC data uitsturen en ik snap niet waar het aan ligt. Ik heb zelfs met de hand alle knoppen een ander CC nummer gegeven in de TouchOSC editor maar in Learn mode in Traktor sturen ze toch weer dezelfde (en ook gewoon hele andere) CC's uit. Faders 1 en 2 staan in TouchOSC op resp CC-#1 en CC-#2 maar in Traktor is het inene 3 en 28 (of heeft dat iets met de algemene MIDI taal te maken of zo?)
In het Pure Data routing schermpje staat ook alles netjes op volgorde (ctlout 1 - 30) en ik heb ook 30 knoppen/schuiven in TouchOsc dus dat klopt maar toch dubbele CC's hier en daar.
Iemand die hier wat van kan maken??
EDIT: Ik zie in MIDI-Ox ook allemaal dubbele CC's dus ergens gaat er iets niet helemaal goed...