Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind het het toetsenbord ipad gewoon niks en mijn oog is op de synthstation gevallen. Als akai zegt dat het nog langer gaat duren ga ik wel op zoek naar een keyboard controller die wel snel geleverd kan worden.

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe synthstation app die tegelijk met de Synthstation49 uit zo moeten komen. Wat ik er in de eiverse beursfilmpjes van kon zien vond ik er interessant uitzien.

Stiekem toch iMS20 maar gekocht, wel "duur" maar zeker indrukwekkend!!

Een van de betere apps die ik heb gezien tot nu toe.

Laatst gewijzigd:
@L56
Misschien heb je gelijk maar ik had dat in mijn hoofd omdat bijv. De fairlight pro, morphwiz heb en je zonder al te veel moeite zo'n touch instrument alsmede een synth app kan bespelen. Als je hem op een syntthstation hebt zoe je eventueel zitten klooien met je ipad die je dan achterover drukt. Vandaar.

Ja zo hik ik nog steeds tegen de Fairlight app aan... zeker omdat ik daar weinig over hoor. En ik ben altijd bang dat zodra ik hem koop hij de dag erna met 90% korting wordt aangeboden ofzo :D

De PRO upgrade daarvan is wel prijzig inderdaad. Ik heb die iMS20 vooral gekocht omdat ik mega nieuwsgierig was en ik Korg de prijs voorlopig niet zag laten zakken (maar goed, dat blijft koffiedik kijken, voor hetzelfde geld issie dit weekend 15 euro).

Ik heb voor de iMS20 inderdaad minder betaald, maar daar had ik wel van tevoren al goede dingen over gehoord (en ik heb de VSTi's en de controller, dat scheelt denk ik ook). En ik heb ook de DS-10 dus ik sponsor Korg al aardig wat betreft deze code :D

Over de Fairlight app hoor ik weinig (misschien juist omdat door de prijs weinig mensen hem hebben).

Ik denk idd de prijs voor de fairlight de drempel is voor veel mensen om hem niet te nemen.

Om remoter met windows te gebruiken, moet je een VNC server installeren. Ik heb zelf het gratis programma UltraVNC gekozen en het opzetten daarvan is niet moeilijk.
Je installeert de server, stelt een wachtwoord in en vervolgens kun je met Remoter inloggen. UltraVNC vraagt tijdens de installatie of hij een mirror driver voor het beeld mag installeren. Ik heb het eerst geprobeerd zonder die mirror driver en daarna met. Met de mirror driver geinstalleerd, gaat het beeld duidelijk een stuk sneller.

Ik wil de iPad2 voor hetzelfde gebruiken als jij, momenteel gebruik ik Air Display maar de verversingssnelheid is me toch wat te traag ... werkt die Remoter beter volgens jou?

Als ik zo om me heen kijk en lees, is de angst voor prijsdaling de allergrootste struikelblok ivm aanchaf van diverse apps. Ik denk dat je dat blijft houden tot er over een jaar dezelfde met meer mogelijkheden voor minder geld.

Ik heb diverse apps gekocht die een stukkie duurder waren geworden. En niet kopen omdat je twijfelt over prijs en als besluit om het toch te doen, moet je meer neerleggen.

Sjees, zo duur zijn die apps toch niet? 25 euro voor iMS20? Als je daar een paar avonden plezier van hebt is dat toch geen geld? Goedkoper dan de kroeg (in mijn geval dan).

Ik zit toch liever in de muziek dan in de kroeg:dubbel:

Sjees, zo duur zijn die apps toch niet? 25 euro voor iMS20? Als je daar een paar avonden plezier van hebt is dat toch geen geld? Goedkoper dan de kroeg (in mijn geval dan).

op zich is het niet duur, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen 2 keer nadenken. Je kunt namelijk geen demo's downloaden en veel apps vallen in de praktijk toch behoorlijk tegen of crashen zelfs. Dus dan kan het toch wel flink duur worden om steeds een tegenvallende app te kopen met dat soort prijzen.

En als je dan kijkt wat je in de praktijk nou echt gebruikt op de ipad, dan kun je best wat geld besparen door niet zomaar alles direct te kopen of te wachten op een aanbieding.

En sommige apps kunnen je natuurlijk ook nog eens veel geld besparen, zoals Flipboard (gratis app), die gebruik ik elke dag en doordat ik hem perfect ingericht heb met de juiste informatie streams kon ik toch 3 tijdschrift abonnementen opzeggen omdat ik alle informatie die mij interesseert in die magazines toch al gelezen had via flipboard (nog weken eerder ook, dan in geprinte versie). Scheelt me toch meer dan 200 euro per jaar (zoals jaar abonnementen op computer music en de krant) :D

Je kunt apps wel degelijk demo-en, alleen met een omweg.
Jailbreaken, installous installeren en je kunt de app proberen.

dat weet ik wel, maar jailbreaken is niet legaal, en ik wil dat ook helemaal niet, ik gebruik een ipad gewoon zoals die geleverd wordt door apple volgens de regels van apple, en dan is een demo niet beschikbaar.

Je kunt apps wel degelijk demo-en, alleen met een omweg.
Jailbreaken, installous installeren en je kunt de app proberen.

En uiteindelijk nooit meer kopen want je hebt 'm toch al.

Jailbreaken is mogelijk wel legaal (alhoewel daar alleen een uitspraak over gedaan is binnen het Amerikaanse recht, niet het Nederlandse), maar betaalde apps zonder te betalen installeren is natuurlijk sowieso illegaal.
Bericht door een moderator:
en wordt hier dus verder niet besproken

Ik wil de iPad2 voor hetzelfde gebruiken als jij, momenteel gebruik ik Air Display maar de verversingssnelheid is me toch wat te traag ... werkt die Remoter beter volgens jou?

Air display heb ik niet gebruikt, dus of remoter beter werkt, weet ik niet. Echter, je krijgt met remoter een kopie van wat op het scherm van je computer staat, in plaats van dat je je bureaublad kunt uitbreiden naar het scherm van de iPad, zoals bij air display.
Het is mij nog niet gelukt om een echt snelle verbinding tussen iPad en pc te krijgen, maar ik ben er ook maar kort mee bezig geweest. Gezien anderen wel meer vloeiende resultaten krijgen, moet het in ieder geval wel mogelijk zijn. Als ik meer tijd heb, ga ik er wel weer mee knutselen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back