Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Genome + de instrument apps uit die lijst is een redelijk volwaardige sequencer, alleen dan zonder mixer en effecten gedeelte, dat moet je op de synths zelf regelen.

Ik vind Beatmaker 2 goed voor de beats, zitten mooit drumkits in, maar het sample keyboardje is wat mager. Dan vind ik de synth in Nanostudio een stuk beter. In Nanostudio zijn de standaard drumkits weer wat mager.

@Etaoin,
Dit staat er op hun website:
Fairlight App temporarily unavailable

The Fairlight App is undergoing some cosmetic changes and will not be available in the Apple store until about 7th July 2012. We apologise for the inconvenience, but this is a first step to a major free update scheduled for Q4 2012.

Hij is inmiddels terug als nieuwe app "Peter Vogel CMI". Blijkbaar een interne issue met de naamgeving. Ik hoop voor de bezitters dat dit niet betekent dat als straks de update komt, ze hem opnieuw moeten kopen...

AURIA is verkrijgbaar voor € 39,95.
Best prijzig voor een app, maar als het waarmaakt wat het belooft misschien ook weer niet overdreven.

Hoewel ik een uitstekende recorder heb met voldoende sporen ben ik toch erg benieuwd naar deze app.

AURIA is verkrijgbaar voor € 39,95.
Best prijzig voor een app, maar als het waarmaakt wat het belooft misschien ook weer niet overdreven.

Hoewel ik een uitstekende recorder heb met voldoende sporen ben ik toch erg benieuwd naar deze app.

ja, het ziet er indrukwekkend uit inderdaad

Misschien is het ook wel meer indrukwekkend dan praktisch, maar daar ben ik nog niet over uit. ;)

Misschien is het ook wel meer indrukwekkend dan praktisch, maar daar ben ik nog niet over uit. ;)

Inderdaad, zo denk ik er ook over.

Inderdaad, zo denk ik er ook over.

me2. Misschien dat het met de Ipad3 beter is maar met de 1 mis ik wat scherpte met slepen. Dus het slepen van waveforms lijkt me dan niet iets wat je heel precies kunt doen.
De fabplugins daarentegen zijn natuurlijk weer wel heel geschikt om via een touchscreen te bedienen.

Voor ´on the road´ of als er geen andere optie is dan lijkt het me wel de beste Ipad DAW.

ipad 3 schijnt minder goed te werken dan een ipad 2 omdat, ondanks de extra cpu en gpu power, de ipad 3 de hogere schermresolutie nog niet goed aankan en wat hapert t.o.v. ipad 2. Is van hore zeggen he.

Ik heb ze alletwee en merk er weinig van. Ik heb zelf juist het idee dat de 3 iets sneller is.

Ehm... en voordat dat nou heel dedacent overkomt... ;)
Ik heb de iPad 2 een jaar gebruikt en die is nu naar mijn vrouw, en heb zelf nu de nieuwe.
Maar met beide dus lange ervaring met dagelijks gebruik en muziek apps.

ipad 3 schijnt minder goed te werken dan een ipad 2 omdat, ondanks de extra cpu en gpu power, de ipad 3 de hogere schermresolutie nog niet goed aankan en wat hapert t.o.v. ipad 2. Is van hore zeggen he.

klopt niet, ik heb een ipad 3 en de oude.

Ik vind met name kwa scherm het verschil bizar groot. Het is inmiddels zo erg dat ik verpest ben erdoor, ik kan als ik de oude ipad gebruik niet meer naar het scherm kijken, zo wazig en grote pixel brei vind ik het.

ipad 3 hapert nooit, draait megasoepel, geen crashes. Enige nadeel is dat het scherm behoorlijk warm wordt bij normaal gebruik. Daar hadden de oude modellen geen last van.

in dat geval ...

myth-busted.jpg

:D

Ik hoef bij de iPad, de nieuwe, geen bril op te zetten. Bij m'n MacBook wel.

In de kronos thread hen ik een demootje gepost van de yamaha synth & drum pad app.

Verschil ga je denk ik alleen zien als een app ook het retina scherm ondersteunt. Voor muziek apps is dit helaas niet altijd het geval.

i-tunes giftcards in de (AH) bonus... 50€ tegoed voor € 40 :halleluja :bekdicht: ;)

(je hebt het niet van mij! Want als iemand er naar vraagt, ontken ik alles!)

Vond een paar grappige cases voor de iPhone.

Weet iemand of er ook van dit soort cases voor de iPad te koop zijn?

Attachments

• NEOACS-13141.jpg
    NEOACS-13141.jpg
    38,4 KB · Bekeken: 68
  • NEOACS-13140.jpg
    NEOACS-13140.jpg
    42,7 KB · Bekeken: 70
  • NEOACS-13139.jpg
    NEOACS-13139.jpg
    38,2 KB · Bekeken: 68
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.