Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb net midi-touch gekocht en via de camera connection (usb) kit een CME U2Midi interface eraan gehangen. Meteen werken..midi-touch stuurt ook sysex. Dit is dus een manier om "hardwarematig" editors te kunnen draaien zonder tussenkomst van een computer. Enige lastige is de wankele(fysieke) connectie van de camerakit, zeker met de USB midi interface eraan. Oplossing hiervoor is wellicht een "dock extender kabel" Die heb ik ergens thuis liggen.

Misschien is een alles-in-1 midikit beter, maar dit had ik allemaal al liggen.

6808493440_655be8f89a_z.jpg

PKDK.jpg

mc531.jpeg

IMG_0520_1.jpg

Laatst gewijzigd:
aha..Ik heb net de CME gecheckt en daar komt wel sysex uit.

een generic usb midi interface die geen drivers nodig heeft. kosten 20 euro ofzo. Er zijn veel varianten. Die van mij is toevallig door CME gemaakt.

:edit

zie plaatje hierboven. bruine usb/midi kabel.

Nu nog geen probleem, maar ik zou ooit graag eens een Matrix 1000 hebben.
Dus wacht ik maar tot Alesis eindelijk met die nieuwe firmware komt. Anders moet ik nog een iRig Midi kopen... (CCK+extender+Midi Interface vind ik overdreven gedoe -- en je hebt dan niet eens stoomvoorziening)

goed punt. Daarbij kost de iRig minder dan CCK, usb en extender.

zo.. midi-touch werkt qua opbouwen van een midi CC interface stukken sneller dan TouchOSC. Het feit dat je meteen op de iPad ontwerpt scheelt natuurlijk een hele boel. Ik was eerst wel aan het twijfelen omdat ie zo (relatief) duur is, maar nu al geen spijt.

Nu nog geen probleem, maar ik zou ooit graag eens een Matrix 1000 hebben.
Dus wacht ik maar tot Alesis eindelijk met die nieuwe firmware komt. Anders moet ik nog een iRig Midi kopen... (CCK+extender+Midi Interface vind ik overdreven gedoe -- en je hebt dan niet eens stoomvoorziening)

Vraag over stroomvoorziening;
Ik las vandaag in een tijdschrift dat Apple op hun site vermeld dat wanneer je de apparaten (ipad ipod iphone) in volledig opgeladen toestand aangesloten laat op stroomvoorziening dit de levensduur van de accu verkort
Terwijl ik ooit ergens anders las dat dit juist voor de apple devices niet zo werkt en deze bij een volle accu omschakelen
Weet iemand daar meer over?
Want in de io-dock is de ipad constant aangesloten op stroomvoorziening en zou dat dus slecht voor de accu zijn.

zo.. midi-touch werkt qua opbouwen van een midi CC interface stukken sneller dan TouchOSC. Het feit dat je meteen op de iPad ontwerpt scheelt natuurlijk een hele boel. Ik was eerst wel aan het twijfelen omdat ie zo (relatief) duur is, maar nu al geen spijt.

ik heb toevallig de gratis versie ervan gedownload, daarin kun je max 12 knoppen maken. Ik vond het bizar goed en makkelijk werken. Je kunt zelfs sysex hangen aan knoppen. Het is inderdaad wel een dure app, maar hij kan wel erg veel

Zo te zien kan midi touch helaas niet met tijdelijk opgeslagen variabelen werken. Dit maakt het onmogelijk/moeilijk om hardware te programmeren die met gedeelde sysex strings werken ipv losse strings per parameter.

Roland JX-3P, MKS-30, JX-8P, MKS-70 editen op iPad met MIDI Designer

Roland JX-3P, MKS-30, JX-8P, MKS-70 editen op iPad met MIDI Designer

Voor de iPad bestaat er een heel nuttige app waarmee je zelf controllers kan maken voor van alles en nog wat dat met MIDI aangestuurd kan worden, genaamd MIDI Designer. Ik heb voor deze app, die weliswaar 15 euro kost maar mijns inziens de prijs helemaal waard is, een layout gemaakt waarmee je de volgende Roland synths kan editen:

• JX-3P met Organix mod
  • JX-3P met KiwiTechnics mod
  • MKS-30 met Johannes Hausensteiner mod
  • JX-8P (Sysex nog niet geimplementeerd)
  • MKS-70 (komt na JX-8P)
Ik kan je die app echt aanraden en ben blij dat ik eindelijk precies de app heb gevonden waarmee ik deze 'programmers' kon maken, want het was een van de redenen dat ik de iPad gekocht had! Met TouchOSC kan je vast ook uiteindelijk het een en ander bouwen, maar die app mist bijv. Sysex (doh?!) en kan je niet op de iPad zelf designen, dus ik vond hem vies tegenvallen.

Je kan screenshots en de template zelf hier vinden:
http://mididesigner.com/qa/171/roland-with-organix-and-kiwitechnics-update-mks-jx-8p-mks-70

Als ik wijzigingen aanbreng deel ik die uiteraard ook weer.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en hoop dat het weer wat PGs overbodig maakt :biertje:

Bericht door een moderator:
Samengevoegd in het algemene iPad draadje.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back