Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik ga volgende week op vakantie en zit sterk te twijfelen om nog een iPad aan te schaffen.
Heb namelijk geen zin om mijn MBP mee te slepen en wil toch een beetje kunnen jammen.

Kan ik met een iPad 2 goed uit de voeten?
Grafisch boeit me in dit geval toch niet zo maar trek de 2 alle apps goed met zijn mindere processor en geheugen?

Ik ga volgende week op vakantie en zit sterk te twijfelen om nog een iPad aan te schaffen.
Heb namelijk geen zin om mijn MBP mee te slepen en wil toch een beetje kunnen jammen.

Kan ik met een iPad 2 goed uit de voeten?
Grafisch boeit me in dit geval toch niet zo maar trek de 2 alle apps goed met zijn mindere processor en geheugen?
De meeste apps die er zijn zijn geschreven voor de ipad2 en ik heb nooit veel problemen gehad. Je moet niet te veel apps open hebben staan want dat kan wel eens problemen geven , maar die kun je sluiten.

Ging alle extra processorkracht van de nieuwe ipad niet sowieso op aan het grafische gedeelte?

De cpu's van beide zijn bijna gelijk, en verschillen niet zoveel. De ipad 3 heeft wel een veel krachtigere gpu om het retina display aan te sturen. Voor muziek apps maakt dat niet zoveel uit, dus ik denk niet je veel verschil gaat merken. Kortom ipad2 voldoet prima.

Ik ontdek trouwens zojuist dat gaffa tape ook werkt als touch ding. Mijn duim zit vol met gaffa door een foutje met een stanleymes en tuinslang en niet na denken, en ik ken typen met gaffa op mijn dm :D

Zo, paypal aangevuld, maandag maar eens zon connector bestellen. Maak zelf wel een IO Dock. Zit te twijfelen, of in een ding maken van plexiglas spul, of in een Peli case. Dat zijn die koffers waar je met een jeep overheen kan crossen. Dan daar alle aansluitingen in maken.. past m'n MacBook er ook nog bovenop.

..maar er zitten toch meer componenten in zo'n dock dan alleen een paar jack ingangen enzo?

Voor fantoom enzo, maar dat heb ik niet nodig. Midi is ook RX dan wel TX geloof ik. Paar potmeters en jacks koop ik wel om de hoek.

De al eerder genoemde app Werkbench is tijdelijk afgeprijsd naar 3 euro, in afwachting van de upgrade naar v1.1.0.
Geniaal gewoon, ik vind het echt een van de beste muziek apps voor de Ipad.
Trouwens, iets wat wel handig is om te weten... op de filmpjes was al te zien dat deze app goed samenwerkt met de IO dock, maar ook met m'n Apogee Jam doet-ie het prima (en dat is echt heel prettig...)
Link: http://www.bolasol.com/werkbench/

Voor drie euro weer een nobrainer, stond al een paar keer op het punt om hem te kopen.

Het werkt echt zo makkelijk als op de videos, binnen een paar seconden geooved het als een gek hehehe

De Synthstation 49 ondersteunt, net als de iO Dock, vooralsnog GEEN sysex messages.
Daar had ik al ernstig rekening mee gehouden, maar jammer is het wel.

Zo ey, werkbench is me een bosje fijne sampler..

Misschien toch maar de IO Dock halen......

Wat vindt je verder van de Synthstation? Wil er morgen eigenlijk een gaan bestellen.

Ik ben verder redelijk tot zeer tevreden over de Synthstation.

Hoewel hij in eerste instantie een wat 'plastickerige' indruk maakt is het toch een redelijk stevig ding. Knoppen, wielen en pads kunnen denk ik wel wat hebben, maar ik ben nooit zo'n 'ragger' geweest op apparatuur, dus in dat opzicht zoek ik de grenzen nier op.

Het toetsenbord vind ik wel fijn. Het is wat steviger dan de meesten die ik heb, maar dat is niet negatief.
De knoppen die erop zitten (rechts van het dock) zijn echter tot nu toe alleen te bruikbaar in de Synthstation app. Dat is op zich niet zo erg, omdat het voornamelijk selectieknopjes voor de betreffende app zijn, maar de Program selectieknop zou ook handig kunnen zijn in andere apps. Hetzelfde geldt voor de transportknoppen.

Een ander nadeel is dat er geen audio input op zit.
Goed, daar heb ik dan m'n iO Dock voor, maar ik had dat alles graag in één apparaat gezien. Overigens, als ik de Synthstation aan mijn Mac aansluit herkent die hem als iO Dock, dus in hoeverre ze van binnen verschillen vraag ik me af.

Het grote voordeel vind ik dat de iPad in combinatie met de Synthstation meer als een echt instrument voelt. Ik vergeet bijna dat het een los apparaat in een apparaat is, het voelt als een synth met touchscreen voor mij en dat vind ik heel prettig werken.
Dat zal voor een groot deel psychologisch zijn, want feitelijk werkte de apps in combinatie met mijn Remote 25 SL net zo goed, maar dit voelt voor mij in alle opzichten prettiger en als een geheel.

Ook als controller keyboard voor andere soft- en hardware voldoet hij uitstekend.
In combinatie met de Lemur app is het lekker spelen en editen, hoewel het gebrek aan sysex ondersteuning daarin natuurlijk wel een beperkende factor kan zijn.
Het bespelen en editen van mijn G2 engine gaat echter prima.

Al met al zijn er dus wel wat minpuntjes, maar in hoeverre die doorslaggevend zijn is aan een ieder om te bepalen.
Ik ben vooralsnog erg blij met de Synthstation.

groet

Tom

Net Avid Studio gedownload.. voor video bewerking. Erg handige app... alle kwats achter elkaar zetten en direct naar YouTube uploaden!

dit is toch wel een superhandige thread geworden die mij al veel geld bespaard heeft met al die top tips :D

Verder zie ik toch regelmatig apps voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb en die vaak wel erg interessant zijn. Thanks for that !!!

En weer terug naar WerkBench, ben benieuwd wat er in die 1.1 update gaat komen, is daar al iets van bekend?

Ik vind dit een van de threads waar ik tot nu toe iedere kerr als ik sf kom naar uitkijk.
Super tips en indredaad geldbesparend, a is dat laatste niet helemaal waar want ik geef nu ook geld uit aan apps die niet op mijn verlanglijstje stonden :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back