Wat vindt je verder van de Synthstation? Wil er morgen eigenlijk een gaan bestellen.
Ik ben verder redelijk tot zeer tevreden over de Synthstation.
Hoewel hij in eerste instantie een wat 'plastickerige' indruk maakt is het toch een redelijk stevig ding. Knoppen, wielen en pads kunnen denk ik wel wat hebben, maar ik ben nooit zo'n 'ragger' geweest op apparatuur, dus in dat opzicht zoek ik de grenzen nier op.
Het toetsenbord vind ik wel fijn. Het is wat steviger dan de meesten die ik heb, maar dat is niet negatief.
De knoppen die erop zitten (rechts van het dock) zijn echter tot nu toe alleen te bruikbaar in de Synthstation app. Dat is op zich niet zo erg, omdat het voornamelijk selectieknopjes voor de betreffende app zijn, maar de Program selectieknop zou ook handig kunnen zijn in andere apps. Hetzelfde geldt voor de transportknoppen.
Een ander nadeel is dat er geen audio input op zit.
Goed, daar heb ik dan m'n iO Dock voor, maar ik had dat alles graag in één apparaat gezien. Overigens, als ik de Synthstation aan mijn Mac aansluit herkent die hem als iO Dock, dus in hoeverre ze van binnen verschillen vraag ik me af.
Het grote voordeel vind ik dat de iPad in combinatie met de Synthstation meer als een echt instrument voelt. Ik vergeet bijna dat het een los apparaat in een apparaat is, het voelt als een synth met touchscreen voor mij en dat vind ik heel prettig werken.
Dat zal voor een groot deel psychologisch zijn, want feitelijk werkte de apps in combinatie met mijn Remote 25 SL net zo goed, maar dit voelt voor mij in alle opzichten prettiger en als een geheel.
Ook als controller keyboard voor andere soft- en hardware voldoet hij uitstekend.
In combinatie met de Lemur app is het lekker spelen en editen, hoewel het gebrek aan sysex ondersteuning daarin natuurlijk wel een beperkende factor kan zijn.
Het bespelen en editen van mijn G2 engine gaat echter prima.
Al met al zijn er dus wel wat minpuntjes, maar in hoeverre die doorslaggevend zijn is aan een ieder om te bepalen.
Ik ben vooralsnog erg blij met de Synthstation.
groet
Tom