Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik moet wel zeggen dat al die externe geluidsdingen zoals IODOCK en Tascams iu2 eigenlijk alleen maar goed werken op een ipad2, ik heb een 3 en ondervind best veel bugs/shit ermee..let dus op
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waarom zou er een verschil zijn tussen een iPad 2 en 3, als ze dezelfde iOS versie draaien?

zoek maar eens op de tascam en alesis forums...ik ben er helaas door schade en schande achter moeten komen. Staat vol met klachten en niet werkende workarounds...zlefs de adapter plaat die bij de iodock zit moet afgevijld worden wil de iodock goed contact maken met die ipad dockconnector en zelfs dat is geen garantie dat ie het wel doet dan.

Bij de tascam slaat die hele box vast als je met die usb charger functie aan de gang gaat en iets durft in te stellen in een app...

Wss zit er toch intern iets anders in de ipad2/3

zoek maar eens op de tascam en alesis forums...ik ben er helaas door schade en schande achter moeten komen. Staat vol met klachten en niet werkende workarounds...zlefs de adapter plaat die bij de iodock zit moet afgevijld worden wil de iodock goed contact maken met die ipad dockconnector en zelfs dat is geen garantie dat ie het wel doet dan.

Bij de tascam slaat die hele box vast als je met die usb charger functie aan de gang gaat en iets durft in te stellen in een app...

Wss zit er toch intern iets anders in de ipad2/3
Ik lees een paar problemen met de grijze adapter, maar toch ook een hoop mensen die geen problemen hebben.
Heb je de laatste IO Dock firmware erop staan?

Ik lees een paar problemen met de grijze adapter, maar toch ook een hoop mensen die geen problemen hebben.
Heb je de laatste IO Dock firmware erop staan?

Yep 1.07

Maar misschien dat ie weer niet iOS6 ondersteund wat recent is uitgebracht.
Ik krijg op geen ene manier een fysieke connectie tussen de ipad en de iodock.

Updaten en via PC benaderen van de IODock werkt gewoon.

Ik heb geprobeerd zonder adapter hem in de connector te schuiven (met wat opvulpapeiertjes eronder zodat ie niet scheef hangt), dat werkte ook niet.

Yep 1.07

Maar misschien dat ie weer niet iOS6 ondersteund wat recent is uitgebracht.
Ik krijg op geen ene manier een fysieke connectie tussen de ipad en de iodock.

Updaten en via PC benaderen van de IODock werkt gewoon.

Ik heb geprobeerd zonder adapter hem in de connector te schuiven (met wat opvulpapeiertjes eronder zodat ie niet scheef hangt), dat werkte ook niet.
Ik heb een iPad2 met IOS6 en een IO Dock, en die werkt zonder problemen.
Heb je jouw dock al eens (recent) met een iPad 2 geprobeerd? Misschien heb je een defecte IO Dock?

Ik heb een iPad2 met IOS6 en een IO Dock, en die werkt zonder problemen.
Heb je jouw dock al eens (recent) met een iPad 2 geprobeerd? Misschien heb je een defecte IO Dock?

Dat is dus percies het punt wat ik probeerde te maken.

Met een 2 werkt het zoals het hoort, met een 3 dus erg random
Ik heb geen 2 liggen hier om te testen.

Mar goed ik zit nog binnen de 30 dagen retour actie van BAX dus hij gaat gewoon terug.
Idem voor die iu2 wss.

Als ik die tascam laat chargen op mijn ipad, zie ik hem gewoon nog steeds leeglopen ondanks het charge teken op de ipad...zzz

Het beste is gewoon een camera connectionkit + een focusrite/presonus 2x2 + midi usb interface vermoed ik....

Dat is dus percies het punt wat ik probeerde te maken.
Je maakte het punt dat dat een vaststaand probleem is voor iedereen, terwijl dat gewoon een defect kan zijn bij de jouwe.

Het beste is gewoon een camera connectionkit + een focusrite/presonus 2x2 + midi usb interface vermoed ik....
Dan kan je geen audio interface meer gebruiken.

Je kan beter mensen waarschuwen dat ze russische roulette gaan spelen met een ipad3 en deze producten...

Dat het soms wel werkt zou geen aansporing zijn met de kennis van nu om hem wel te kopen iig. Ik wil dit ook voor andere mensen duidelijk maken. De keuze is aan deze mensen zelf als ze het toch willen riskeren.

De Focusrite/presonus units zijn audio interface + midi interface ineen....

Ik heb een poging gedaan een Edirol UE25 via camera connection kit aan mijn iPad 2 te hangen, werkt op zich wel maar niet vrij van glitches (en powered USB hub nodig).

Lijkt erop dat er nog niet in elk geval een probleem vrije oplossing te vinden is helaas!

Ik heb een poging gedaan een Edirol UE25 via camera connection kit aan mijn iPad 2 te hangen, werkt op zich wel maar niet vrij van glitches (en powered USB hub nodig).

Lijkt erop dat er nog niet in elk geval een probleem vrije oplossing te vinden is helaas!
De UA25? Roland vermeldt op de productpagina daarvan nergens dat die geschikt is voor iPad. Wel bij deze: http://www.roland.com/products/en/DUO-CAPTURE_EX/ ... dus misschien meer geluk hiermee?

Ik werk hier met een camera connectionkit op een Ipad2, samen met de Alesis Photon X25.
Werkt perfect nooit geen problemen mee!.

De UA25? Roland vermeldt op de productpagina daarvan nergens dat die geschikt is voor iPad. Wel bij deze: http://www.roland.com/products/en/DUO-CAPTURE_EX/ ... dus misschien meer geluk hiermee?

Ipads bestonden nog niet eens toen de UE25 uit kwam. :D De geschiktheid voor Ipad is voornamelijk afhankelijk van 2 zaken:

1. Is het apparaat USB 1.0 compliant (werkt het apparaat zonder specifieke driver).
In geval van de UE25: Ja, mits je de simple mode gebruikt (advanced mode is voor digi out etc)

2. Werkt het apparaat bus powered
In geval van de UE25: Ja, maar de Ipad geeft te weinig USB power. Kun je oplossen door een powered USB hub te gebruiken.

Echter is dit nog steeds niet betrouwbaar dus spelen er meer factoren mee.

Die DUO-CAPTURE EX is essentieel hetzelfde apparaat maar met wat aanpassingen in het analoge circuit en een losse stroom aansluiting omdat veel USB apparaten niet voldoende stroom geven.
Er zijn eigenlijk maar heel weinig audio interfaces die specifiek voor de Ipad zijn gemaakt, ze zijn alleen vaak toevallig IOS compatible omdat ze USB 1.0 compliant zijn. :)

Hmm..bijna die tascam gekocht voor gebruik met ipad3.
Is er ergens een lijst welke audio+midi devices specifiek met de 3 compatible zijn?
Ik heb wel wat lijsten gezien maar daar werd mij niet duidelijk om welke ipads dat gaat.

Jammer want die tascam is eigenlijk precies wat ik zoek voor live doeleinden.
Ik wil de 1 als controller en 3 als xterne synth/module.

Ja ook die verstuurd sysex, en zelfs de X Y controller werken gewoon, dus mijn advies probeer een Photon x 25 te scoren. dan heb je alles in een. midicontroller , keyboard, audio in en uit, en midi in en out. staan regelmatig te koop voor rond de 50 euro, maar ik denk dat de prijs nu wel zal stijgen na dit draadje :}

Ja ook die verstuurd sysex, en zelfs de X Y controller werken gewoon, dus mijn advies probeer een Photon x 25 te scoren. dan heb je alles in een. midicontroller , keyboard, audio in en uit, en midi in en out. staan regelmatig te koop voor rond de 50 euro, maar ik denk dat de prijs nu wel zal stijgen na dit draadje :}

Waarom staat de jouwe te koop eigenlijk? :P
Klik

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back