Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het kiezen van een geschikte sequencer voor mijn ipad 1, 32Gb
Ik heb er een Tascam iU2 audio/midi interface aanhangen.

Ik heb de volgende apps op het oog:
Cubasis
Meteor Multitrack Recorder
Beatmaker 2

Wat wil ik:
Mijn oude miditracks uit hardware-sequencers overzetten naar de app.
Via miditracks (uit de app) hardware synths bespelen en de audio komend uit die synths opnemen in de app.
Enkele audiotracks handmatig inspelen terwijl reeds opgenomen tracks hoorbaar zijn.
Drumtracks kunnen bouwen.
Eigen samples als drumklank kunnen gebruiken.
Liefst een drumtrack bouwen met een soort van grid edit of een andere drum-app daarvoor gebruiken en die via (virtual) midi integreren in de sequencer.

Ik wil de app als midiclock master of als slave kunnen gebruiken. Dan valt Meteor af want die biedt alleen midi clock out.

Meteor lijkt interessant, echter geen midiclock in en ik moet waarschijnlijk de midi-editor en virtual instruments erbij kopen.
Cubasis: ik weet niet. Ik heb een ipad1 en die wordt officieel niet ondersteund. Nu werkt het misschien nog, bij een eerst volgende update misschien niet meer.
Beatmaker2: lijkt me een goede kanshebber. Maar kan ik hier audiotracks opnemen en de overige tracks gelijktijdig beluisteren?

Graag jullie hulp.

Beatmaker 2 is erg goed en zeer uitgebreid, doet volgens mij alles wat je wilt.
Misschien Nanostudio een optie...

nanostudio valt af want deze heeft geen midi out, meen ik

Ik denk er ook over een IU2 aan te schaffen, ben je er tevreden over.
Hoor graag wat je ervaringen zijn.

ik wilde perse een combinatie van audio en midi interface, omdat ik de audio-uit via de 30pins connector wil halen en niet uit de koptelefoonuitgang. Ik heb hem pas net en amper gebruikt. In het begin had ik problemen, de ipad deed er niets mee. Volgens mij werd dit veroorzaakt door een te lage accuwaarde van de ipad, onder de 25% negeert hij de interface.
Ik kan je nog geen advies geven, dat kan ik pas nadat ik de juiste sequencer heb geinstalleerd er mee heb gewerkt ;-)

Kan beatmaker direct de audio van apps met een virtual midiport opnemen, of is dat een feature wat alleen met audiobus compatible apps kan?

Ben over audiobus erg te spreken! Ff snel in sync een loopje maken van funkbox in loopy hd en daarop met animoog een synthje en daaroverheen vocals en eindeloos loopen en samenvoegen .. Maar goed, dat vroeg je niet natuurlijk. Zou mooi zijn als cubasis audiobus zou ondersteunen, oh en tabletop ook .. Fakkin' annoying al die incompatible apps .. Gewoon allemaal wist, audiobus, virtual midi en background audio.

Hallo,

ben op zoek naar een sequencer zoals numerology, maar dan voor de ipad,
zijn er hier mensen die zulk weten ? met midi out uiteraard

ik had al gehoord van gnome & phaedra ofzo ...
ook had ik gezien dat de ipad tenori-on TNRI-ON midi implementatie heeft !

maar iets zoals de monome op ipad, met midi, lijkt me ook wat

n bedenking: jammer dat jazzmutant lemur voor ipad, geen sequencer in zich heeft ...

Laatst gewijzigd:
Beatmaker2: lijkt me een goede kanshebber. Maar kan ik hier audiotracks opnemen en de overige tracks gelijktijdig beluisteren?

Kan iemand dit beantwoorden? Reeds opgenomen tracks (audio en/of midi) afspelen tijdens audio-opname. Of kun je alleen de metronoom ten gehore brengen tijdens audio-recording?

ff nog dit aangezien hier nog niets over in staat:

mellotron & ipad:

2 opties :

-----> 1. m3000, vd makers o.a. van streetly electronics die originele sounds / tapes bezitten : 12 dollar

------> 2. manetron : 3 dollar

no thanx !

Laatst gewijzigd:
ik ben toch maar eens overstag gegaan en heb de Yamaha TNR-I (tenori-on) aangeschaft. Na de truuk om de TNR-I in advanced mode te zetten kun je elk van de 16 sporen in elke mode zetten (zoals bounce, random, score, push, etc..)

Ik vind het echt een geweldige app, zeker in combinatie met hardware. Draait ook megastabiel. Ik zal binnenkort eens een demootje maken van de app in actie met wat hardware.

wat mij betreft een aanrader deze app aangezien het weer eens een andere manier van muziek maken is.

ik ben toch maar eens overstag gegaan en heb de Yamaha TNR-I (tenori-on) aangeschaft. Na de truuk om de TNR-I in advanced mode te zetten kun je elk van de 16 sporen in elke mode zetten (zoals bounce, random, score, push, etc..)

Ik vind het echt een geweldige app, zeker in combinatie met hardware. Draait ook megastabiel. Ik zal binnenkort eens een demootje maken van de app in actie met wat hardware.

wat mij betreft een aanrader deze app aangezien het weer eens een andere manier van muziek maken is.

Ik weet dat je ook Aurora hebt, hoe verhouden deze zich tot elkaar? Aurora heeft wat weg van de Tenori-on, en heeft midi out. Ik heb zelf Aurora, duurste app ooit door mij aangeschaft... :-)

Ik weet dat je ook Aurora hebt, hoe verhouden deze zich tot elkaar? Aurora heeft wat weg van de Tenori-on, en heeft midi out. Ik heb zelf Aurora, duurste app ooit door mij aangeschaft... :-)

klopt, aurora heb ik ook, lijkt er inderdaad op, maar op de 1 of andere manier vond ik aurora nooit lekker werken in de praktijk, is ook een eerste generatie app, maar het sprak mij gewoon niet echt aan uiteindelijk.

de tnr-i is gewoon hetzelfde als de echte tenori-on. Na het kijken van een 10 minuten review op youtube weet je gewoon hoe die werkt en dan is het direct muziek maken. De interne samples zijn die van de tenori-on dus zo klinkt die ook, en dat is best grappig, maar leuker wordt het als je hem aansluit op je hardware, dan heb je de intuitieve voordelen van de interface (ik vind met name de bounce functie geweldig en binnen no time heb je een paar min of meer 'random' patterns lopen en ben je muziek aan het maken. Aurora is veel meer een soort van DAW met een tenori achtige interface.

Enige wat me echt tegenviel aan de tnr-i is dat de graphics niet retina zijn. Dat vind ik toch wel jammer en zou het helemaal afmaken. Wel kun je de brightness terugzetten in de app waardoor je een zwart / grijze tenori-on krijgt, dan ziet het er wel acceptabel uit.

aurora was inderdaad megaduur, de TNR-I is ook niet super goedkoop maar goed, 18 euro voor een keertje moet kunnen.

Kan iemand dit beantwoorden? Reeds opgenomen tracks (audio en/of midi) afspelen tijdens audio-opname. Of kun je alleen de metronoom ten gehore brengen tijdens audio-recording?

of je mailt support van intua en je krijgt heel snel antwoord. Antwoord is dus: ja, reeds opgenomen tracks, audio en midi, kunnen tijdens opname afgespeeld worden.
Ik ben Beatmaker 2 dus nu aan het downloaden...

Loopy HD spielerij

Loopy HD spielerij

Hey .. het is niet al te serieus bedoeld, gewoon voor de lol met loopy HD spelen

Tijdens de 1 take loop length veranderd van 8 naar 16 maten, analoge output van de iPad nog ff in cubase van een galmpje en eindcompressie voorzien.
Opgenomen met de mic in beeld en een apogee one op powered usb hubje .. lol heb ik gehad :-).

:mega:

:doei:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back