Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Fuçk yeah Maestro voor iPad!

Ook de Apogee One is verbeterd :okdan:

ios-product-family2.jpg

Jammer dat Apogee niet even wat meer werk heeft gestoken in het leveren van bijbehorende lightning kabeltjes. Zowel voor de oudere devices (Jam, Mic) als zelfs de nieuwe (!) wordt je geacht zelf nog even een lightning naar 30 pins adapter aan te schaffen voor je Ipad 4, Iphone 5, Ipad Mini.
Let wel, de Apogees hebben allemaal een verwisselbaar kabeltje, dus technisch prima mogelijk.
Al maanden geen woord op de Apogee site erover, maar vandaag las ik op Gearslutz een opmerking van een ontwikkelaar dat ze verwachten in het tweede kwartaal een vervangend kabeltje te kunnen gaan leveren. Tjonge zeg...

Idd Hanz, vreemde zaak. Zal ook wel aan apple zelf liggen denk ik zo... Anyway, ik wacht nog wel even met de aanschaf van een interface voor mijn ipad 4. Ik wil audio, midi en chargen via de lightning poort maar het schijnt nog niet mee te vallen iets goeds te ontwikkelen, blijkbaar..

Dat lijkt me echt een superding! Precies wat ik zoek eigenlijk. Ik ben benieuwd wat ie gaat kosten. Ik zie dat dit een samenwerking met Midas is, dus dat zit wel goed denk ik.

Idd Hanz, vreemde zaak. Zal ook wel aan apple zelf liggen denk ik zo... Anyway, ik wacht nog wel even met de aanschaf van een interface voor mijn ipad 4. Ik wil audio, midi en chargen via de lightning poort maar het schijnt nog niet mee te vallen iets goeds te ontwikkelen, blijkbaar..

Ik denk dat third party developers een beetje moe worden van de geslotenheid van de hw specs van die poorten en dat elke ipad variant weer een verloopje of eigen ontwikkeling nodig heeft. Ik ben er wel achter inmiddels dat ondanks de 30pins connector die op de 1,2en 3 ziten dat er hw matig wel degelijk verschil in zit.

Beetje nutteloos als je als fabrikant binnen 1, 2 jaar je ontwikkelkosten en omzet moet halen, want dan is er weer een ander model met een andere connector....

Industriestandaard is ver te zoeken. Al die ipad 1/2/3 dingen heb je niets meer aan als je een 4 koopt. Iodock, iu2, al die line6 dingen etc, kan je gewoon niet meer gebruiken, terwijl er aan die audiospecs niet iets veranderd is ofzo (naar mijn weten), dus waarom weer een andere connector? Zo maken ze hun eigen accesoiresmarkt kapot......vreemd hoor dat apple steeds meer kritisch wordt bekeken.ook door de fanbois. NOT

Zelfde als dat je mac met elke versie een andere display aansluiting heeft en je voor 30 euro elke keer een verloop mag kopen wil je je oude monitors gebruiken. (heb ik inmiddels ook al 3 x mogen doen) En het gekke is, de resolutie blijft echt hetzelfde en de kleuren niet mooier ofzo (sarcasme) dus waarom elke keer een ander connector? Ik heb wel vermoedens...

Voor de geïnteresseerden Auria heeft audiobus ondersteuning. Voor cubasis zal dit nog een maandje wachten worden. Zo snel als dit het geval is, ga ik cubasis aanschaffen.

Ik denk dat third party developers een beetje moe worden van de geslotenheid van de hw specs van die poorten en dat elke ipad variant weer een verloopje of eigen ontwikkeling nodig heeft. Ik ben er wel achter inmiddels dat ondanks de 30pins connector die op de 1,2en 3 ziten dat er hw matig wel degelijk verschil in zit.

Beetje nutteloos als je als fabrikant binnen 1, 2 jaar je ontwikkelkosten en omzet moet halen, want dan is er weer een ander model met een andere connector....

Industriestandaard is ver te zoeken. Al die ipad 1/2/3 dingen heb je niets meer aan als je een 4 koopt. Iodock, iu2, al die line6 dingen etc, kan je gewoon niet meer gebruiken, terwijl er aan die audiospecs niet iets veranderd is ofzo (naar mijn weten), dus waarom weer een andere connector? Zo maken ze hun eigen accesoiresmarkt kapot......vreemd hoor dat apple steeds meer kritisch wordt bekeken.ook door de fanbois. NOT

Zelfde als dat je mac met elke versie een andere display aansluiting heeft en je voor 30 euro elke keer een verloop mag kopen wil je je oude monitors gebruiken. (heb ik inmiddels ook al 3 x mogen doen) En het gekke is, de resolutie blijft echt hetzelfde en de kleuren niet mooier ofzo (sarcasme) dus waarom elke keer een ander connector? Ik heb wel vermoedens...

Aan de andere kant heeft Apple best lang dezelfde 30 pin connector gebruikt. (bijna 10 jaar)
Nu alles steeds dunner geworden is ging die 30pin connector niet meer passen en heeft Apple voor de Lightning connector gekozen.

Ik hoop wel dat Apple voldoende power erop houdt en niet gaat lopen klooien zoals ze bij de 30pin connector gedaan hebben.
Wat ik jammer van Apple vind is dat ze niet standaard verloopjes meeleveren je betaald tenslotte al een behoorlijke prijs voor een Apple product.

De consument mag ook wel eens wat verstandiger aankopen doen.
Koop geen docking station spul waar de maat een belangrijke factor speelt en of de plug niet vervangen kan worden aangezien de kans dan groot is dat het in deze markt snel verouderd is.

Die TC-11 is gaaf, maar je hebt er wel zon handgrip 360 ding bij nodig.

Ook ik wil mijn iPad 3 gebruiken in mijn setup en heb hiervoor de iRig Midi aangeschaft. Als audio interface gebruik ik een Focusrite 18i6 en heb de iPad via de hoofdtelefoon aansluiting verbonden met een line in. Het geluid is echter bijzonder slecht van kwaliteit als ik met mijn koptelefoon het signaal direct beluister vanuit de audio interface. Als ik dezelfde koptelefoon direct op de iPad aansluit dan is het geluid een heel stuk beter (lees voller, betere bassen enz. enz.). Hoe kan ik dit probleem "tackelen"?

Behringer schijnt nu dan toch echt met een dock voor de iPad te komen waar zij er vorig jaar ook al eentje aankondigde die voor zover ik weet er nooit is gekomen: http://www.behringer.com/EN/products/iS202.aspx

Ook ik wil mijn iPad 3 gebruiken in mijn setup en heb hiervoor de iRig Midi aangeschaft. Als audio interface gebruik ik een Focusrite 18i6 en heb de iPad via de hoofdtelefoon aansluiting verbonden met een line in. Het geluid is echter bijzonder slecht van kwaliteit als ik met mijn koptelefoon het signaal direct beluister vanuit de audio interface. Als ik dezelfde koptelefoon direct op de iPad aansluit dan is het geluid een heel stuk beter (lees voller, betere bassen enz. enz.). Hoe kan ik dit probleem "tackelen"?
Post als niet geplaatst beschouwen..... :erm:

Blijkt na wat gerommel aan de kabels aan een brakke kabel en 3,5mm jack te liggen! Gelukkig maar, morgen eerst even een nieuw kabeltje scoren!

Gezien dat de IConnectMIDI2+ en iConnectMIDI4+ zijn aangekondigd?
Nu met knapperige stukjes audio pass-through! Dus via USB audio sources en destinations routen. Geniaal...
Interessant genoeg maakt de MIDI functionaliteit het mogelijk om meerdere hosts tegelijkertijd destinations te laten delen.

Daarbij op de 4+ is er MIDI over LAN connectivity en de mogelijkheid om een usb hub aan te sluiten voor nog eens 8 USB-MIDI devices etc.
Oh ja, en tegelijk opladen van de Ios device, een kleine maar fijne nieuwe feature.

attachment.php

http://www.iconnectivity.com/iConnectMIDI2plus
http://www.iconnectivity.com/iConnectMIDI4plus

Lijkt me echt een geniale update en een must-buy!

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    30 KB · Bekeken: 72
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back