Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ter info: ik gebruik die ipad helemaal niet meer in mijn studio.... Hij doet nu dienst als Commander screen voor Battlefield 4 hehe

Ik vond het toch allemaal teveel gepiel, gekut, buggy en slecht klinken......Gewoon een plug of hw midi synth gebruiken klinkt echt wel beter en minder gedoe....
Ik bedoel waarom een ipad polysix als je die in je DAW als plugin ook gewoon kan laden.

Althans ik vind het helemaal niets dan he......voordat er weer iemand gaat roepen dat het onzin is enzo.

Die PPG synth ook, ik kan er niet warm of koud van worden, een beetje over het scherm glijen met je vingers etc,misschien leuk maar ik vond er geen hol aan :D

Ja, iPad als VST klinkt echt nergens naar, als midi controller is het leuk, maar daar is het in en ompluggen weer te veel moeite. De steinberg SKI remote app is dan wel weer aardig, maar ik gebruik sinds m'n cirklon Cubase niet meer.

cubasis is ook zo ongeïnspireerd als de nete. Kortom iPad in de studio hier ook niet meer echr.

Ik verkocht van de week een geluidsaart/keyboard aan een jonge gast die werkte alleen met de ipad en die liet me een paar dingen horen waar ik wel van onder de indruk was. Die was begonnen met muziek maken op de ipad dus weet niet beter. Maakte toffe dingen.

Ik heb toch al een paar keer wat kunnen gebruiken in tracks die ik in het vliegtuig/veld op mijn ipad heb gemaakt. Op de een of andere manier heb ik nooit geen zin om mijn macbook aan te zetten als ik op pad ben.
Ben wel nieuwsgierig naar deze http://www.synthtopia.com/content/2013/11/20/iconnectmidi-2-an-actual-game-changer/

Tja... Het is lelijker, vertragender, minder stabiel, vreet accu, minder intuïtief, coverflow is verprutst en Safari hebben ze al helemaal mishandeld. Wellicht heeft dat ermee te maken? :)
Vooral dat 2de en 3de. Ik gebruik de iPad enkel in de studio, dus accu en Safari zijn voor mij niet relevant. ;) En wat is coverflow?

Vroeger:
itunes-cover-flow.jpg

Nu:
xl_Apple-iOS7-CoverFlow-624.jpg

Da's waar, het valt allemaal een beetje uit de scope van deze thread :) Anyway, zolang ik Quasar nog niet kan gebruiken op m'n iPad wacht ik ook nog even met iOS 7, want die is echt wel handig bij het muziek maken.
IMG_0180.PNG

Is dat een jailbreak app?
Wel heel erg handig. Is daar geen "gewone" verkrijgbaar voor?
Ik begin er niet aan dat jailbreak. Heb mijn ouwe ipad gejailbreaked en die is zo onstabiel als de nete.

Da's waar, het valt allemaal een beetje uit de scope van deze thread :) Anyway, zolang ik Quasar nog niet kan gebruiken op m'n iPad wacht ik ook nog even met iOS 7, want die is echt wel handig bij het muziek maken.
IMG_0180.PNG

Alesis io dock

Alesis io dock

Ben van plan om mijn ipad ook te gaan gebruiken voor het muziekmaken.

Nu heb ik een ipad 2 en weet niet zeker of ik deze hiervoor kan gebruiken.

Als ik het goed begrepen heb moet ik voor ipad 2 en 3 een adapter gebruiken.

Klopt dit of zijn er verschillende uitvoeringen van het io dock?

Zijn er ook nog alternatieven voor de Alesis?

Ook ben ik voor een redelijke prijs op zoek naar een io dock voor ipad 2.

De iPad 2 past perfect in een iO Dock.
Daar heb je wel een adapter voor nodig omdat de iPad 2 wat dunner is dan de eerste generatie Ipad.

Er is tot op heden maar één uitvoering van de iO Dock en deze heeft de 30-pin connector.
Vanaf de iPad 4 gebruikt Apple de lightning connector. In principe is de iPad 4 ook in een iO Dock te gebruiken met een verloopstekkertje.
Dat ziet er minder fraai uit, maar werkt verder prima.

Ben van plan om mijn ipad ook te gaan gebruiken voor het muziekmaken.

Nu heb ik een ipad 2 en weet niet zeker of ik deze hiervoor kan gebruiken.
Geen probleem.

Als ik het goed begrepen heb moet ik voor ipad 2 en 3 een adapter gebruiken.
Klopt dit of zijn er verschillende uitvoeringen van het io dock?
De iPad 2 past standaard in de IO Dock. De adapter voor iPad 3 is bij nieuwere IO Docks bijgeleverd (dacht ik), maar kan je ook gewoon via Alesis bestellen.

Zijn er ook nog alternatieven voor de Alesis?
http://store.griffintechnology.com/ipad-2/studioconnect-na17132-1
http://www.behringer.com/EN/Products/iS202.aspx

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back