Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik heb de iRig midi gekocht.

Het probleem is: hij werkt wel met mijn iPad 2 maar niet met mijn iPhone 4s.
Beide hebben iOs 7.

Ik heb precies hetzelfde met de Line6 Midi Mobilizer II, die doet het wel op mijn iPad 3 met iOS 6, maar niet op m'n iPhone 4S met dezelfde versie van iOS 6.
't Is dat ik hem met name op m'n iPad wil gebruiken en dat het ding spotgoedkoop was, maar ik vind het wel raar ende jammer, want volgens Line6 zou het moeten werken...

Gereboot maar helaas geen verschil.
Deze gaat terug, ik wil hem juist met mijn iPhone gebruiken.

Zouden jullie mij misschien een beetje op weg willen helpen?

Ben met een Alesis io dock en Beatmaker bezig om opnames te maken.

Ik will direkt het geluid van een externe synth opnemen.

Heb hiervoor twee audiotracks aangemaakt en de monitoring hiervan aangezet maar er komt geen geluid binnen.

Als ik via het io dock het direkt binnenkomende signaal afluister doet dit het wel.

Wat doe ik fout?

Ik heb geen ervaring met Beatmaker, maar kan die wel overweg met externe signalen?

Steinberg Cubasis is vandaag en morgen in de aanbieding voor €29,99

Samen met de iTunes kaarten bij de Spar (met 15% korting) een extra leuke kerstdeal!

Interapp audio

Interapp audio

Iemand al ervaring met het nieuwe interapp audio in ios7? Dit schijnt een soort ASIO te zijn, maar dan op de ipad. Welke synths werken hier al mee en kun je Audiobus en interapp audio tegelijk gebruiken? Cubasis is al interapp audio compatible.

Inmiddels een Line6 Midi Mobilizer II gehaald voor een tientje en die doet het als een zonnetje met de iPhone 4S.
Whatever, nu effe mooie iphone synth uitkiezen. Sunrizer is inderdaad top. Animoog lijkt mij mooi, Alchemy aliast als de neten, en Cassini moet ik nog uitproberen. Verder vooral veel iPad en maar weinig grade A iPhone synthjes is mijn indruk.

Iemand al ervaring met het nieuwe interapp audio in ios7? Dit schijnt een soort ASIO te zijn, maar dan op de ipad. Welke synths werken hier al mee en kun je Audiobus en interapp audio tegelijk gebruiken? Cubasis is al interapp audio compatible.

Interapp werkt erg fijn, makkelijker dan audiobus. Er zijn alleen weinig synths die het ondersteunen. Ik heb op dit moment ISem, iMini, nanologue, nave en tc-11 draaien als interapp synths. Volgens mij kan je het gewoon naast elkaar draaien mits de ipad het trekt qua cpu.

Inmiddels een Line6 Midi Mobilizer II gehaald voor een tientje en die doet het als een zonnetje met de iPhone 4S.
Whatever, nu effe mooie iphone synth uitkiezen. Sunrizer is inderdaad top. Animoog lijkt mij mooi, Alchemy aliast als de neten, en Cassini moet ik nog uitproberen. Verder vooral veel iPad en maar weinig grade A iPhone synthjes is mijn indruk.
Er komen wel echt goeie synths uit tegenwoordig. iSem en iMini zijn indrukwekkend, thor en nave zijn ook erg goed. Cassini is wel ok maar overbodig als je die anderen al hebt.

Wat apart, bij mij werkt hij dus niet op mijn 4S? Jij draait geloof ik op iOS7 toch? Heb je toevallig ergens nog de gelegenheid om jouw MIDI Mobilizer uit te proberen op een iPhone 4S met iOS 6 erop, of zou het eerder aan de hardware liggen? hmmm...

Er komen wel echt goeie synths uit tegenwoordig. iSem en iMini zijn indrukwekkend, thor en nave zijn ook erg goed. Cassini is wel ok maar overbodig als je die anderen al hebt.

Maar dat zijn iPad synths toch ?
Fijne iPhone synths mot ik hebbe.

Wat apart, bij mij werkt hij dus niet op mijn 4S? Jij draait geloof ik op iOS7 toch? Heb je toevallig ergens nog de gelegenheid om jouw MIDI Mobilizer uit te proberen op een iPhone 4S met iOS 6 erop, of zou het eerder aan de hardware liggen? hmmm...

Ik vrees dat ik niemand meer weet met een iPhone 4S met iOS6, maar mocht dat zo zijn dan laat ik weten.
Vreemd indeed.
iRig niet en Line6 wel is natuurlijk ook vreemd. Zit ook nog eens 35 euro tussen.

Heel veel apps zijn nu in de aanbieding i.v.m. de feestdagen:

50% korting op alle Korg apps
66% korting op Magellan
50% korting op Galileo Organ
Nave voor 10 euro

etc etc.

Nu shoppen dus!

Nog een vraag over de iphone synths:
Is er een iphone synth die reageert op program change messages.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back