Circusfreak
Nieuwkomer
Samplr 
Echt een reden op een ipad te kopen.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Hadden jullie trouwens gezien dat iOS 9 support krijgt voor audio units?
Samplr
Die ziet er wel gaaf uit. Wat zijn de nadelen?
"Thanks for the patience everyone. We've been working hard on finishing up the sampler, and that's what's been holding things up from finally entering beta. I hope to have the sampler engine finalized very soon o we can start testing. There's also the sampler GUI that's still remaining to be done. I'll keep you posted as soon as I have more info to share!
Thanks,
Rim"

ja , dat kan, er zit een midi clock sync in, plus je kunt de meeste gadget parameters via controllers automatiseren. Daarnaast is super handig dat je een project die je klaar hebt als ableton Live Project kan exporteren, dan krijg je al je phrases en rows afzonderlijk als audio geexporteerd en kun je verder in ableton live.Kan je Gadget eigenlijk (deftig) syncen aan iets anders? Dat stoort mij aan iMS20 bijvoorbeeld... er zit een leuke sequencer in, maar geen external sync.

Ik ben op zoek naar een camera connection kit voor de ipad mini 2 (en dan om hem via usb aan te sluiten). Nu zie ik op internet eentje van Apple zelf (30 tot 40 euro!!) en een goedkope versie van paar euro. Die van een paar euro krijgt slechte recensies (schijnt niet te werken).
Iemand dus ervaring met een goede camera connection kit voor de ipad mini 2 (zelfde als ipad air)?
die UI is eigenlijk heel simpel en binnen 5 minuten te leren. Voor het maken en instellen van de patterns druk je op de function knop links onderin, dan kun je rows kopieren of een pattern length instellen (kan overigens ook in realtime in de pattern editor zelf), daarnaast kun je aangeven hoe vaak een row afgespeeld moet worden in song mode en of een pattern one shot is of looped afgespeeld moet worden.Kan nog niet wennen aan de UI van Gadget, maar ik heb me er ook nog niet genoeg in verdiept. Ik gebruik m.n. FL studio, korg ipolisix en garageband. Ik gebruik de ipad eigenlijk alleen voor het snel uitvoeren van ideetjes.

voor zover ik weet heeft de iPad mini 2 al een lightning bus, dus dan heb je geen camera connection kit meer nodig. Dan volstaat de lightning naar usb (female) kabel, die is 25 euro op de apple.com store. Deze heb ik zelf ook in gebruik voor de iPad air 2, werkt prima. Ik weet niet precies waar jij die kabels opzoekt, maar ik zou een originele kopen om problemen te voorkomen en dan is de apple store zelf de goedkoopste oplossing voor zover ik weet. 25 euro dus voor een originele.
ja, die china kabels schijnen het vaak niet te doen (of worden uitgezet via de firmware van de iPad. Dus dat is wel het verstandigste.Dankjewel. Heb een originele gekocht voor 29 euro (lightning naar usb). Inderdaad om problemen te voorkomen (en uiteindelijk nog duurder uit te zijn).
ja, die china kabels schijnen het vaak niet te doen (of worden uitgezet via de firmware van de iPad. Dus dat is wel het verstandigste.
Het leuke van die kabel is dat het ook weer andere mogelijkheden opent want audio en midi gaat er overheen, zo hoef ik bijvoorbeeld de usb kabel van de kronos maar te verbinden met die lightning stekker en vervolgens is de iPad volledig geintegreerd (audio en midi). Dat is bijvoorbeeld heel cool met de iM1 app, heb je gewoon een volledige korg M1 met een 88 keys keyboard tot je beschikking op die manier. Ander voorbeeld wat prima werkt is dat ik voor het aansluiten van mijn gitaren op de iPad (naar garageband of amplitube) de bijgeleverde kabel van de game rocksmith gebruik. Dat werkt gewoon, hoef je ook geen dure interfaces te kopen voor het aansluiten van je gitaar als je die game toch al hebt. En zo zijn er wel meer tricks die nergens staan, maar wel blijken te werken. Mooie oplossing zo'n lightning kabeltje naar usb (female).
Ja klopt, leuke features opent het. Ik ga hem gebruiken om de OP-1 aan te sturen via Auxy (ipad):