Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat is op zich wel zo, maar ik zie nog niet hoe je dat bevredigend oplost op het relatief kleine scherm van een tablet.

Ik moet wel zeggen dat dit zo'n app is waar de iPad Pro goed tot zijn recht komt.
Het grotere scherm is erg prettig, omdat het geheel niet zo 'priegelig' maakt en ook de pencil werkt uitstekend.
heb je gelijk in.

Ik zelf zou het prettig gevonden hebben als ze de modules hadden ingedeeld in logische sections die je dan rechts met een knop zou kunnen selecteren (net zoals je nu naar de Arp, en keyboard en zo heen kan gaan. Dus knoppen dan voor: Osc, Filter, Envelopes, etc. Soort van quick jumps naar die secties toe.

De pro is inderdaad uitermate geschikt voor deze app.

Maar goed, het is muggeziften, want na een weekend proberen weet je alles naadloos snel te vinden en maakt je de ene na de andere patch. Die sound blijft ongelooflijk, zeker in High quality mode.

Wat mij betreft:
positief:
- de sound!
- de mogelijkheden
- de arp en ribbon control

Negatief:
- leercurve erg hoog in het begin
- tutorial is matig en veronderstelt al een basis kennis van synthese
- extra presets kosten geld via in app purchase (en 1 sound set krijg je alleen kado als je koppelt met je Facebook zucht)

Maar voor de rest: erg blij met deze app dus :D

Zo, na een tijd lang met Nanostudio op de iPad 2 te hebben aangerotzooid (waar ik alles mee heb gemaakt dat op mijn Soundcloud staat, zie link in handtekening) onlangs een Ipad air 2 aangeschaft en Korg Gadget erop gezet. Man wat ben ik weer een blij mens :D Zal binnenkort eens iets posten, vooralsnog zijn het allemaal probeersels in verschillende genres. Heb nog geen verdere in-app aankopen gedaan maar ik vermaak me voorlopig nog wel even met de minst uitgebreide versie. Wat is jullie ervaring met de in-app aankoopbare gadgets?

Zo, na een tijd lang met Nanostudio op de iPad 2 te hebben aangerotzooid (waar ik alles mee heb gemaakt dat op mijn Soundcloud staat, zie link in handtekening) onlangs een Ipad air 2 aangeschaft en Korg Gadget erop gezet. Man wat ben ik weer een blij mens :D Zal binnenkort eens iets posten, vooralsnog zijn het allemaal probeersels in verschillende genres. Heb nog geen verdere in-app aankopen gedaan maar ik vermaak me voorlopig nog wel even met de minst uitgebreide versie. Wat is jullie ervaring met de in-app aankoopbare gadgets?

Abu Dhabi is erg goed, dat is een loop slicer.
Darwin is ook erg goed, maar die krijg je gratis als je de Korg M1 app koopt op de iPad. Dan kun je dus de korg M1 gebruiken in je gadget.

De rest van de IAP's vond ik zelf minder en heb die niet aangeschaft.

Ik ben het eens met quifster. Darwin is erg goed, ik vind Gadget sowieso erg goed. Ook fijn dat het werkt op de iPhone, dan kun je ook altijd nog even door als je je iPad niet bij je hebt.

Mijn eerst volgende aankoop gast Module worden denk ik die het dan ook weer in Gadget doet.

Abu Dhabi is erg goed, dat is een loop slicer.
Darwin is ook erg goed, maar die krijg je gratis als je de Korg M1 app koopt op de iPad. Dan kun je dus de korg M1 gebruiken in je gadget.

De rest van de IAP's vond ik zelf minder en heb die niet aangeschaft.

Die Darwin en Abu Dhabi zien er idd erg goed uit. Heb gisteravond flink wat filmpjes zitten kijken en moet zeggen dat ik die Bilbao ook wel zie zitten. Ik ben dan ook wel erg van het samplen.

Op de 1 of andere manier voelt het toch altijd wel vreemd om zoveel geld uit te geven aan app's. Uiteindelijk blijkt het elke cent dubbel en dwars waard te zijn maar toch.

Ook fijn dat het werkt op de iPhone, dan kun je ook altijd nog even door als je je iPad niet bij je hebt.

Idd ja, vanochtend in de trein ook nog even wat, zei het bagger, geproduceerd 8)

Nu een weekje lopen prutsen met Korg Gadget. Wat een geweldig programma en dan te bedenken dat ik nog steeds geen IAP gedaan heb :okdan:

Zojuist mijn eerste korte track afgerond, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

https://soundcloud.com/dr-rinkel/dr-rinkel-catatumbo

Nu een weekje lopen prutsen met Korg Gadget. Wat een geweldig programma en dan te bedenken dat ik nog steeds geen IAP gedaan heb :okdan:

lekker hoor, heerlijke oldskool vibe al in de track.

ook een aanrader : midiSTEPs. zelfde maker funkbox. strakke sequencer voor aansturen van synth apps.

recorden doe ik dan via de audio out.

combineer maar eens een animoog & model 15 en master clock de funkbox

https://soundcloud.com/dr-rinkel/dr-rinkel-catatumbo

Lekker hoor!

tip !

mocht je audiobus nog niet hebben (must have voor iPad muzikanten), deze is op dit moment gratis te downloaden in de app store!

Dank voor de tip! Zojuist gedownload. Had hem al in de verlanglijst staan. Mis wel eens gratis en kortingsbonnen acties, nu niet gelukkig :okdan:

usb3 camera connection kit

usb3 camera connection kit

Is er hier al iemand die de usb3 camera connection kit heeft?
Ik zou voor m'n volgende iPad (Air 2) de Alesis IO Dock willen vervangen door de USB3 CCK + Studiomux. Werkt Studiomux via de USB3 CCK?

Hi T-CM11,

De usb3 CCK werkt goed met de iPad. Echter lijkt het me niet de vervanging voor een Alesis IO Dock, waar al een audio- en midi-interface inzit. Deze moet je dan nog zelf, al dan niet met een gevoede usb-hub ertussen, aansluiten op de CCK.

Om Studiomux te gebruiken heb je niets meer nodig dan de standaard apple lightning (oplaad) kabel. :okdan:

Laatst gewijzigd:
Ala het is om een extern instrument aan te sturen gaan mijn gedachten uit naar Lemur of TB-midistuff.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back