Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Even een vraag aan de Korg Gadget gebruikers. Wanneer ik in Abu Dhabi een sample inlaad (via dropbox) krijg ik het niet voor elkaar dat hij de gehele sample inlaad. Hij lijkt de sample in te korten. Ik kom er niet uit hoe ik het voor elkaar moet krijgen dat de hele sample geïmporteerd wordt. Is er misschien een maximale samplelengte voor de Abu Dhabi?

Hallo sampletank ios s gratistot 7 juli.
Voor wie hem nog niet heeft is dat natuurlijk een no brainer.
Veel plezier.

Zijn die iM1 cards dan ook in Gadget beschikbaar?

Zojuist heb ik de M1 cards aangeschaft voor €2,99 en ze zijn ook in gadget te gebruiken. Het enige wat niet in gadget kan volgens mij, zijn je eigen sounds van de user cards.

Zojuist heb ik de M1 cards aangeschaft voor €2,99 en ze zijn ook in gadget te gebruiken. Het enige wat niet in gadget kan volgens mij, zijn je eigen sounds van de user cards.

Ik moet wel er aan toevoegen dat dat geldt voor de iPad. De extra kaarten zijn niet te gebruiken in gadget met de iPhone.

Voordat ik me door 157 pagina's heen ga zwoegen: Kan iemand me iets vertellen over de VirSyn apps? Ik vond de softsynths van VirSyn indertijd leuk. Is het een aanvulling voor mijn collectie apps? Welke wel/niet?

Nu Apple in de iPhone de koptelefoon aansluiting heeft laten verdwijnen en sommigen verwachten dat dit ook in de toekomstige iPads gaat gebeuren vraag ik me af wat voor problemen dit gaat opleveren voor de "iPad muzikanten"

Ik hang geregeld mijn irig keys pro aan de iPad en gebruik een koptelefoon op de kopetelfoon aansluiting. Maar met toekomstige iPads zou dit wellicht dus niet meer mogelijk zijn. Ik gebruik vaak Auria Pro als Daw, en dat programma kan geen geluid produceren via bluetooth, dus een BT koptelefoon is geen optie.

Dus ik vroeg me af of iemand al een manier zou weten om hier omheen te werken. Zijn er mogelijkheden om een koptelefoon en een keyboard aan te sluiten zonder de koptelefoon aansluiting te gebruiken?

Het is niet alleen dat ik de Jack nodig heb, want ik sluit ook een keyboard aan op de lightning aansluiting, dus aan het verloopstekkertje zou ik dan niet zo veel hebben.

Een lightningsplitter biedt dan wellicht uitkomst, we zullen het zien.

Ik denk dat er met het officieel meesturen van audio via lightning wellicht juist spannende dingen kunnen gaan gebeuren voor de iPad. Audiomux was echt een hack toch? Wellicht dus binnenkort native audio via usb naar je Mac. Misschien zelfs al met Sierra? Tot ziens iConnectivity!

Nu Apple in de iPhone de koptelefoon aansluiting heeft laten verdwijnen en sommigen verwachten dat dit ook in de toekomstige iPads gaat gebeuren vraag ik me af wat voor problemen dit gaat opleveren voor de "iPad muzikanten"

Ik hang geregeld mijn irig keys pro aan de iPad en gebruik een koptelefoon op de kopetelfoon aansluiting. Maar met toekomstige iPads zou dit wellicht dus niet meer mogelijk zijn. Ik gebruik vaak Auria Pro als Daw, en dat programma kan geen geluid produceren via bluetooth, dus een BT koptelefoon is geen optie.

Dus ik vroeg me af of iemand al een manier zou weten om hier omheen te werken. Zijn er mogelijkheden om een koptelefoon en een keyboard aan te sluiten zonder de koptelefoon aansluiting te gebruiken?
http://www.apple.com/shop/product/MK0W2AM/A/lightning-to-usb-3-camera-adapter
(+evt.
https://cdn.instructables.com/FOY/8BOO/GU1UZB5L/FOY8BOOGU1UZB5L.MEDIUM.jpg )
+
https://www.roland.com/global/products/duo-capture_ex/ (bijvoorbeeld)

of een Alesis IO Dock 2.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back