Native instruments Maschine Tread

Maschine is wat mij betreft de perfectie combi van SW/HW integratie. Rock solid. Super samples. Heerlijke interface.
Z'n geld dubbel en dwars waard. Prachtig product! Heb er altijd heel veel plezier mee.

Ok, Maschine aangeschaft, dus wil alleen maar zeggen: Kom maar op met die youtube linkjes waardoor ik snel up to speed ben.

Verder zal ik ook mijn bevindingen hier nog eens posten nadat ik hem vanavond eens even stevig door de mangel gehaald heb.

ik moet zeggen dat ik een paar jaar mpc's(2000xl, 1000, 2500) heb gehad en er niet rouwig om ben dat ik die niet meer heb
waar ik WEL heel rouwig om ben, is dat ik maschine nog niet heb

Hebben mensen ervaringen met de kwaliteit van de rotary encoders en de effecten van vervoer in een rugzak op deze encoders? Ik zou hem graag een aantal keer meenemen om zo een perfecte portable setup te hebben maar wil graag een mening horen van mensen die dit vaker doen of hem langer hebben.

Ik ben bang dat de encoders slap zullen gaan aanvoelen en minder nauwkeurig worden door vervoer.

Iemand hier ervaring mee? Zou namelijk top zijn als je hem over al mee naar toe kunt nemen en overal muziek kunt maken.

ik zou sowieso alles waar ik zuinig op ben in een case stoppen, van mijn part een grote tuppenware vershoud doos met wat foam erin. (ben je voor 5 euro klaar) dit soort spul gaat wel krassen/slijten/krom worden in de average rugzak.

ik zou sowieso alles waar ik zuinig op ben in een case stoppen, van mijn part een grote tuppenware vershoud doos met wat foam erin. (ben je voor 5 euro klaar) dit soort spul gaat wel krassen/slijten/krom worden in de average rugzak.

Daar ben ik dus ook bang, maar het geen waar ik het meest bang voor ben zijn niet de krassen want ik verkoop dit echt NOOIT meer. Het gaat mij met name om de werking van de rotary encoders en of deze er niet minder op wordt.

Er is een speciale tas voor Maschine, maar die heeft ook niet echt een goede sleeve, dat gaat niet veel verschil op leveren met een backpak.

wel dat ie dan minder verschuift. ipv een backpack samen met andere spullen.

Echt waar, nog niemand die het hier heeft over update 1.6 en het kunnen hosten van vst's? DAT zou wel eens de killer feature kunnen zijn tov tenminste BPM. Geist weten we woensdag meer van.

The mind boggles....

jees wat een vrijheid met masjiene
en alles op de unit zelf
wat een topding zeg

Het is jammer dat NI Maschine niet echt standalone werkt, maar verder vind ik het ook een erg leuk product.
Zal zeker erover nadenken om één aan te schaffen.. wanneer ik weer wat meer geld heb.. :P

Nu ben ik nog wel benieuwd hoe de pads aanvoelen, zoals een MPC of meer richting een korg nanoPAD?

ik voel eerlijk gezegd weinig verschil tussen de pads van mn MPC 5000 en die van Maschine

echt standalone zou te mooi zijn...maar dat zou ook willen zeggen dat er een CPU in moet , memory en geluidsI/O...waar je dan allemaal aan 'vast' zit...terwijl je nu 'beperkt' bent door je PC/laptop (maw véél méér schijfruimte, véél groter geheugen, etc)

ik bekijk het zo :
mn MPC 5000 heeft bijna 2000 euro gekost, max 292 MB geheugen

mn (2ehands) macbook heeft 600 gekost + maschine = 1100 en ik heb 1000x meer mogelijkheden dan op mn MPC

Back