Native instruments Maschine Tread

tja, toen ik -na de nodige online info te verzamelen- Maschine kocht, wist ik wel degelijk wat ik kocht : een controller die perfect geintegreerd is met de bijgeleverde software die je zowel standalone, als in een DAW (als VST dan) kan draaien, niks meer en niks minder.
Staat er ergens iets over zn audio uitgangen ? dacht het niet, dus hoe kan het dan standalone zijn
staat er ergens iets over geheugen waar ie zn samples inlaad (zoals elke sampler dus) ? neen dus

Dat er mensen zijn die zich laten beetnemen door zich niet serieus te informeren is hun eigen domme schuld...trouwens als je iets of wat op de hoogte bent van de prijzen van soft en hardware zou je weten dat voor die 549 euro dat dit alles kost, in hardware vorm ongeveer NIKS te krijgen is wat er ook maar in de verte op trekt.
Of een MPC 500 misschien ? Laat me niet lachen...

Ik zie ook geen enkele Maschine video zonder een laptop erop.

Ik heb een MPC 5000 én een Maschine en het spijt me zeer maar sinds ik Maschine heb gebruik ik nog amper de MPC.

Met Machine ben je énkel gejost als je denkt dat je'm zonder PC kan gebruiken, maar dan ben je gewoon dom.

Dit is precies wat ik ook zoek, controllers werken vrijwel nooit naadloos samen met software, mijn Novation SLMKII komt een eind maar heeft niet die feel. Ik kom van de MPC's heb er 4 gehad, dat hoef ik niet ik zoek die perfecte tussen modus en Maschine zou dat precies kunnen zijn.

@Raphie: je komt over als een echte hollandse muggenzifter.

Dat IS een alternatief, MPD is ook een MPC like controller (net als Maschine) GA1 kan ook met MPC samples overweg (en meer). Misschien moet JIJ je beter informeren?

Beiden zijn dus een controller die een PC nodig hebben om er iets mee te kunnen
Alleen voor Machine betaal je 575,00 voor VEEL MINDER heb je dus een Cubase producers bundle MET soundcard en een losse MPD erbij..... heb je VEEL meer functionaliteit voor VEEL minder.

Je hebt minder functionaliteit Raphie. Het gebruk van Maschine sluit nameljk het gebruik van GA1 in een cubase helemaal niet uit.

Daarnaast moet iedereen werken op de manier die voor hem/haar prettig is.Je werkt zelf met een MPD18? dat is niet te vergelijken, je hebt niet eens start stop, je kan je effecten niet hands on bedienen met de controller.

het gaat er niet om of het een wel goed is of het ander niet, maar je vervuilt het topic met prietpraat over een controller die er niet toe doet in dit topic.

@ Lazy Eyes : aangezien Raphie nooit een Maschine onder zn vingers had, moet je absoluut géén rekening houden met al wat hij in deze thread heeft gezet.
Met zijn controller kan hij wat op pads slaan om geluidjes te triggeren, maar verder gaat het niet.
Samples opnemen, bewerken, kits maken, effecten besturen, etc zal je met die MPD niet echt kunnen...is op Maschine mogelijk zonder ook maar 1 keer naar je computer te moeten kijken

@ Lazy Eyes : aangezien Raphie nooit een Maschine onder zn vingers had, moet je absoluut géén rekening houden met al wat hij in deze thread heeft gezet.
Met zijn controller kan hij wat op pads slaan om geluidjes te triggeren, maar verder gaat het niet.
Samples opnemen, bewerken, kits maken, effecten besturen, etc zal je met die MPD niet echt kunnen...is op Maschine mogelijk zonder ook maar 1 keer naar je computer te moeten kijken

ik moet eerlijk bekennen dat ik door jouw posts nu snak naar een Maschine en er eigenlijk direct een wil kopen. Ik voel een ongelofelijke drang om mezelf eens te belonen met zo'n mooi kleurenpaneeltje.

Alleen verhuis ik binnenkort naar mijn nieuwe woning en die wordt compleet opnieuw ingericht.

Maar je snapt dat ik nu zo'n ding MOET hebben.

Hoe ga jij je samples editten dan flapdrol?
gewoon in GA1? via automap? doet exact hetzelfde, iedere knob een eigen functie :D Flapdrol....

Weet je, er is niks mis met Maschine, maar voor het bedrag van Maschine vind ik Cubase + een MPD gewoon een betere investering.
Heb je zelfs ECHTE MPC pads, en MPC shuffles voor de MPC feel. ipv NI pads....
maar goed, ieder z'n ding. staan er voldoende te koop in de 2e hands sectie dus sla je slag.

Hoe ga jij je samples editten dan flapdrol?

Ja Ja, die Maschine controller doet helemaal NIKS, als die niet aangesloten is, sterker nog zonder dat Maschine als programma (of VSTi) geladen is
Dat jij daarna het uitzetten van je scherm of bijna dichtklappen van je laptop "stand alone" noemt, tja......... als ik m'n controller maps uit m'n hoofd weet, doe ik het ook zonder naar het scherm te kijken :doei:

gewoon in GA1? via automap? doet exact hetzelfde, iedere knob een eigen functie :D Flapdrol....

Weet je, er is niks mis met Maschine, maar voor het bedrag van Maschine vind ik Cubase + een MPD gewoon een betere investering.
maar goed, ieder z'n ding. staan er voldoende te koop in de 2e hands sectie dus sla je slag.

Ik heb op dit moment een MPD18 en een Novation SLMKII maar daarmee kan ik geen samples editen zonder mijn scherm te gebruiken. En als ik dat wel wil kunnen kost het me uren van parameters mappen en dan is het waarschijnlijk nog niet zo goed uitgewerkt.

Zie je punt wel over de kosten, maar ik ben al jaren op zoek naar iets wat werkt en wat voor mij die ultieme combo gaat zijn tussen hard en software. Dit zou het kunnen zijn.

Heb je het verschil tussen beide weleens gevoeld?

klopt, je kan niks extra's maar doordat de knopjes labelled zijn weet je aan welke je moet draaien.
en voor je samples in Maschine te laden, moet je toch echt via file > open naar een windows explorer window. daar veranderd dus niks.

Gents ik probeer Maschine niet af te zeiken, maar ik zie gewoon de upside niet. behalve wat gelabelde knoppen

je kan Maschine in verschillende 'modussen' zetten, en dan zal je scherm altijd weergeven welke parameter er 'onder' een bepaalde knop staan.
Aangezien je best wel véél functies hebt, kan je dat eigenlijk niet zonder scherminformatie.
Daar vind ik jouw oplossing al ferm in tekort schieten.
Je hoeft helemaal niet naar file>open te gaan als je samples wil inladen, als je slim bent laad je één keer al je samples van je harde schijf in de 'library' en kan je er dus aan vanuit de browser op maschine zelf.

Ik wil wel eens zien dat Raphie, zonder zn muis aan te raken , het volgende doet :

1) laad aparte sounds in om een drumkit te bouwen
2) maak edits op individuele sounds
3) wijs effecten toe aan individuele sounds
4) maak een pattern van 1 bar
5) kopieer dit pattern naar 4 bars en maak een edit eraan de laatste bar
6) save dit alles

Ik wil wel eens weten hoeveel keer je dan je muis hebt vastgepakt (hoever je gaat raken als je niet naar je computerscherm kan zien wil ik zelfs niet weten).

Aan wat jij zegt valt zo duidelijk af te lezen dat je er echt nog nooit één in je handen hebt gehad en alles maar wat uit je duim zuigt aan de hand van wat youtube filmpjes, genant gewoon.

Klopt helemaal, dit kan ik niet zonder naar m'n scherm te kijken (maar met scherm kan dat allemaal wel, ik mis dus geen functionaliteit) en heb daar echt wel de muis voor nodig. Dat is dan een "voordeel" van Maschine dat je dit ook kan emuleren via een klein display. (het blijft emuleren a'la automap, want trek je de usb kabel eruit dan is de Maschine ook dood)

Maar (again voor mij persoonlijk) Als die laptop toch al aan moet, dan is je PC scherm toch veel ergonomischer?

wat mij leuk lijkt is even een sessietje plannen waarbij Seiko Raphie even wegwijs maakt op de Maschine en hem dan een oordeel laat vellen.

wellicht zijn er mensen zonder 2 schermen die het wel handig vinden hun DAW te zien en Maschine als VST te bedienen zonder dit ook nog eens op hun scherm te zien ...

Ik geloof best wel dat het voor een aantal van jullie wel werkt. vind je hands on lekkerder dan is de machine natuurlijk wel een ideale remote.

wat mij leuk lijkt is even een sessietje plannen waarbij Seiko Raphie even wegwijs maakt op de Maschine en hem dan een oordeel laat vellen.

Mss dat Seiko zn Machine wel inruilt voor een mpd18 als hij de upside daarvan ziet ;-)

wellicht zijn er mensen zonder 2 schermen die het wel handig vinden hun DAW te zien en Maschine als VST te bedienen zonder dit ook nog eens op hun scherm te zien ...

Eens, ik probeer ook niet voor jullie te beslissen wat voor jullie beter werkt.
Ik geef alleen mijn perspectief. 8)

Mss dat Seiko zn Machine wel inruilt voor een mpd18 als hij de upside daarvan ziet ;-)
dan heeft ie nog 500 euro over :D kan je weer een hoop ander spul van kopen, Cubase, audio interface :dubbel:

dan heeft ie nog 500 euro over :D kan je weer een hoop ander spul van kopen, Cubase, audio interface :dubbel:

k snap niet waarom ik van jou heel de tijd cubase zou moeten kopen en een audio interface

werkt mijn studio zonder daw of geluidskaart ?

ah ja, ableton en audio 8 sucken al even hard als Maschine, sorry daarvoor

Back