Native instruments Maschine Tread

Machine was heel leuk, totdat Groove Agent 1 uitkwam.
Ik heb nu een AKAI MPD18, die ik volledig naar GA1 gemapped heb als dedicated controller. Gebruik je cubase, dan is Machine echt redundant.
Heb nu zelfs al diverse samplebanks gemaakt met custom samples

Maar je kan ook inderdaad met twee laptops+Maschine de boel aan mekaar linken en syncen zodat je samen nummers kan maken (zo iemand zoek ik nog in't antwerpse :-)

Midi-kabeltje doet wonderen, elke sequencer kan syncen :)

Ik ken traktor inderdaad niet maar ik dacht even dat het zoiets was als Ableton's Bridge met Serrato. Dat je de Maschine als een track kon behandelen in Traktor.

je kan Midi Clock sync uit Traktor sturen , via virtuele midikabel naar Maschine
in Traktor zie ik gewoon loops van bestaande tracks van de heren

Voor zover ik kan zien draaien beide applicaties gewoon naast mekaar en kan je de audio van Maschine laten spelen via een deck van Traktor.
ik ga me er eens in verdiepen maar ik dacht dat er momenteel verder nog niet meer integratie was tussen Maschine en Traktor.

Ik dacht eigenlijk dat 1 van de 2 1D-controllers de Maschine aanstuurde en de andere 1D-controller Traktor (althans bij Chris Liebing aangezien hij de midi-aansluitingen gebruikt en Speedy J niet), vandaar dat ik het filmpje poste.

iig, het is een tof filmpje :)

k zal het dubbelchecken maar bij mijn weten kan ik in Maschine niets instellen om de Machine aan te sturen met een externe controller...een controller aansturen met een andere controller, ik kan me inbeelden dat ze daar niet op geanticipeerd hebben...

Midi kabel van Liebing weet ik niet waarvoor hij hem gebruikt aangezien je tussen Traktor en Maschine een virtuele Midi kabel kan gebruiken...maar misschien gebruikt Liebing liever een gewone midikabel ...of is het zelfs nodig omdat ze ook nog eens hun twee laptops moeten syncen

Maar effe serieus mensen, ben ik de enige die de instrumenten bijv de keys gewoon totaal niet om aan te horen vindt, of hoe zit dat nou?

want als ik bijv de plug in mini grand open in pro tools klinkt die zoveel keren beter, het lijkt gewoon een echt piano, maar bij de maschine totaal niet?

is het niet mischien een instelling?

Maar effe serieus mensen, ben ik de enige die de instrumenten bijv de keys gewoon totaal niet om aan te horen vindt, of hoe zit dat nou?

want als ik bijv de plug in mini grand open in pro tools klinkt die zoveel keren beter, het lijkt gewoon een echt piano, maar bij de maschine totaal niet?

is het niet mischien een instelling?

Vergelijk je nu appels met peren?:koffie:

Kan een Machine eigenaar het volgende proberen (ik slaag er namelijk zelf niet in) :

Een hardware synth/drumbox aansturen via fysische Midi Out van de Maschine als deze ingeladen is als VST.
Ik heb een project gemaakt in Maschine standalone waarbij de Maschine patterns mijn TR909 aansturen : werkt perfect.
Als ik hetzelfde project open in Maschine die als VST ingeladen is in Ableton, komt er dus niks uit de Midi Out (ook al is deze selecteerbaar als output voor SRC, in Ableton staan, alle Midi Outs geconfigureerd dat ze midi kunnen uitsturen)
Ik krijg het niet voor mekaar en blijkbaar werkt er niemand zo :-(

Kan een Machine eigenaar het volgende proberen (ik slaag er namelijk zelf niet in) :

Een hardware synth/drumbox aansturen via fysische Midi Out van de Maschine als deze ingeladen is als VST.
Ik heb een project gemaakt in Maschine standalone waarbij de Maschine patterns mijn TR909 aansturen : werkt perfect.
Als ik hetzelfde project open in Maschine die als VST ingeladen is in Ableton, komt er dus niks uit de Midi Out (ook al is deze selecteerbaar als output voor SRC, in Ableton staan, alle Midi Outs geconfigureerd dat ze midi kunnen uitsturen)
Ik krijg het niet voor mekaar en blijkbaar werkt er niemand zo :-(

Is de vst wel in staat zelf midi out te sturen? En is de vst gekoppeld aan de midi output?

de vst = Maschine zelf
de fysische midi output zit op maschine zelf

de vst = Maschine zelf
de fysische midi output zit op maschine zelf

Dus het komt er op neer dat ableton geen midi out aanstuurt vanuit de vst..
Is het dan wel mogelijk om de controller als midi interface te gebruiken? Of enkel als controller?

als midi interface en controller kan hij gebruikt worden

maar ik hoop dat ik verkeerd ben, volgens mij moet het écht mogelijk zijn om ook hardware aan te sturen...is er echt niemand die een Maschine bezit en doet wat ik probeer te bereiken ?

Beste mensen vraagje?

wat is de beste manier om de maschine en pro tools gezamelijk te gebruiken?

wat ik bijv doe is in de de maschine eerst alles maken bijv

en daarna wil ik het exporteren naar pro tools? om vervolgens af te mixen

en te masteren.

wat is de beste oplossing daar voor

drag en drop gooi alles op midi maar daar kan ik geen efecten toevoegen helemaal niks

dus heb ik niet veel aan.

ik wou het op een instrument track zetten maar kan je ook niks mee je kan nog geen eens de volume aan passen laat staan compresie of eq

en als audio worden alle tracks in de maschine samen op 1 audio track gevoegd dus heb ik ook niks aan.

Het beste zou dus zijn instrument track in pro tools of als audio?

in aparte tracks

ik sleep audio, gewoon muten wa je ni wil horen en dan slepen maar, als je echt lke pad apart wil kunnen afmixen sleep je de audio van één pad ge'solo'ed

je kan ook naar 8 verschillende out's routen in je DAW en daar FX opzetten

of www.defmo.com daar zitten mensen die jou alles kunnen vertellen over Protools, zelfs bij jou thuis :-)

Ik heb (helaas nog) geen Maschine, maar vroeg mij af of er ook velocity switching mogelijkheden zijn: samples layeren en afhankelijk van de velocity er tussen schakelen of mixen.

Ik vind de NI site echt ruk, met zn verwarrende termen. Standalone hardware, maar dan niet zonder pc :D

NI bedoelt dat je Maschine standalone kan gebruiken, ze zeggen niet 'de controller alleen' maar Maschine software: maw je bent niet verplicht Maschine als VST in een DAW te draaien maar je kan Maschine kopen en draaien zonder verder enige software nodig te hebben, standalone dus.
Met een hele boel Virtual Instrument software ben je niks als je geen DAW hebt ...
(maar ik begrijp dat velen denken dat de controller standalone bruikbaar zou zijn al duidt het woord 'controller' exact op wat het is : een controller om software aan te sturen...het is dus geen MPC met extra mogelijkheid om er een PC aan te hangen en de MPC via software te editeren...eerlijk gezegd : daar wacht ik dus op ! en ik snap niet dat Akai voor hun MPC's zoiets niet maakt : MPC is super, maar editen vanop een computerscherm is 1000x makkelijker dan in MPC zelf, dan je 'edits' downloaden naar MPC , PC afkoppelen en enkel je MPC gebruiken om 'live'te gaan, daar wacht ik dus op...how hard can it be ?)

Het is meer het praatje er omheen, in eerste instantie dacht ik.. toffe controller.. en toen heey standalone? das mooi dan ga ik tijdens voetbal op tv lekker beats maken en sluit ik hem later weer aan. maar helaas. Ik dacht dat ik in een filmpje van hun een stoere producer hoorde zeggen dat hij hem zo meenam ergens anders naar toe en daar verder werkte, moet je dan niet ook software installeren?

Ayway, ben er nog steeds niet achter of je ook velocity switches hebt of iets dergelijks. wie o wie? :)

Het is een CONROLLER gebundeld met een PLUGIN.
de controller is en blijft een controller, kan je heel wild over dromen maar het is niet anders
de PLUGIN draait onder een DAW, kan je heel lang over dromen maar is niet anders

Snap niet dat jullie je niet inlezen over wat je koopt.
en dat verhaal hierboven over de MPC? dat IS de MPC you lost the plot mate!

Het is een CONROLLER gebundeld met een PLUGIN.
de controller is en blijft een controller, kan je heel wild over dromen maar het is niet anders
de PLUGIN draait onder een DAW, kan je heel lang over dromen maar is niet anders

Snap niet dat jullie je niet inlezen over wat je koopt.
en dat verhaal hierboven over de MPC? dat IS de MPC you lost the plot mate!

ik kan mijn Maschine perfect draaien zonder DAW , dus dat het enkel een plugin is is zever

I lost the plot over MPC ??
Ik heb een MPC5000 jongen, en daar kan je géén PC aanhangen, géén scherm, je kan zn MIDI data niét via iets extern's editeren, je kan ook de samples énkel in de MPC zelf editten dus ik snap eigenlijk niet waarom jij denkt dat ik niet weet waarover ik zou praten.

Ja, ik kan een sample editten op mn laptop , en deze op een kaartje zetten en in mn MPC inlezen, Of MIDI vanuit ableton saven, op kaartje zetten en dat inladen in MPC...maar daar heb ik het niet over eh.

Ik heb het over integratie zoals bij Maschine : je ziet op je PC exact wat je in de Maschine aan het doen bent, en best wel wat acties vind ik net iets makkelijker met een muis en/of op groot scherm dan op een MPC schermpje , daar gaat het over. En dat ik niet via een kaartje files moet overzetten maar via mn PC eigenlijk een Gui heb op mn MPC en alles wat ik via die Gui wijzig, direct ook wijzig in mn MPC.

eigenlijk wil je gewoon een machine type VSTi voor je MPC. .... jongen....... (hoop niet dat je er ook uitziet als NewKidz... :) )

Back