Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door DJ @tiq
iemand jaloers??? :confused:

Voor 100 Euor een prima bakkie hoor....je kan er veel mee, goede arpegioator, een paar ardige sounds (Seriues) en een maffe sequencer...voor 100 euo zou er er ook niet over nadenken en em aanschaffen.Origineel geplaatst door DJ @tiq
ik zit 24 uur later ook nog steeds met een smile op mijn face![]()
Origineel geplaatst door shortwave
Even geen zin om op forum te zoeken, want is vast al thread over.
Maar dus vraagje: heb al +/- drie jaar een MC303 hier staan, ongebruikt. Hoe kan je 'm zinvol in een midi-gestuurde studio gebruiken. Ben niet blij namelijk met die system-exclusive toestanden om te zorgen dat 'ie niet op 16 midi-kanalen tegelijk reageert. Wil het dingetje graag gebruiken als 1-timbraal synthje met behoud van arpeggiotor en filterfuncties etc.
Wie-o-wie kent een simpele oplossing?
Origineel geplaatst door bazziman
Dat is heel makkelijk...zo gebruik ik hem ook...gewoon in groovebocmode gebruiken...let wel: de knoppen werken wel maar ze ZENDEN NOOIT MIDI...dus je kan het filter wel 'live' aanpassen met de knoppen maar je kan dit niet in de sequencer opslaan. Je hebt (om het makkelijk te houden) wel gewoon een vrije midipot nodig...dan hoef je niks te muten enzo.
Origineel geplaatst door bazziman
Persoonlijk vind ik 1 midi port per instrument gewoon het gemakkelijkst en het flexibelst werken.
Origineel geplaatst door shortwave
Yep... dat zou ideaal zijn! Maar weet jij een manier om dat klaar te spelen met een Atari?
Dus ik zal toch moeten gaan muten op de MC303.... ik ga me erin verdiepen, want wil 'm wel het liefst in groove-mode gebruiken, maar dan gestuurd met Cubase. Anders kan ik de sounds b.w.v.s. net zo goed samplen.
Ik wil aan knoppen draaien!!![]()
Maar wel dank tot zover. Als ik eruit ben plaats ik wel ff een post met evt. tips voor andere MC303 gebruikers.
Gooi sowieso de mc303 helemaal aan het einde van de keten...Origineel geplaatst door bazziman
Tip: in de handleding (niet bij me hier) staat precies hoe je kanalen moet muten met sysex...het is eigenlijk het volume op 0 zetten...let op de de mallotige nummering van de kananlen (kijk ook eens op planet groove ofzo, of op zo'n mc303 site)...laat me ook ff weten of mijn patchscript ook op atari werkt.Gooi sowieso de mc303 helemaal aan het einde van de keten...
Ik zet em nog wel 's aan...prima sample fodder..leuke arp...zitten echt wel een paar goede geluiden in...Origineel geplaatst door cloudman
coole prijs voor dat bakje. wie doet er nog wat mee? hij wordt overal fel afgekraakt...

Origineel geplaatst door Steve303
Ik zet em ook regelmatig nog eens aan. Het is tenslotte ook al wat ik heb van harde waren![]()