Roland MC-303 --> 100 euro

DJ @tiq

Mindtrick Records
Niet meer te koop maar ik moest even laten weten dat ik dus een mc 303 op de kop heb weten te tikken voor 100 euro incl manual en doos!! iemand jaloers??? :confused:

ik heb mijn mc303 een paar maanden terug verkocht voor 125 inlusief handleiding.

:)

100 is wel een nette prijs man!

Binnen kort krijg je hem gratis bij een mc 505 :D en de mc 505 zie ik soms voor 425-475 Euro met but it now op ebay

Origineel geplaatst door DJ @tiq
ik zit 24 uur later ook nog steeds met een smile op mijn face :D
Voor 100 Euor een prima bakkie hoor....je kan er veel mee, goede arpegioator, een paar ardige sounds (Seriues) en een maffe sequencer...voor 100 euo zou er er ook niet over nadenken en em aanschaffen.

Even geen zin om op forum te zoeken, want is vast al thread over.

Maar dus vraagje: heb al +/- drie jaar een MC303 hier staan, ongebruikt. Hoe kan je 'm zinvol in een midi-gestuurde studio gebruiken. Ben niet blij namelijk met die system-exclusive toestanden om te zorgen dat 'ie niet op 16 midi-kanalen tegelijk reageert. Wil het dingetje graag gebruiken als 1-timbraal synthje met behoud van arpeggiotor en filterfuncties etc.

Wie-o-wie kent een simpele oplossing?

Origineel geplaatst door shortwave
Even geen zin om op forum te zoeken, want is vast al thread over.

Maar dus vraagje: heb al +/- drie jaar een MC303 hier staan, ongebruikt. Hoe kan je 'm zinvol in een midi-gestuurde studio gebruiken. Ben niet blij namelijk met die system-exclusive toestanden om te zorgen dat 'ie niet op 16 midi-kanalen tegelijk reageert. Wil het dingetje graag gebruiken als 1-timbraal synthje met behoud van arpeggiotor en filterfuncties etc.

Wie-o-wie kent een simpele oplossing?

Dat is heel makkelijk...zo gebruik ik hem ook...gewoon in groovebocmode gebruiken...let wel: de knoppen werken wel maar ze ZENDEN NOOIT MIDI...dus je kan het filter wel 'live' aanpassen met de knoppen maar je kan dit niet in de sequencer opslaan. Je hebt (om het makkelijk te houden) wel gewoon een vrije midipot nodig...dan hoef je niks te muten enzo.

Origineel geplaatst door bazziman
Dat is heel makkelijk...zo gebruik ik hem ook...gewoon in groovebocmode gebruiken...let wel: de knoppen werken wel maar ze ZENDEN NOOIT MIDI...dus je kan het filter wel 'live' aanpassen met de knoppen maar je kan dit niet in de sequencer opslaan. Je hebt (om het makkelijk te houden) wel gewoon een vrije midipot nodig...dan hoef je niks te muten enzo.

Dit klinkt wellicht dom... maar wat is een midipot?? Als je doelt op een extra midi-out van de sequencer, die heb ik niet. Dus ik zal toch denk ik een midikanaal moeten kiezen en dan de 303 op alle andere kanalen muten, of kan het handiger?

midiport...sorry...ik moet wat netter leren typen..als je dat niet hebt zul je hem in module mode moeten gebruiken zodat je alle kanalen die je niet wilt aansturen kan muten (er is een sysexcommando om per kanaal het volumo op 0 te zetten)

op mijn bazziman homepage staat een script waarmee je in cubase makkelijk de instrumenten kan selecteren....misschien heb je er wat aan. Bij het muten van de kanalen op de mc303 moet je er rekening mee houden dat je (ik geloof 8 er bij optellen) de kanalen mute met andere kanaal nummers...dus kanaal 0 = 8 ofzo. (snappie het nog?)

Het zeker wel te doen, de MC stuurt allle data exact uit door de midi thru, dus in principe kan je er ook nog modules/synths achter hangen in een chain. Dat muten kan misschien ook in groovebox mode (makkelijk isntrumenten selctere, arp werk dan ook + knoppen) maar dat heb ik nooit echt geprobeerd. Je moet ook het kanaal waar je de mc303 op laat spelen (en de andere synth dus niet) muten op de synth welke ja achter de mc303 in de chain hangt...

Persoonlijk vind ik 1 midi port per instrument gewoon het gemakkelijkst en het flexibelst werken.

Persoonlijk vind ik 1 midi port per instrument gewoon het gemakkelijkst en het flexibelst werken.

Yep... dat zou ideaal zijn! Maar weet jij een manier om dat klaar te spelen met een Atari?

Dus ik zal toch moeten gaan muten op de MC303.... ik ga me erin verdiepen, want wil 'm wel het liefst in groove-mode gebruiken, maar dan gestuurd met Cubase. Anders kan ik de sounds b.w.v.s. net zo goed samplen.

Ik wil aan knoppen draaien!! :D

Maar wel dank tot zover. Als ik eruit ben plaats ik wel ff een post met evt. tips voor andere MC303 gebruikers.

Origineel geplaatst door shortwave
Yep... dat zou ideaal zijn! Maar weet jij een manier om dat klaar te spelen met een Atari?

Dus ik zal toch moeten gaan muten op de MC303.... ik ga me erin verdiepen, want wil 'm wel het liefst in groove-mode gebruiken, maar dan gestuurd met Cubase. Anders kan ik de sounds b.w.v.s. net zo goed samplen.

Is er voor de atari niet een 1x4 port ofzo beschikbaar? Ik dacht het wel...

Ik wil aan knoppen draaien!! :D

Maar wel dank tot zover. Als ik eruit ben plaats ik wel ff een post met evt. tips voor andere MC303 gebruikers.

Tip: in de handleding (niet bij me hier) staat precies hoe je kanalen moet muten met sysex...het is eigenlijk het volume op 0 zetten...let op de de mallotige nummering van de kananlen (kijk ook eens op planet groove ofzo, of op zo'n mc303 site)...laat me ook ff weten of mijn patchscript ook op atari werkt. ;) Gooi sowieso de mc303 helemaal aan het einde van de keten...

Tip: in de handleding (niet bij me hier) staat precies hoe je kanalen moet muten met sysex...het is eigenlijk het volume op 0 zetten...let op de de mallotige nummering van de kananlen (kijk ook eens op planet groove ofzo, of op zo'n mc303 site)...laat me ook ff weten of mijn patchscript ook op atari werkt. ;) Gooi sowieso de mc303 helemaal aan het einde van de keten...

Okay dan, thanx! Met de handleiding en jouw prima site, kom ik er wel uit. Die patch zal ik tzt ook uit proberen en dan laat ik je weten of 'ie werkt.

:okdan:

coole prijs voor dat bakje. wie doet er nog wat mee? hij wordt overal fel afgekraakt...

Origineel geplaatst door cloudman
coole prijs voor dat bakje. wie doet er nog wat mee? hij wordt overal fel afgekraakt...
Ik zet em nog wel 's aan...prima sample fodder..leuke arp...zitten echt wel een paar goede geluiden in...

Voor 100E zou ik dr ook wel eentje willen kopen, alleen al voor het plezier terug te horen die ik een aantal jaren terug dr van had.. :dj:

Origineel geplaatst door Steve303
Ik zet em ook regelmatig nog eens aan. Het is tenslotte ook al wat ik heb van harde waren =(

beetje offtopic misschien,
maar ik heb nog geen harde waren en ben dan ook nieuwsgierig naar goeikope en relatief goede harde waren...
toch denk ik voor mijn eerste synth iets anders aan te schaffen dan deze.
natuurlijk is 100 pleuro beestegoedkoop...
maar iedereen vraagt er wel nog een 150-200 eypo's voor... dus ja :confused:

Back