Hela, een kerkmusicus

Bas Boss

Nieuwkomer
hallo,

Zoals de titel al zegt, ben ik eigenlijk klassiek geschoold musicus. Ik heb pijporgel en kerkmuziek gestudeerd aan het conservatorium in Utrecht. Ik ben ook nog steeds actief als organist en dirigent. Maar sinds een jaar speel ik in een coverbandje (www.belbetty.nl).
Ik heb dus wel verstand van (kerk)muziek, heb goeie oren, maar weet echt niks van synthesizers en allerlei randapparatuur. De Roland fp4 die ik in 2008 heb gekocht was een redelijk ipulsieve aankoop. Ik had toen nog geen idee dat ik in een bandje wilde gaan spelen.
Ik hoop op dit forum dan ook vooral te leren hoe ik met mijn instrument moet omgaan, hoe ik er het meeste uit kan halen en wat ik kan doen op het gebied van uitbreiding. Wellicht kan ik in ruil iets voor anderen betekenen als het gaat om speltechniek / harmonisaties.

ol goeieoren altyd welkom haha
was laatst nog in t veenmuseum en daar hebbie een enorme collectie harmonium pijp orgels ..en vintage stuff

beetje kerk /georinteerd was onder de indryuk van de verzameling
grt ron

ol goeieoren altyd welkom haha
was laatst nog in t veenmuseum en daar hebbie een enorme collectie harmonium pijp orgels ..en vintage stuff

beetje kerk /georinteerd was onder de indryuk van de verzameling
grt ron
Inderdaad een grappige collectie, hoewel meer christelijke huiskamer dan kerkzaal :)

@ Bas Boss.
Leuk, een kerkorganist.
Misschien kan je me wat wegwijs maken wat nu het verschil is tussen de Griekse toonladders en de Middeleeuwse kerktoonladders. Ik vind het nog steeds verwarrend...

Trouwens, speel je in een kerk?

Wout

Ik ben ook benieuwd of je in een kerk speelt. Voor vaste organist of niet? Ik sprak vorig jaar een jonge jongen (net zoiets als ik) die vaste organist is in Woerden en regelmatig speelt in de St. Laurens in Rotterdam. Geweldig! Dat moet kicken zijn achter zo'n groot orgel!