schakelaartje fixen.

r2o

0906 d's een lekker synth
Ik had van de week erg pech, ik heb mijn schakelaartje gebroken. Wie weet hoe dit mooi te repareren. Een schakelaartje als deze gaat op marktplaats al snel naar de 60 of 70 euro als hij niet kapot is. ping ping

Attachments

• DSC_8256.JPG
    DSC_8256.JPG
    112,1 KB · Bekeken: 99
nee deze voetjes zitten bij elkaar das erg bijzonder en is een 2 weg switch.

info senso: Switch SLP62208 - I/F Variation.

Laatst gewijzigd:
Kun je dat niet met goeie lijm repareren?

Jawel.

En anders een gaatje boren in het onderste deel. Daar een zelftappertje indraaien tot de helft. De kop ervan afknippen en een beetje spits toe vijlen. Een gaatje in het afgebroken deel boren en dan zo weer aan mekaar schroeven. Met 2 componentenlijm er nog bij is het zeker veel steviger dan origineel.

Maar mij dunkt dat simpelweg lijmen wel moet werken.

zo dus op naar de gamma (geen reclame) want bij de praxis hebben ze dit ook, :)

ff 2 componenten van pattex gekocht met een sterkte van 170 kg per vierkant cm.
thuis gekomen het oude plastic er uit gehaald met een schroef er in draaien en dan trekken. Ik heb het aluminium verhit met een aan steker en die van tevoren er in gedrukt zodat hij al klem zit doordat het een klein stukje gesmolten is. en daarna er weer uit trekken. daarna twee componenten aan gemaakt en in de aluminium kokertje gedaan en de schakelaar in de groef gedrukt die ik net had gebrand. zo zit hij meteen goed op de juiste plaats. twee uur laten harden, en het zit vrij goed. zie foto. totale prijs van de 2 componenten lijm was 5 euro. nu er weer in solderen. phh :mega: oja hang hem op zijn kop door dat hij klem zit kan het goed in de juiste positie drogen en loopt de lijm niet in de schakelaar zelf.

...

Attachments

• DSC_8261.JPG
    DSC_8261.JPG
    60,9 KB · Bekeken: 66
Mooi opgelost.
En hij klikt en klakt weer even lekker als voorheen?

Mooi opgelost.
En hij klikt en klakt weer even lekker als voorheen?

Ja hij zit ook echt mooi vast met een mooie lijm corona verdikking om de onderkant.

Back