Dynacord add-one drumsampler display

nick nova

Resonator
Na een hele tijd stil te hebben gestaan, merkte ik dat de display van mijn Dynacord add-one drumsampler zeer moeilijk leesbaar is geworden.
Weet iemand of er nog ergens van die displays te vinden zijn of dat deze kan hersteld worden?

Dat zou een groot plezier zijn :)

Je bedoelt neem ik aan het lcd zelf en niet de ledmatrix rechts daarvan?

beetje moeilijk om te zeggen op dat filmpje

fotootje gevonden
attachment.php

nog steeds moeilijk te zeggen :)

Attachments

• dyna.JPG
    dyna.JPG
    56,3 KB · Bekeken: 100
Met de add-drive erbijis het effectief een sampler met beperkt geheugen, maar voor de rest volledig analoog :)
Cool ding, omdat ie ook analoge triggers naar midi converteert enzomeer. Zeer dikke klank.
Maar waar het om gaat is het display: is dat nog ergens te krijgen? De contrastknop staat op maximum en het is nog steeds zeer flets, is aan vervanging toe denk ik.
Het youtube filmpje is trouwens enkel ter illustratie van de drumsampler bedoeld. Dit is niet mijn unit.

misschien is het een standaard schermpje? dan zou je de sampler open moeten maken en kijken naar een typenummer op het scherm.

is het een 40x2 of 40x4 scherm?
er zijn in principe dan twee mogelijkheden.
(uitzonderingen daargelaten)
of het is een scherm met een eigen controller, dan kan je ze meestal met een standaard display vervangen.
en anders,; dan zit de lcd controller apart, dan wordt het een lastig verhaal.
dan moet je namelijk een nieuw dispkay voor die aparte controller aansluiten.
dan heb je minimaal een service manual nodig.
en de nodige kennis van oudere computertechniek, en een berg tijd en uithoudingsvermogen, aangevuld met eventuele hulpmiddelen zoals shag, drank, enzovoort.
dus ik zou eerst op zoek gaan naar een service manual, en die hier even posten, dan kunnen we wat zinnige dingen gaan roepen.
:mega:

Back