Optigan gezocht

De Toverkoning

Rapapaa...rapapaa!
Een kennis vroeg of ik mijn Optigan niet wilde verkopen. Nou, nee dus. Maar misschien iemand van jullie wel:

Wie heeft een Optigan en wie wil er vanaf? Ook losse discs alleen zijn welkom!

Voor diegenen die er nog nooit van gehoord hebben: www.optigan.com (leuke site!)

Attachments

• singles.gif
    singles.gif
    19,8 KB · Bekeken: 132
geinig apparaat zeg. Gebruik je hem veel en hoe klinkt dat dan? Als je ergens eens iets online hebt staan met een optigan wil ik het graag horen. Ook leuke site met een goed verhaal.

Je moet het zien als een "poor-mans-Mellotron", alleen werkt dit apparaat met optische discs.

Met je linkerhand bespeel je het knoppengedeelte waar patroontjes zijn opgenomen met echte instrumenten. Met een aantal schakelaars kun je desgewenst nog percussie toevoegen. Werkt net zo als een begeleidingsautomaat op een keyboard, maar dan met een echt ensemble.
Onder het klavier zit een mulit-sample van een instrument die continue loopt. Per disc verschilt deze sample, maar de instrumenten die ze gesampled hebben, bevatten allemaal oneindige sustain (zoals kerkorgel).

Het gekke is dat, ondanks de discs optisch afgetast worden, het geluid klinkt als op een plaat: het ruist, het bromt en het kraakt net zo!!! En dat maakt het apparaat zo bijzonder. Unieke lofi karaoke-machine uit de jaren 60.

Ik ben alleen ernstig op zoek naar nieuwe discs...

Back