Boutrosbrother
Stamgast
Ik zou je een all-in-one workstation afraden, en om volgende twee redenen:
je wil weg van computer en toch volledige opnames kunnen maken? ik wou dit ook, heb me een Motif XS gekocht, en vond het opname en mixing-proces zo onduidelijk en prutserig op het minischerm dat ik na een maand of twee een MAC kocht en hierop werken met een simpele cubase is heerlijk! vlotheid van editing op workstations is zwaar overschat vindt ik, het blijft prutswerk (tenzij je graag prutst natuurlijk
)
je wil een reeks goeie sounds in één bak? ik wou dit ook, maar althans bij de Yamaha hoor je op de duur "het yamaha-karakter" (zeer clean afgelikte digitale sound) ervan in alle sounds doorklinken, en dan haak je snel terug af.. het hangt natuurlijk af van wat je wil maken en waar je naartoe wil qua sound. Live vindt ik de Motif XS sounds heel bruikbaar, maar wanneer je ze in een opname giet krijg je zeer snel fletse toestanden.
combinatie van een MAC met cubase, een goeie Nord Electro en een simpele Yamaha P95 digitale piano geeft jou
1. vlotte opname en edit mogelijkheden, uitbreidbaar in de diepte zover je wil
2. karaktervolle sounds voor kerkorgels, hammond, chamberlin, rhodes, piano!,synths,...
3. orgeltoetsen op de Nord en pianotoetsen op de Yamaha.
4. 2 compacte instrumenten die je vlot vervoert, mocht je toch ooit optreden
5. ongeveer zelfde prijs als dure workstation!
je wil weg van computer en toch volledige opnames kunnen maken? ik wou dit ook, heb me een Motif XS gekocht, en vond het opname en mixing-proces zo onduidelijk en prutserig op het minischerm dat ik na een maand of twee een MAC kocht en hierop werken met een simpele cubase is heerlijk! vlotheid van editing op workstations is zwaar overschat vindt ik, het blijft prutswerk (tenzij je graag prutst natuurlijk
)je wil een reeks goeie sounds in één bak? ik wou dit ook, maar althans bij de Yamaha hoor je op de duur "het yamaha-karakter" (zeer clean afgelikte digitale sound) ervan in alle sounds doorklinken, en dan haak je snel terug af.. het hangt natuurlijk af van wat je wil maken en waar je naartoe wil qua sound. Live vindt ik de Motif XS sounds heel bruikbaar, maar wanneer je ze in een opname giet krijg je zeer snel fletse toestanden.
combinatie van een MAC met cubase, een goeie Nord Electro en een simpele Yamaha P95 digitale piano geeft jou
1. vlotte opname en edit mogelijkheden, uitbreidbaar in de diepte zover je wil
2. karaktervolle sounds voor kerkorgels, hammond, chamberlin, rhodes, piano!,synths,...
3. orgeltoetsen op de Nord en pianotoetsen op de Yamaha.
4. 2 compacte instrumenten die je vlot vervoert, mocht je toch ooit optreden
5. ongeveer zelfde prijs als dure workstation!

ga eens wat synths uitproberen.