Maak een stukje (Trance/Techno/House)

Lekker zweverig JRD. Kick mag alleen wel wat zachter.

Ik ben even bezig geweest met een melodie van dada life.

Attachments

• White Noise_Red Meat.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 149
Ik vind het nogal snel saai worden.

Ook lijkt het wel alsof er geen bass meer in de track zit. Zou meer afwisseling in doen. Op de climax moet het ook echt knallen.

@Pitch Black

Een trance zonder bass kan eigenlijk niet. Al is het maar een eenvoudig off beat bass, er moet wel iets zijn. Verder is hte geheel nogal saai.
Drums mag/moet wel wat variatie hebben.

Ook kabbelt het pluckleadje maar door en door en plotseling op het einde komt er dan een andere lead. Die lead staat er dan m.i. weer teveel buiten, alsof er een andere track begint.

Paul

Jow bedankt het is house en er zit een bass in moet er nog veel aan werken haha maar het is idd de bedoeling dat het lijkt alsof er een andere track begint. Een beetje house/minimal/electro house achtig...

Hmm hoe bedoel je vreemd..? Synth 1 of 2..?

Hier is een update, als er nou voldoende bass inzit dan kan ik de sidechaining aanpassen. Er komen nog geluiden bij voor een techy gevoel (303) etc. Het wordt/is geworden een soort van house/trance/minimal/techno achtige sound..
Ik zal blij zijn als ik over een aantal maanden monitors heb, dan ken ik tenminste fatsoenlijk de bass en etc instellen, want op een hoofdtelefoon blijft het lastig.. Maja komt goed :-p

Hier is de update: http://soundcloud.com/shockmod/questions-update

1) De beat klinkt iets te droog, een beetje van hetzelfde ("puk, puk, puk").
2) De snares-hit hats zijn te dun en te zacht t.o.v de rest.
3) De synths zijn te zacht.

Kweetnie... mix teknieken zijn lastig hoor, vooral voor het type muziek die je maakt. Raphie heeft een pagina vol met tips, als je wat begrijpt tenminste daar heb je eerst genoeg te lezen.

Als laatste, vergeet dat niet, maak wat je leuk vindt voor jezelf, probeer niet altijd bevestigingen vinden van anderen. Leren luisteren is het beste tip wat ik kan geven.

ja.. uhm nou gelukkig is het nog nie voorgoed vastgelegd.. Doordat er meer bass inzit gaat alles wat gesidechained is naar achteren dit is een kwestie van afstellen omdat het aan de kick gesidechained zit.. Drm is het te dun en te zacht ;-)
Uhm ik vraag alleen bevestiging voor de bass omdat ik die moeilijk kan afstellen op de hoofdetelefoon en aangezien ik wel verder wil en nie kei lang wil w8te totdat ik een x geld heb doe ik het maar zo, aan andere vraag er is nou geen betere optie dusja.. Variatie enzo in de beats/melodyen komt nog, ik doe altijd eerst de basis en dan pass variatie..
Ik heb een bepaald patroon waar ik nie zonder kan, anders wordt het een rommeltje snapte..? Iedereen heeft zo zijn eigen werkwijze.. Ik maak altijd wat ik leuk vindt, ik maak me alleen druk om de bass.. Ik zal is naar raphie kijken maar denk maar nie dat ik me daar druk om maak, ik doe toch waar ik zin in heb :-p

Er zit een raar plok klankje in. Dat is niet mooi.
Ik denk een tom of bongo of zoiets.

Als je dan toch nog met de grote lijn bezig bent dan moet je zorgen voor een duidelijker verhaal.
Er zit geen lijn in het geheel.

En het blijft te saai. Er gebeurt vrijwel niets in de drumlijn.
Probeer het geheel ook wat op te leuken met wat noise ofzo en wat sweeps.
Hier en daar een crash of ander effect.

En de bass is voor mij nog steeds niet heel duidelijk aanwezig.

Paul

Mix is erg slecht, de beat staat t.o.v. de supersaw erg hard. Ik denk dat jouw koptelefoon en totaal ander beeld heeft dan wij hier hebben, want er is echt iets mis.
De kick keuze is erg vreemd, maar dat zal persoonlijk zijn. Verder is het erg saai, je herhaald hetzelfde akkoorden patroon door het hele nummer.

@ Pitch black: doe wat research op youtube, ook hier (Raphie's topic "tips over mixing-mastering") en als je met hoofdtelefoon alles mixt dan heb je dringend een paar nieuwe nodig, of doe het maar zonder. Of, zoals ik al zei, train je oren om goed te luisteren.

Ik mix mijn tracks bijvoorbeeld met heel laag volume, ik hoef niet alles keihard aanzetten. Om te testen met harde volume ga ik dan naar een andere kamer van het huis en met de deur half dicht probeer ik te luisteren, zeg maar of ik "alles" hoor in natuurlijke wijze. Meestal ontbreekt al iets, dan ga ik terug naar de track. Veel geduld en ook nog aandacht zijn gewenst, je zult merken dat je je hobby nog leuker vindt dan nu.

Andere tip, en dat doen velen hier, simpelweg: pak een bestaand nummer die je leuk vindt, bereken het tempo en plaats die op je DAW, dan plak je (of speel je) de akkoorden van een bass en synths in de rest van de sporen, maak een goede beat en later probeer wat variatie te brengen uit eigen keuze. Pas later werk je aan de mix, filters, sweepjes, etc etc... Met dit ben je iets meer dan een week bezig als je het redelijk wilt krijgen.

Back