Maak een stukje (Trance/Techno/House)

@

Andere tip, en dat doen velen hier, simpelweg: pak een bestaand nummer die je leuk vindt, bereken het tempo en plaats die op je DAW, dan plak je (of speel je) de akkoorden van een bass en synths in de rest van de sporen, maak een goede beat en later probeer wat variatie te brengen uit eigen keuze. Pas later werk je aan de mix, filters, sweepjes, etc etc... Met dit ben je iets meer dan een week bezig als je het redelijk wilt krijgen.

Nadeel vind ik wel van deze methode dat je of teveel het oorspronkelijke nummer gaat namaken of dat je je eigen ding constant vergelijkt met het origineel en dan elk keer gedesilusioneerd denkt dat jou ding stukken minder is en het gevolg is dat je na 1/2/3 weken stopt.

Paul

Nadeel vind ik wel van deze methode dat je of teveel het oorspronkelijke nummer gaat namaken of dat je je eigen ding constant vergelijkt met het origineel en dan elk keer gedesilusioneerd denkt dat jou ding stukken minder is en het gevolg is dat je na 1/2/3 weken stopt.

Paul

Het klopt, het is maar een goede methode om de track-constructie beter te begrijpen, maar inderdaad blijf je hangen in het oorspronkelijke nummer. Ik ben precies op dit moment een nummer aan het "namaken" waar ik de akkoorden progressie goed instudeerde, maar alleen de basis (baslijn en een paar opbouw-momenten) en later een eigen tekst en andere instrumenten, en that's it. Maar het werkt niet voor iedereen hetzelfde.

Techno en house nummers zijn net zo makkelijk of moeilijk als een standaard pop nummer, het lijkt simpel als je naar luistert maar het geluidsbewerking is niet zomaar gedaan, zoals het blijkt uit Pitch Blacks tracks.

Het klopt, het is maar een goede methode om de track-constructie beter te begrijpen, maar inderdaad blijf je hangen in het oorspronkelijke nummer. Ik ben precies op dit moment een nummer aan het "namaken" waar ik de akkoorden progressie goed instudeerde, maar alleen de basis (baslijn en een paar opbouw-momenten) en later een eigen tekst en andere instrumenten, en that's it. Maar het werkt niet voor iedereen hetzelfde.

Techno en house nummers zijn net zo makkelijk of moeilijk als een standaard pop nummer, het lijkt simpel als je naar luistert maar het geluidsbewerking is niet zomaar gedaan, zoals het blijkt uit Pitch Blacks tracks.

Dat merk ik vooral nu ik probeer wat minimaal te maken. Monotone muziek, die toch niet saai is. Ik vind het subtiel in elkaar zitten. Maar niet eenvoudig dat goed voor elkaar te krijgen.

Paul

Ja nou ik research continu op het web.. Die methode heb ik ook al een aantal x geprobeerd maar da werkt idd nie..
De mix is idd slecht haha.. Het is nie eens een mix te noemen :-p
Ik zet het volume zoiezo nie te hoog..

Hoezo zonder hoofdtelefoon..? Wa dan op mijn logitech speakers :-p Da gaat nie en daarbij is de acoustic hier nie goed.. Hoofdtelefoon koste ook maar 29 euro dusja.. Ja zeker ik heb zeker dringend nieuwe nodig :-p
Ik weet wel zeker dat mijn hoofdtelefoon een totaal ander beeld geeft, kan ook nie anders met een 29 euro roland hoofdtelefoon :-p

Tja, blijf vooral doorgaan! :)

(Vergeet ook niet de "t's" aan het eind van de woorden te schrijven... Het leest moeilijk bij wijze van...)...

Nogmaals vooral doorgaan...

Hier een recente techno track van mijn kant.

http://soundcloud.com/djtt-1/djtt-calibrate

Ja nou ik research continu op het web.. Die methode heb ik ook al een aantal x geprobeerd maar da werkt idd nie..
De mix is idd slecht haha.. Het is nie eens een mix te noemen :-p
Ik zet het volume zoiezo nie te hoog..

Hoezo zonder hoofdtelefoon..? Wa dan op mijn logitech speakers :-p Da gaat nie en daarbij is de acoustic hier nie goed.. Hoofdtelefoon koste ook maar 29 euro dusja.. Ja zeker ik heb zeker dringend nieuwe nodig :-p
Ik weet wel zeker dat mijn hoofdtelefoon een totaal ander beeld geeft, kan ook nie anders met een 29 euro roland hoofdtelefoon :-p

Beter op een logitech setje dan op koptelefoon denk ik. Ik heb een lange tijd ook op een simpel 5.1 philips setje geproduceerd. Ook die speakers kun je leren gebruiken.

Ik ben overigens sowieso geen voorstander van produceren met een koptelefoon. Je zet dat ding altijd te hard op je oren en dat is zo slecht voor je oren.

Beter op een logitech setje dan op koptelefoon denk ik. Ik heb een lange tijd ook op een simpel 5.1 philips setje geproduceerd. Ook die speakers kun je leren gebruiken.

Ik ben overigens sowieso geen voorstander van produceren met een koptelefoon. Je zet dat ding altijd te hard op je oren en dat is zo slecht voor je oren.

ja maar ja dan krijg je nog een ander beeld van het geluid, ik bedoel da kleurt het geluid best wel veel vooral de bass.. Heb ik een dikke bass op de speakers dan heb ik op de hoofdtelefoon bijna niks en andersom..
Dusja hoe los je dit op met weinig geld..?

Ik zet het volume nooit zo hard op de hoofdtelefoon..

ja maar ja dan krijg je nog een ander beeld van het geluid, ik bedoel da kleurt het geluid best wel veel vooral de bass.. Heb ik een dikke bass op de speakers dan heb ik op de hoofdtelefoon bijna niks en andersom..

Dan wordt het lastig... Want ik denk dat daar het meeste probleem zit... Als je niet goed kunt luisteren naar de geluiden omdat de setting niet helemaal geschikt is dan wordt het erg lastig. Hi-fi boxen kleuren altijd, maar alsnog kun je jezelf merken dat er iets niet klopt. Of spaar je genoeg geld en koop een fatsoenlijke set boxen.

Dat i.v.m. geluidskwaliteit, maar er is nog meer: arrangement/compositie moet ook boeiend blijven en zeker in lange nummers. Succes in ieder geval! :)

Ja idd dan wordt het lastig maja aan de andere kant als mijn event een succes wordt en er komen genoeg man x5 euro dan kan ik iets fatsoenlijks aanschaffen, dat is even w8te tot 15 juni.

Ja, ik zou toch voor het logitech setje gaan. Ken je niet iemand die monitor speakers heeft? Je kan dan af en toe eens je track daar checken dan leer je je eigen speakers kennen.

Ja, ik zou toch voor het logitech setje gaan. Ken je niet iemand die monitor speakers heeft? Je kan dan af en toe eens je track daar checken dan leer je je eigen speakers kennen.

Oke geef me dan is een goede reden wrm ik logitech voor produceren zou moeten gebruiken, behalve dan het feit dat ik dat doe (gedeeltelijk). Speakers ken ik maar iemand in de buurt met monitoren nie.

Ja het is allemaal onduidelijk: met hoofdtelefoon is het niet goed maar met de logitech set ook niet zo te lezen, je vraagt waarom/wat is een goede reden maar uiteindelijk zijn je oren wie bepalen wat goed is of niet, ik denk dat als je ook eens dure monitoren hebt dezelfde problemen tegenkomt.

Maargoed voor dit soort dingen zijn er andere topics al geopend. Geloof me, ik heb ook op dit manier als beginner gewerkt maar de muziek klonk niet eens zo slecht (en ik durf deze hier niet te posten!).

Duidelijker ken het nie..
Het is mij onduidelijk wrm wel op een logitech (of een andere hifi) dus vraag ik een gegronde reden..
Als die niet gegeven kan worden dan is het voor mij duidelijk, niemand weet het..
En dan wordt ik en ieder ander er niets wijzer van..

Het gaat er niet om of de monitoren duur zijn maar kwalitatief goed.. (Geldt voor alles trouwens)
En als het een merk betreft dat een hele goede status/reputatie heeft en dat dat dan betekent dat ie duurder zijn..
Dan weet je wel zeker dat ze betrouwbaar/kwalitatief goed zijn.. (Moet je wel research doen anders heeft het geen zin)

In het begin toen ik deze hoofdtelefoon had dacht ik dat ie goed was maar op een gegeven moment nie meer en toen ben ik hier in deze thread gaan posten.. En dat heeft het voor mij bevestigt deze hoofdtelefoon is niks wert..

Het is niet een kwestie van durven maar van doen, gewoon doen!

((Ja nou dat bekent dus nog ff geduld en dan zien we wel verder..))
(Er zit nou wel weer wat leven in deze thread :-p
Dus overal zitten positieve en negatieve dingen aan :-p)

Nou weer ontopic..:-p

ok komt ie:

- je weergave moet zo neutraal mogelijk zijn:
- monitoren
- akoestiek

geeft jouw kamer te weinig bass weer (of je speakers) dan ga je dat compenseren door je bass veels te hard te zetten, bij jou klinkt het goed, bij alle anderen veel te veel.

snappie? andersom kan ook, voor het hoog kan ook etc etc etc

Duidelijker ken het nie..
Het is mij onduidelijk wrm wel op een logitech (of een andere hifi) dus vraag ik een gegronde reden..
Als die niet gegeven kan worden dan is het voor mij duidelijk, niemand weet het..
En dan wordt ik en ieder ander er niets wijzer van..

Het gaat er niet om of de monitoren duur zijn maar kwalitatief goed.. (Geldt voor alles trouwens)
En als het een merk betreft dat een hele goede status/reputatie heeft en dat dat dan betekent dat ie duurder zijn..
Dan weet je wel zeker dat ze betrouwbaar/kwalitatief goed zijn.. (Moet je wel research doen anders heeft het geen zin)

In het begin toen ik deze hoofdtelefoon had dacht ik dat ie goed was maar op een gegeven moment nie meer en toen ben ik hier in deze thread gaan posten.. En dat heeft het voor mij bevestigt deze hoofdtelefoon is niks wert..

Het is niet een kwestie van durven maar van doen, gewoon doen!

((Ja nou dat bekent dus nog ff geduld en dan zien we wel verder..))
(Er zit nou wel weer wat leven in deze thread :-p
Dus overal zitten positieve en negatieve dingen aan :-p)

Nou weer ontopic..:-p

Waarom wel het logitech setje en niet de koptelefoon. De koptelefoon is slecht ben jezelf ook al achter gekomen. Zoals ik ook eerder aangaf ben ik geen voorstander van produceren met koptelefoon, want het is slecht voor je oren. Je kunt hem wel zacht zetten, maar je zet hem toch snel te hard. Produceren doe je toch vaak een lange tijd. Ik zou het risico (zeker als de koptelefoon dan nog slecht is) niet nemen.

Logitech setje kleurt het geluid wel, maar je kunt daar wel mee leren omgaan. Ik heb ook een lange tijd geproduceerd op een 5.1 philips setje. Het is dan wel handig als je af en toe eens ergens anders je tracks kunt checken. Ik denk ook dat je er beter op kunt produceren als op een gare koptelefoon. Gare koptelefoon geeft het geluid helemaal kut weer.

Monitoren heb je in verschillende prijsklassen. Ik heb KRK RP8's. Ik ben daar heel tevreden over en ze zijn niet zo heel duur (ik heb er 350 euro ofzo voor betaalt, had wel 75 euro er af geluld en zonder btw)

Waarom wel het logitech setje en niet de koptelefoon. De koptelefoon is slecht ben jezelf ook al achter gekomen. Zoals ik ook eerder aangaf ben ik geen voorstander van produceren met koptelefoon, want het is slecht voor je oren. Je kunt hem wel zacht zetten, maar je zet hem toch snel te hard. Produceren doe je toch vaak een lange tijd. Ik zou het risico (zeker als de koptelefoon dan nog slecht is) niet nemen.

Logitech setje kleurt het geluid wel, maar je kunt daar wel mee leren omgaan. Ik heb ook een lange tijd geproduceerd op een 5.1 philips setje. Het is dan wel handig als je af en toe eens ergens anders je tracks kunt checken. Ik denk ook dat je er beter op kunt produceren als op een gare koptelefoon. Gare koptelefoon geeft het geluid helemaal kut weer.

Monitoren heb je in verschillende prijsklassen. Ik heb KRK RP8's. Ik ben daar heel tevreden over en ze zijn niet zo heel duur (ik heb er 350 euro ofzo voor betaalt, had wel 75 euro er af geluld en zonder btw)

Daar heb je een punt en gelijk heb je. Netjes, doe je goed. Dan nog één ding hoe deed je dat dan met de lage frequencies, de bass enzo..? Want er zit een sub bij met instelbare bass knop..

House

House

Voortaan gebruik ik mijn logitech set om muziek te maken.
Dit is het resultaat, nie dat ie af is.
Maar nou krijg ik weer de comments dat de bas teveel is en dat de rest verzuipt :-p
Tis ook nooit goed :-p

Unmixed:
http://soundcloud.com/shockmod/the-techdropper-test3

Back