Absynth 4 probleempje

Rutger

Continuous Learning
Er is iets vreemds met Absynth4.
Ik heb net met verschillende VSTs een leuk loopje gemaakt.
Alle VSTs spelen continu dezelfde geluiden, behalve Absynth4.
Iedere keer als ik op stop en daarna play klik in mijn DAW start Absynth zijn loop op een willekeurige plek. Zo had ik dit ook met albino, maar daar heb ik een instelling gevonden waarbij zijn arpeggiator steeds op 1 begint. Absynth4 heeft geen arpeggiator en dus is dat zo niet in te stellen.
Heeft iemand een idee hoe ik in Absynth de controle over het begin van een loop kan krijgen?
Anders heb ik bij elke mix down van een nummer een hele andere track...

Alvast bedankt voor de hulp.

Ik heb geen ervaring met absynth maar het klinkt toch alsof er ergens een stepper, lfo, performer of arp moet zitten.. Die zou je dan toch moeten resetten. Wat zorgt er voor dat de klank veranderd? Wat wordt er gemoduleerd?

absynth heeft wel hele flexibele envelopes die je als stepper kan gebruiken. Maar ik kan zelf eigenlijk geen optie vinden die de envelopes continuous of single shot kan switchen, dus ik kan je vraag niet beantwoorden. Maar als je het probleem nogsteeds hebt, zou je het geluid kunnen posten hier en dan kan ik er wat dichter op kijken.

Het heeft met de LFO te maken. Ik heb het rood omcirkeld in het plaatje. Als ik dat aanpas begint ie wel steeds hetzelfde, maar klinkt het nergens meer naar.

Attachments

• Absynth.jpg
    Absynth.jpg
    138 KB · Bekeken: 107
Back