Ik wil zijn beroemde sound her-creëren o.a. vanwege een re-edit die ik aan het maken ben. Voor degene die niet weten wat ik bedoel, hier is een bekend voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=pQB2F0zv ... re=related
Ik ben echter niet goed met synths dus ik vroeg me af wie hier ervaring mee heeft of hierbij kan helpen bv dmv patches, midi ritmes, samples, Ableton Live device racks, etc.
Alles wat kan helpen om zowel zijn stijl bassen, leads als fx te maken.
Ik weet dat hij een Prophet 5 synthesizer gebruikte voor al zijn werk in een tijd dat Midi nog niet bestond. Zelf heb ik alleen een Native Instruments Pro-53 software emulator van dat apparaat maar vrienden van mij hebben plugins waarmee je het ook zou moeten kunnen maken zoals Arturia Prophet V, Massive, Zebra, Silenth, etc.
Als iemand wat tips e.d. heeft zou ik al een heel eind geholpen zijn
Ik ben echter niet goed met synths dus ik vroeg me af wie hier ervaring mee heeft of hierbij kan helpen bv dmv patches, midi ritmes, samples, Ableton Live device racks, etc.
Alles wat kan helpen om zowel zijn stijl bassen, leads als fx te maken.
Ik weet dat hij een Prophet 5 synthesizer gebruikte voor al zijn werk in een tijd dat Midi nog niet bestond. Zelf heb ik alleen een Native Instruments Pro-53 software emulator van dat apparaat maar vrienden van mij hebben plugins waarmee je het ook zou moeten kunnen maken zoals Arturia Prophet V, Massive, Zebra, Silenth, etc.
Als iemand wat tips e.d. heeft zou ik al een heel eind geholpen zijn