Powercore probleem

Condance

Ingeburgerd
Misschien dat iemand mij kan helpen,

Ik heb een probleempje met m'n Virus Powercore die volgens mij niet helemaal lekker werkt...

Ik heb zojuist de Incubation V1 Soundset van Manuel Schleis gedownload (site:http://www.vengeance-sound.com/eng/i...reeSounds.html) maar als ik ze inlaadt in m'n Virus Powercore klinken ze totaal anders dan in de demo, veel leger...

Ook schiet de CPU belasting opeens omhoog naar 30-40% met pieken van 100% terwijl dit niet hoort omdat de Powercore processor dit op zich hoort te nemen en zo de CPU hiervan vrijstelt.

Ik heb het idee dat de CPU de berekeningen uitvoert in plaats van de Powercore en dat het daarom niet klinkt zoals het hoort kan dit?

Ik werk in FL Studio 9 en draai op Windows 7 met een Intel i7 processor

Ga naar het powercore panel en zet je Buffer multiplier wat hoger, als het goed is helpt dat.

Die soundset presets die je linkt zijn voor de virus c, niet de virus b/powercore/indigo 1.
Dat verklaart een hoop denk ik omdat ie niet dezelfde parameters kan instellen die nodig zijn.

Hey Niel,

Buffer Multiplier staat al op 4 en hij staat ook al op 'Adjust for Least CPU Consumption' maar dit lost het probleem niet op...
Terug zetten naar 1x en 'High Compability mode' of 'Adjust for most plug-in's maakt de pieken wel langer en zorgt ervoor dat ze vaker komen.

Erg jammer dat er dan blijkbaar zoveel verschil zit tussen een Virus B/Powercore en een Viruc C

Ja klopt, met de laatste Powercore Driver update speciaal voor Windows 7. Deze is van July 2010 dus vrij nieuw

3.2 wil om de 1 of andere reden niet volledig installeren dus ik heb 3.1 geinstalleerd. Nu werkt alleen de Virus niet meer dus die moet ik nu ook even opnieuw installeren

Edit: Nu geeft de Virus aan Plugin Disabled :(

De Virus lijkt alleen te willen draaien met de laatste software van de Powercore.
Het valt me eigenlijk op dat ik alleen last heb van pc overload wanneer ik die Incubation soundset geopend heb...

Heeft iemand misschien een site voor Virus B/Powercore soundsets? Dan kan ik daar eens mee gaan stoeien en proberen de sound te vinden die ik zoek

Ja, ik kan via de TC Electronics site alleen de nieuwste downloaden die gekoppelt is aan m'n account zodat hij werkt, anders staat er Plugin Disabled :-S

Ik werk in FL Studio 9 en draai op Windows 7 met een Intel i7 processor

FL Studio & PoCo Virus ? Ik ben bang dat dat een koude douche wordt, je krijgt te maken met de meeste vreemde timing fouten, onverklaarbare latency's, valse noten en meer. Tenminste dat is mijn ervaring. (Getest zowel met Powercore Element als Powercore Express). Met Cubase, Logic, Sonar en Protools werkt het perfect bij mij.

als je inlogt met je fruity account kan je dit topic lezen: http://forum.image-line.com/viewtopic.php?p=298009&sid=66391f8071837c9cdf7842429a0a2f2e

ik heb ook wat gevonden op de tc site, het kan wel degelijk werken: http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?id=2082

Door 'Enable Fixed Size Buffer' uit te zetten werkte de powercore zonder haperen, alleen onstond er opeens een latency. Dit heb ik verholpen door het buffer kleiner te maken maar hierdoor werd FL Studio erg instabiel en begon snel te kraken. Dit is gelukkig opgelost door een driver update van de geluidskaart. De powercore werkt nu soepel in FL Studio maar nu heb ik een volgend probleem:

Wanneer ik iets exporteer onstaat er opeens een vrij grote latency op de Virus die ik niet hoor bij afspelen in Fruity zelf, alsof de Virus een aantal tikken achter loopt, maar dan wel op de maat...
Iemand suggesties?

(heb er even een voorbeeldje bij gedaan zodat je kan horen wat ik bedoel)

Attachments

• Virus Probeersel.mp3
    1.002,1 KB · Bekeken: 108
Back