Akai S1000

Mikefoundahobby

Ingeburgerd
Hello peoples,

Vraagje, ik kan een S1000 voor 225 euro op de kop tikken (met 10mb en SCSI kaart).

Optisch is ie nog dik in orde en technisch 100%.

Is dit een leuk bakkie of moet ik ff verder kijken?

MZL

de s1000 is zeker een goede bak. heeft goede sample en edit mogelijkheden en is goed uit te breiden. Ik weet niet zeker maar volgens mij had de S1000 (de S1100 iig) ook filters en effecten.

iig tis een goed ding dus ik zou er zeker voor gaan alleen de prijs weet ik nog zo net niet... 200 euro ala maar 225? is net te duur vrees ik.

de s1000 is zeker een leuk apparaat om mee te samplen maar hou er ook rekening mee dat uitbreiding van geheugen voor dit apparaat duur is. ook via scsi kan je met lange samples data verliezen maar gebruik je korte samples dan zijn er eigenlijk geen problemen alleen je zal ff moeten informeren welke software je nodig hebt om de s1000 te editten
zoals recycle 2.0 ondersteund de s1000 via scsi niet meer (recycle 1.6 wel) maar ere zullen gerust wel andere editors zijn die dat wel kunnen
let wel op als je hem koopt dat het display nog wel helder is

het blijft een leuke sampler en vooral omdat de sound wel ok is en je hebt de 8 individuele outputs

de prijs ligt volgens mij wel iets te hoog ik heb er laatst nog een verkocht met 10mb voor 175€ maar het is ook wat je er net voor over hebt
kijk ook eens naar de S1100 die vind je ook tegenwoodig voor een leuke prijs en die heeft iets meer mogenlijkheden bv direct to disk recording en er zitten standaard meer opties op zoals scsi en effecten

min punten s1000

geen standaard scsi
geheugen uitbreiding is duur
trage processors
editten via scsi met lange samples kan problemen geven

plus punten s1000

blijft een goede sampler met een goede sound
standaard 8 outputs mono en 1 stereo
makkelijk te bedienen
groot display
via midi goed te bedienen

Back