Tuinhuis-studio aan laten leggen

trigg

Brass Intelligence
Beste allen,

Voor een mogelijke nieuwe woning (regio den haag) ben ik aan het kijken naar de mogelijkheid om mijn studio in de tuin te plaatsen.

Hier zal een apart tuinhuis (circa 5x3) voor gebouwd moeten worden met extra goede isolatie, verwarming, electra, ventilatie enzo. Een grote klus!

Aangezien ik zelf geen klusser ben, ben ik op zoek naar bedrijfjes/aannemers/handige jongens die ervaring hebben in deze hoek en zo'n tuinhuis-studio in 1x neer kunnen zetten. Mag wat kosten, als het maar goed gebeurd...

Hebben jullie misschien tips voor luitjes die ik hiervoor kan benaderen?

Groeten
Trigg

Iets meer info..

Afmetingen: ongeveer 5x3
Toepassing: Audio/opnames (en er moet geknalt kunnen worden)
Fundering: er staat nu een oude schuur, dus die moet plat
Constructie-materiaal: iets met beton en hout denk ik met glaswol ertussen voor zowel massa-demping als akoestiek

houten garage

Zoiets? En dan isoleren misschien?
Wel ff een mooi vloertje storten natuurlijk!

Hmm.. mooie afmeting.. alleen hout.. daar moet dan aan de binnenkant nog beton in oid.. of dat nou ideaal is........

heipaaltjes,fundamentje,geisoleerde kanaalplaatvloer, afwerklaagje
wandopbouw, binnenblad kalkzandsteen, daarop isolatie en dan de waterkerende laag, 4 cm luchtspouw en dan het buitenblad, van bv metselwerk. Gewoon een plat dak nemen, kan evt ook van kanaalplaten, dakbedekking erop met een spuwertjs voor het hemelwater......

Voor de rest moet je nog wat NUTS vvoorzieningen plaatsen, groepje uitbreiden in de meterkast.
+ bekabeling naar je schuur brengen. Aangezien je redelijk vaak daaro zit zou ik ook wat CV-leidingen in de grond gooien en een radiator plaatsen, dat kun je doen met een paar lengte's terreinleding van pe met isolatie mantel. Helemaal disco zo.

Kosten? Iets duurder dan een uitbouwtje wand je moet 1 wand extra maken. Je hoeft echter geen kozijnen te maken, ik weet echter niet wat de gemeente daarvan vind een tuinhuisje zonder ramen......

oja ventilatie, een smp toiletventilator is wel genoeg voor zo'n klein hokje. Buitenlucht rooster in de deur opnemen.

In de zomer wordt zo'n hokje wel tering warm uiteindelijk....hoe daar wel ff rekening mee, als de wanden en het dak eenmaal warm zijn is het gedaan met het comfort......

Nuttige info AO, thanks!

ja inderdaad : de tip om een cv aan te leggen in je studio is wel heel erg slim ja

ik had ooit een kelder zonder goede temperatuur en binnen een maand was een keyboard al gaar door een te hoge klammigheid in de lucht.....

tip twee : bouw je huis helemaal uit ....bouw een serre ten eerste en dan een doorloopgang naar je studio toe ( helaas niet altijd toegestaan maar het maakt je studio wel in een klap een heel stuk huizelijker )

denk ook mischien aan van de glasblokken ( die vierkante )

daar kan je een hele mooie muur mee bouwen ( ziet er superlux uit ....een lust voor het oog ) en op die manier krijg je ook daglicht binnen waardoor het wat minder een soort van "rovershol" word.... het word optisch dan ook wat ruimer binnen....

eeeuhm, trigg gaat heus wel zijn wandjes afwerken lijkt me.

Mss knalt ie er wel extra gips tegenaan als geluidisolatie...

en het te hoge klammigheid heeft natuurlijk met een te lage temperatuur te maken i.c.m. metaal dat snel warmte afvoert dus condenseerd de vocht in de lucht op je apparatuur met alle gevolgen van dien.
Gewoon je kamerthermostaat 15 graden of hoger houden.

heipaaltjes,fundamentje,geisoleerde kanaalplaatvloer, afwerklaagje
wandopbouw, binnenblad kalkzandsteen, daarop isolatie en dan de waterkerende laag, 4 cm luchtspouw en dan het buitenblad, van bv metselwerk. Gewoon een plat dak nemen, kan evt ook van kanaalplaten, dakbedekking erop met een spuwertjs voor het hemelwater......

Voor de rest moet je nog wat NUTS vvoorzieningen plaatsen, groepje uitbreiden in de meterkast.
+ bekabeling naar je schuur brengen. Aangezien je redelijk vaak daaro zit zou ik ook wat CV-leidingen in de grond gooien en een radiator plaatsen, dat kun je doen met een paar lengte's terreinleding van pe met isolatie mantel. Helemaal disco zo.

Kosten? Iets duurder dan een uitbouwtje wand je moet 1 wand extra maken. Je hoeft echter geen kozijnen te maken, ik weet echter niet wat de gemeente daarvan vind een tuinhuisje zonder ramen......

oja ventilatie, een smp toiletventilator is wel genoeg voor zo'n klein hokje. Buitenlucht rooster in de deur opnemen.

In de zomer wordt zo'n hokje wel tering warm uiteindelijk....hoe daar wel ff rekening mee, als de wanden en het dak eenmaal warm zijn is het gedaan met het comfort......

Da's dus de beste aanpak idd,.. een kleine 17.000 euri grofweg als je t laat doen door een aannemer,..

Heien is trouwens een tikkeltje overbodig lijkt me,.. gewoon funderen en een gewapende plaat er op smeren is meer dan voldoende voor een blokkenbouw tuinhuisje. Scheelt je ook weer een meting, vergunningkje en een dagje palendraaien met de heiboer en z'n masjientje! Ook al gauw zo'n 3000 euri!

En idd,.. tering warm in de zomer,.. de goedkoopste oplossing is goed isoleren,.. ventileren,.. en twee stevig bladerende bomen aan de zonkant plaatsen,. dan hoef je alleen een jaartje of drie te wachten en zit je lekker in de schaduw met je huisje.

Het zou trouwens wel makkelijk zijn als je ff een budget bedenkt Trigg,.
En het lijkt me ook slim als je ff naar de gemeente gaat om te vragen wat de tuinhuisjesregelementen zijn daar waar jij woont! Want de ideeen zijn er duidelijk wel en voor je t weet staat er een denkbeeldige mini Taj Mahal van 6 miljoen in je achtertuin!

Wat je ook kunt doen,.. en helemaal zonder vergunning en dan zit je er ook stijlvol bij!!!
Dat is het volgende:::
1078391350_6_0dgy.jpeg

Marktplaats: bouwkeet,.. schaftkeet,.. vanaf gratis tot 2000 euri!

Back