? beste soundmodule, set up &midifiles-vindplaats voor live act jazzypopacoustic

tammy

Nieuwkomer
? beste soundmodule, set up &midifiles-vindplaats voor live act jazzypopacoustic

Hallo, wie kan mij tips geven ?

Ik ben zangeres en wil graag proberen om met midifiles ipv met backtracks, live op podium te zingen.
Wat heb ik daarvoor allemaal nodig ? Dat het echt allemaal goed klinkt ?
Welke Soundmodule, wat nog meer ? set up ? en waar op internet download ik de beste kwaliteit midifiles in dat genre ? Ik zing in de stijl van Caro Emerald, Michael Buble, Norah Jones, etc.

Alvast super bedankt !!!!!!!!!!

Groetjes,

T.

de enige goeie tip die ik kan geven;
neem een echt bandje.

je hebt een hele berg apparatuur nodig om iets met midifiles echt goed te laten klinken, zeker live.

is meer iets voor tussen de schuifdeuren dan.
:koffie:

Het kan leuk zijn om een MIDI setup te hebben als je zelf ook speelt. Je zou dan met een laptop en wat sequencer software aan de gang gaan. Ik denk dan aan Ableton Live en dan nog een of andere MIDI controller om af en toe te spelen. Kost tijd om het allemaal voor te bereiden.

Ander (makkelijker) alternatief is zoals j baars suggereert: een iPod met de backing tracks.

bedankt voor het antwoord.
tja, ik heb al een band ... maar ik wordt heel af en toe ook wel eens solo gevraagd .... mijn backtracks ... zijn van allemaal verschillende kwaliteit, volume en mastering.....ik hoorde een karaoke zanger met midifiles van caro emerald zingen, en ik vond dat eigenlijk helemaal niet zo supercheesy klinken als ik had verwacht.... dus ik vroeg me af wat had hij voor soundmodule en welke makelij midifiles....en zo

In de eerste plaats is het van belang hoe goed het moet klinken en wat het mag kosten.
Daar staat of valt je hele opzet mee...

Veel midi-files die je op het net vind zijn steriel ingepeeld (strikte timings e.d.)
daar dien je dus al rekening mee te houden : zelf verbeteren of opnieuw inspelen.
Voor de Soundmodule geld ook welke instrumenten je wil laten weergeven en hoe
natuurgetrouw alles moeten klinken. Voor een goede imitatie van akoestische instrumenten
raad ik je yamaha aan (bvb. TG77, TX802, VL-70m e.d. ik werk er zelf ook mee om dezelfde reden).
Voor drums, percussie zijn er nog veel meer die kunnen voldoen (de TG77 ook al).
Zijn die goede klankimitaties niet zo van belang dan heb je massa's keuze :
toestellen die met samples werken (meestal sterieler van klank).
Het aantal te spelen tracks (instrumenten) is ook van belang en vandaar dus multi-timbrale
modules : meer-instrumenten-tezelfdertijd (bvb. weerom de TG77 maar er zijn nog andere).
De vernoemde toestellen vind je, indien gewenst, tweedehands.

Mijn persoonlijk voorkeuren en aanraders zijn : TG77 ofwel een MU128 of MU2000 met de nodige
uitbreidingskaartjes. Staar je niet blind op wat hier voorgesteld wordt maar test het uit als je kan.

Ik vind dit een heel fijn antwoord waar ik iets mee kan.....dankjewel J.

Back