A&H ZED r16 geen midi out signaal...

deeon101

Ingeburgerd
Ik heb zojuist een Zed r16 binnen, Super ding. Werkt zonder problemen op 1 ding na: Hij geeft geen midi out signaal door... Niet onbelangrijk lijkt me. vandaar dus ook deze vraag of ik niet iets over het hoofd zie.

Situatie: Midi out kabeltje uit mn ZED in een sampler of sequencer Midi in. Als ik vanuit mn DAW op start druk start of stopt ie het gewenste apparaat niet. Dus hij geeft geen start/stop signaal door, laat staan syncen. Nu in deze zelfde situatie (met de zelfde preferences in Logic of Ableton) sluit ik mijn oude Fireface400 kaart aan en die geeft het start/stop signaal wel door en synced ook gewoon.

Hoe komt dit? Ik hoop dat ik iets heel stoms over het hoofd zie. Ik kan niets vinden in de handleiding over een extra functie die ik moet activeren in de ZED (logisch want in je DAW stel je het ook in). Ook op fora's kan ik niets vinden over dit probleem.

Ook iets wat ik vreemd vind; In mijn ZEDDICE control panel staat er bij disctiption: ' Allen UNAVAILABLE_ATTRIBUTE Heath Ltd. ZED R 16 '....waarom unavailable_attribute? Iemand op gearslutz zei dat het & teken niet weergegeven kon worden. Klopt dit?

Alvast bedankt!

Dion

Geen idee man

Ik weet niet hoever je midi protocol kent...

1. GLOBAL midi channal dat verkeerd staat???
2. Als hij ook door usd midi kan sturen kan het zijn dat hij of door USB zend of door din stekker. Maar niet beiden. => misschien veranderen ergens in menutje...

3. een kapotte kabel.

1. Nee alle channels staan goed, nogmaals als ik in precies dezelfde setup (zelfde midi channels) mijn fireface 400 aansluit synced ie wel.
2. Ja zoiets heb ik ook op Gearslutz gehoord, het blijkt dat de Zedr16's midi out niet is bedoeld voor midi synchronization (master-slave) maar om controllers aan te sluiten...(?) iets wat mij persoonlijk vreemd lijkt omdat een beetje goede firewire geluidskaart deze optie wel heeft maar goed.
3. Nee ik heb 3 verschillende kabels gechecked die het anders wel gewoon doen...dus dat is het ook niet.

van gearslutz: "I don't own a Zed but I think they designed the midi out to be used to control other devices with the use of their MIDI implementation through the switchable channel faders and dedicated knobs/faders.

The lack of any MIDI input should be an indication of a lack of MIDI implementation, since if it did have MIDI input then it would be capable of receiving MIDI thereby giving more throughput. I think the R16 was designed as an audio device with MIDI serving automation and plugin/VI control only."

Klopt dit?? Iemand met een ZED die dit kan bevestigen/weerleggen?

Okay dus jij zegt dat het wel mogelijk moet zijn?
Enig idee hoe ik dat in ableton voor elkaar krijg of logic? ik heb echt alles al bekeken maar zie niets staan wat er op lijkt.

Misschien de moeite waard om xp met cubase of nuendo weer "even" te installeren...

Back