Wat Voor Pc?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Slope Creations

De Muzikale Polygamist
Beste mensen, ik heb de ballen verstand van "de binnenkant" van PC's. Hier komt een verhaalvraag:

Mijn pentium 3 zal het niet lang meer houden. Ik MOET een nieuwe PC hebben. Overweging Mac/PC is geen overweging, want ik ga voor PC (anders moet ik weer opnieuw beginnen met software).

De jongen die de PC voor me gaat bouwen roept: AMD ATHLON XP...een andere
vriend van me die met computers werkt roept: "DELL PROCESSOR". SoundOnSound antwoordde ooit op een lezersvraag: AMD. Maar ja...dat was n.a.v. de situatie van de betreffende lezer.

Zoals altijd spreekt iedereen elkaar tegen wat betreft MIJN situatie...en weet ik niet wat de beste keus is. Ik wil tenslotte geen spelletjes spelen...geen internet erop. Gewoon...ALLEEN MUZIEK!

Ik ben benieuwd naar jullie mening(en), en zal dan ook proberen mijn situatie te omschrijven.

Ik heb de Audiophile 2496 (ben ik heel blij mee). Werk (nog) met Cubase VST24, maar wil wel "verder" mee met de tijd.
Heb de MidiSport 4x4, maar toen ik die een paar maanden geleden aansloot en de driver installeerde liep ALLES vast...heb hem sindsdien alleen maar "staan".

De bedoeling is dat de PC het hart wordt van de studio. De MidiSport maar weer aansluiten...en via hem naar de Roland XP-30 (mijn "masterkeyboard") en de Akai S2000. Voor de Akai zal ik dan (eindelijk) een SCSI in laten bouwen. De Electribe EA-1 ook op MidiSport. Heb tenslotte nog 2 plaatsjes vrij.

Cubase is mijn sequencer, en is op het moment ook mijn opname-medium. Dat blijft waarschijnlijk niet zo, want ik ben al vanaf dag 1 weg van WaveLab, maar mijn huidige PC kan dat niet aan. De nieuwe moet dat wel kunnen.

Ik neem veel artiesten op. Heel veel...en voor de rest is een arrangement met meer dan 16 midi-kanalen niet vreemd in mijn eigen produkties. VAAK zijn diezelfde produkties dan ook de tracks waarop de vocalist zijn/haar ding doet.
Vaak loopt de midi en audio-opname dan ook tegelijk.
Ik gebruik Cubase voor opnames omdat ik dan altijd alles lekker synchroon heb lopen met de arrangementen. Ik ben daaraan gewend geraakt, maar misschien zijn dit soort mogelijkheden er ook met WaveLab. Ik weetut niet....heb het mezelf allemaal geleerd (m.b.v. de bladen, dat wel!) en leer nog dagelijks.

Euh...ik hoop dat ik een beetje een beeld heb gegeven van mijn werkwijze...en WAT mijn nieuwe PC kan verwachten aan opdrachten en "werkzaamheden".
En dat iemand mij dus kan vertellen welke processor en weet-ik-veel-wat misschien een goede keus zou zijn. Misschien een advies wat betreft software. Mijn "computerbouwer" zijn muzikale computerkennis gaat namelijk niet verder dan CD's branden met Nero.

Als je vragen hebt...shoot! Mijn dank is bij voorbaat al verpletterend.
Groet, Slope

O trouwens....mijn drums zijn NOOIT midi...op een percussie'tje hier & daar na.

Voor mijn drums maak ik altijd audio-loops in groovebox-achtige software. Dit zijn over het algemeen 8 tot 12 (voornamelijk) stereo-kanalen die dus naast de midi, en de opnames lopen. Misschien dat dit ook meeweegt?

Ben wel van plan de S2000 intensief voor drums te gaan gebruiken zodra ik de nieuwe PC met SCSI heb.

greetzzzz

Thanks man. Goed initiatief ook, pet af! Zal hem uitprinten en met de "bouwer" doornemen

Hey Fuse, zo te zien hebbie er wel vaker mee te maken gehad. Ik zag verder ook dat je dit deed met het oog op prijs/prestatie verhouding. Als ik nou zeg dat het me écht gaat om de stabiliteit...loyaliteit etc.

Ik zie dat de Intell toch duurder is dan Athlon. Moet ik daar een conclusie uit trekken? Jeweetwel.

nogmaals: dank

Daar gaan we weer :stupid AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!

Jullie zoeken het maar lekker uit terwijl ik nog ff :biertje: neem en dit eindeloze onderwerp volg.........

en voor SCSI naar de S2000 heb je geen dure controllerkaart nodig.
deze werkt perfect: scsi controller ncr 875 pci € 90,00

Origineel geplaatst door Slope Creations
Ik zie dat de Intell toch duurder is dan Athlon. Moet ik daar een conclusie uit trekken? Jeweetwel.

Wat is het verschil tussen de beide? Nog geen 5% prijsverschil. Als je niet kan kiezen pak je een dobbelsteen en even is AMD en oneven is Intel. Zo klaar!

Heren,
Het spijt me zeer dat ik jullie lastigval met deze shit. Dat ik er niks van weet enzo.

Dat het een EINDLOOS verhaal is komt waarschijnlijk omdat je eindeloos doodgegooid wordt met mogelijkheden en niet iedereen eindeloos doorstudeert en alles eindeloos bij kan houden...om uiteenlopende reden. Van gebrek aan interesse tot een overschot aan eindeloze verplichtingen/verantwoordelijkheden.

Kun je je voorstellen hoe het is als je er geen reet van snapt en iederen elkaar tegenspreekt?
!!AMD IS KUT !! de volgende: !! INTEL IS KUT !!

En jij wilt gewoon de goeie keus maken. Maar als je dan een goed argument vraagt, dan gaat het over dingen als "platina sim-superchips", ingebouwde "beamer-obstrcutie-kanalen" en weet-ik-veel wat voor abracadabra-praat over bugs en bytes, die de volgende weer tegenspreekt.
En ik ben zo dom om te denken dat iedereen's situatie (lees: werkwijze...of activiteiten) misschien nét eventjes de mogelijkheden verandert. Zo is dat in mijn branche wel namelijk. Je vraagt verder om een beeld te krijgen van je klant's situatie...verwachtingen...budget etc. En samen kommie tot een advies. Vandaar dat ik probeerde mijn situatie te schetsen.

En Zijne Koninklijke Hoogheid Laurens: Als je je stoort aan het onderwerp dan stel ik voor dat je het niet volgt...maar gewoon lekker naar mooie meisjes kijkt met je biertje. of zélf een 5-sterren topic start. Toch?
Kom mij niet een kutgevoel aanpraten omdat ik gewoon probeer een goed advies te krijgen. Jeweetwel: Ik dacht dat forums daarvoor waren. In winkels hoeffie dat over het algemeen niet te proberen, zoals jullie vast weten.

Fuse, nogmaal mijn waardering voor je intitiatief. :doei:

Ik ga voor AMD, dat zonder dobbelsteen.

Groet, bits&bytes-leek Slope

Oh, en Backdrop ook bedankt natuurlijk!

=( Nou nou nou zeg, ik voel me helemaal niet zo koninklijk eigenlijk zeg, en ik denk dat je een beetje vooroordelerig bent over mij, ik bedoel het allemaal alleen maar goed, je moet niet zo negatief denken man! Vindt je dat ik me uit de hoogte genomen of arrogant voor doe ofzo met je koning? Dat wil ik helemaal niet zijn..
Het laatste wat ik wil is iemand een naar, onbehaaglijk gevoel geven, waarom ga je meteen in de aanval? Ik zeg alleen maar dat dit de zoveelste discussie is, das alles.
Ik heb nooit gezegd dat ik me ergens aan stoor, en ik heb zeker weten nooit ruzie gezocht, iets wat jij wel doet, en onterecht vind ik.....

Als je nou eerst eens al die honderden onderwerpen hierover doorspit, dan kom je al een heel eind denk ik over de vraag of het AMD of Intel wordt, dit is idd een forum, dus als je andere specifiekere vragen hebt, dan willen ik en vele anderen je natuurlijk graag helpen! Je komt hier toch om informatie te vergaren? En als de termen te moeilijk zijn, dan kan dat vast wel begrijpelijker uitgelegd worden, daar help ik in ieder geval graag aan mee!
Verder echt geen "bad feelings" wat mij betreft hoor...

Peace man! :okdan:

Hey Laurens, dank voor je reactie. Ik zoek ook zeker geen ruzie. Vandaar mijn correcte taalgebruik ;)
(ik kom uit Rdam, dus ruzie zou er heeeel anders uitzien hehe)

Jouw irritatie leek wel van mijn scherm te spatten toen ik je bericht las. Komt waarschijnlijk door het smilie-tje dat zijn kop tegen die muur beukt en die vele AAAAAA!'s weetjewel.
Maar als jij zegt dat je het goed bedoelde dan zal ik dat van je aannemen...hoewel ik het er nog steeds niet uit haal.

Als jij dan van me aanneemt dat ik NIET de figuur ben die normaal gesproken de makkelijke weg neemt, maar écht dacht dat dit soort adviezen van persoon tot persoon kunnen verschillen...(Ik dacht dus specifiek te zijn door mn situatie te schetsen) , dan hebben we elkaar in ieder geval wat beter leren kennen.

Inderdaad: No hard Feelings...No Bad Feelings. Jij hebt zo jouw redenen voor je 'acties', ik de mijne.

Laten we erover ophouden.

Peace! :biertje:

O. dat ZKH kwam niet ervan dat je arrogant bent ofzo. Er is een prins die Laurens heet geloof ik. (ik bedoelde het goed hoor)

Ik zelf heb een P4 2.4 met een Asus P4PE mobo. Vorige week moest ik voor iemand een pceetje in elkaar steken met de volgende onderdelen:

Asus A7N8X nforce2
AMD Athlon 2500XP+ Barton Core
Arctic Cooling Copper Silent
512 MB DDR Apacer
Geforce4 ti4200
Western Digital 80 Gb 8 MB 7200 RPM
LiteOn 48/12/48 ReWriter
Floppy Drive

Dit alles in een mooie Behuizing voor een totaalprijs van 846 Euro.

Ik kon het natuurlijk niet laten om het ding even een testritje te geven dus heb ik mijn Delta44 erin gepropt en CubaseSL geïnstalleerd. Die PC was superstabiel en kon heel wat plugins verwerken... kraakzuiver geluid, geen enkel driverprobleem, en sneller dan mijn P4. Van AMD moet je echt geen schrik hebben nu die nforce2 chipsets op de markt zijn...

Koel man, thanks voor de reactie. Ziet eruit als een interessante prijs...de jongen die het voor mij gaat doen komt uit op 900, daar zit dan een SCSI bij i.p.v. de re-writer, en dan hattie nog wat dingetjes waar hij zelf een stijve van krijgt.
3 jaar garantie op alles. Klinkt in mijn oren ook redelijk.

Ik heb zelf een 'Plextor48x-nog-iets' sinds dec. 2000 (never lets me down), dus die proppen we er ook bij.

Ik kan niet wachten joh! Een PC die mijn produktiviteit wat minder hindert!
Dat arme ding van nu houdt zich wel staande hoor...hij ratelt als een gek maar doet trouw zijn best... heeft weleens tijd nodig om iets op te starten enzo. En ik hoef je niet te vertellen hoe hij reageert als ik ... pak 'm beet ... de PSP Vintage Warmer (buiten de andere plugins) op een paar kanalen tegelijk heb staan. Ik kan gewoon niet zonder die plug-in.

Ik zal mijn huidige P3 een eervolle rol als "opslagmedium" geven of iets dergelijks.

En nu mijn research naar de vervanger van Cubase VST24 doorzetten!
Wordt waarschijnlijk toch wel SX, Nuendo OF Pro-Tools...daar blijffie goeie verhalen over horen. Wil het toch een keer proberen.

Zomerse groet vanuit een karakteristiek duf Haegsch Kantoorpand!

op :

http://www.digitalnaturalsound.com/logic_dsp/perform_lap5.shtml

vind je een soort benchmark test in logic audio en een lijstje met welke pc configuraties het beste performen

momentele recordhouder is nipt een :

P4 Northwood,
512MB 800 MHz RDRAM
400 MHz FSB
ASUS P4T-E
ATI Radeon 7000
WD 40 GB UltraATA-100 7200rpm
Emagic Audiowerk 8

maar een Athlon schijnt ook goed te scoren hoor...

zO!

Info genoeg te vinden...en ik snapte (best wel) wat daar stond ook!
Zou het toch nog goed met me komen?

Ik ben er best wel uit, dus stel voor om de bits van synthforum te sparen ... tenzij je natuurlijk iets hebt dat je nog ff kwijt moet aan me.

Ik sluit af met mijn gebruikelijke dank,

Slope. ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back