novation launchpad, ableton wil geen mappigs

SvEnErGy

Ingeburgerd
ik heb een probleem met mijn launchpad in het verleden kon ik altijd elke toets toewijzen aan elke live knop via user1 en 2 andere konden ook wel maar dat was niet makkelijk. Nu wil dat niet meer, normaal gebruik werkt maar niet het mappen, ableton pakt het niet meer op en speelt ook tijdens het mappen gewoon noot knoppen af ik drum dus als ik wil mappen heer raar.
met de track sync en remote opties ben ik nog aan het ******* maar het lukt niet niet helemaal. wel als ik remote bij de eerste rij (input) flipt launchpad.
kan iemand helpen?:)

Update en check Ableton support. Heb ik goede ervaringen mee. Zou apple nog een lesje van kunnen leren.

64 OF 32 bit platform ?
Sinds mijn overschakeling naar windows 7 64 bit heb ik ook degelijke problemen met de launchpad.
Trage usb transmissie, haperingen, glitches, drops , ...
Hiervoor heb ik naar novation een email gestuurd, en heb ik een week later een antwoord gehad.
Het kwam er eigenlijk op neer dat ableton live eigenlijk nog niet officieel ondersteund werd op het 64 bit platform. Het hangt dus blijkbaar af van uw persoonlijk systeem , en het al dan niet werken van uw launchpad.

Installeer zeker de nieuwe firmware ( novation website ), en indien het probleem zich verdersteld zou ik de launchpad eens testen op een ander systeem. ( Een vriend ofzo )
Probeer andere kabels uit , andere usb sloten ( achteraan de pc zijn meestal minder problematisch )

Indien dat het dan nog niet lukt, dan raad ik u aan om inderdaad de helpdesk te contacteren ;
Misschien zijn ze daar bekend met dit probleem.

succes met het verloop,
laat ons weten hoe het verdergaat.

Helemaal niet leuk als je gear niet wil werken......

Back