Setje elco's voor kleine reparaties.

Vic

Soldeerprofeet
Hoi,

Wie kan mij een gevarieerd assortiment elco's aanraden van normale kwaliteit.

Liefst veel soorten en niet te veel van elk.

Of is zelf samenstellen een beter idee ?

Zelf samenstellen is meestal een beter idee, afhankelijk van waar je ze voor nodig hebt,

De 1uF en 10uF zijn waarschijnlijk binnen een week op een 220uF ga je zelden nodig hebben. En waardes die in wat oudere ontwerpen nog wel gebruikt worden (met name 3,3uF en 33uF) ontbreken in deze set. Van 470uF en 1000uF zou ik zelf liever wat hogere voltages op voorraad hebben (omdat die toch vrijwel alleen nodig zijn in voedingen).

Bij Farnell hebben ze een huismerk "Multicomp"

Vaak goedkoper dan panasonic, sanyo etc en kwa specs zeker niet slechter
Integendeel.

Gebruiken jullie Multicomp of andere huismerken of gaan we rotsvast voor de duurdere merken.
(wat me nogal zinloos lijkt ?)

Een jamicon setje van Velleman had ik al in het verleden, daar was niets mis mee, lijkt me, en ook niet duur.
Alhoewel 'k daar nooit gedetailleerde specs van heb gezien.

:mega:

Vic

Dat ziet er ook een goed setje uit, maar hier kun je meestal geen elco's uit voedingen mee vervangen.

Of je liever de Vellemanset hebt (15x van 1 - 100 micro en 5x van 220 - 1000 micro) of de Newtoneset (10 van sommige, 15 van andere) hangt totaal van je behoefte af. Ik heb zelf gemerkt dat ik een tijdje na de Vellemanset wat extra elco's van 10 microF heb moeten kopen, die gaan er bij mij het snelst door.

Aan de Vellemanset ben ik wel 15 euro kwijt voor 120 c's, die van Newtone kost slechts 5,75 voor 85.

Back