jx3p voeding brom

Devon-Miles

Ouwe rot
ik heb een jx3p waarvan de trafo nogal bromt, ouderdom denk ik.
de ene keer bromt ie wat meer dan de andere keer maar toch wel storend in de studio zo, het ding trilt helemaal. ik weet niet of het gemaakt kan worden of dat het vervangen kan worden.
ik las een andere post over een prophet 5 met hetzelfde probleem.
welk type voeding kan er in een jx3p?
of heeft iemand een oude liggen?

gr.
ammer

Voedingen worden gebakken in een oven. Tussen de koperlagen zit een soort van hars wat de platen bij elkaar houdt, die droogt na een tijd uit en zodoende kan ie gaan brommen. Misschien heeft Senso er nog 1 liggen. zie vintageplanet.

misschien een stomme vraag maar ik neem aan dat ik moet kijken voor een POWER TRANSFORMER? ik zie n.l ook power transistor staan. Transformer lijkt me wel het meest logische.

ik zie trouwens op deze site onwijs veel roland onderdelen voor schappelijke prijzenhttp://www.syntaur.com/roland.html

ik neem aan (ben een noob) dat het om dit onderdeel gaat:

4458-Lg.jpg

Das idd een trafo....:okdan: Een transistor is weer geheel wat anders...
En Syntaur is okee wat dat betreft...gaat het wel lukken mbt het aansluiten van de nwe trafo? Als je hulp nodig hebt mag je me pb-en.

dank voor de info wederom :)
ik zit nog wel te denken, die site is USA , hoe zit dat met de voltages van de transformer?
ik neem aan dat dit gewoon puur 1 onderdeel is van het hele power board en dat dus niet zoveel uitmaakt m.b.t 220 volt?

ik denk dat het me wel zal lukken maar heb nog nooit een power supply gedaan, wel heb ik de midi kit er probleemloos ingezet en zo wat andere potmeter klussen.

Daar zeg je idd wat....stuur anders eerst ff n mail naar die gasten van Syntaur, misschien hebben ze ook 220 versies liggen. Maar inprincipe zou elke PSU met de goede secundaire voltages kunnen....ik zal ff de schema's erop naslaan. Als er voltage regulators na de secundaire winding zitten moet een andere PSU geen problemen moeten opleveren maar dit kan wel de sound van JX beinvloeden dus...toch liever origineel. Zit je ook toevallig ook op AH?

ik ga ze even een mail sturen. misschien heeft iemand op het forum ook nog wel een rotte 3p liggen voor onderdelen, kan het altijd proberen bij wat synthdokters.
ik zit niet op AH, al weet ik niet wat het is

:D AH= Analog Heaven mailinglist waar ook vaak interessante onderwerpen voorbij komen...alle in het teken van analoge gear.:okdan: Ik drop daar ook wel ff een berichtje voor je.

Ahaaaaaa! natuurlijk. Ik dacht meteen aan de bonuskaart joh :)
Ik kijk ook weleens op gearsluts maar ben eigenlijk meer actief hier op het forum.

Ach al die mail van AH komt gewoon in me inbox op Yahoo dus best handig....wordt ook vaak leuke apparatuur aangeboden voor nette prijzen.

zo, net even wat mails gestuurd en wacht geduldig op reply.
mijn plan is toch echt om die jx brombeer aan te pakken

kreeg net mail van DLSE , ze hebben er 1 voor me liggen!
nu pieken overmaken en hopen dat de post een beetje snel is :)

Back