midi in maar niet eruit(cubase)

djwilco

Nieuwkomer
Hallo,
Wie heeft voor mij de oplossing voor het volgende probleem.

Ik heb Op mijn pc staan Cubase vst 3.5,daar aan gekoppelt een midisport 2x2 tot zo ver geen probleem.

Nou komt er wel signaal binnen volgens de transportbar maar alleen niet eruit.
Als ik iets op ga nemen dan doet hij dit wel, en bij het afspelen slaat de meter van out ook wel uit !!!!!

Van alles geprobeerd maar mij lukt het niet,en het gekken is het heeft altijd gewerkt.
De pc is opnieuw geinstaleerd onlangs.

Wie kan mij helpen wordt er gek van......

m.v.g

WIlco

Ik weet het niet zeker hoor: Maar heb je wel de juiste uitgang op het betreffende kanaal geselecteerd?
Dus: "MIDIMAN B" of iets dergelijks?
En op je klankbron het juiste midi-kanaal toegewezen aan de patch?

Voor de rest weet ik effe niks. Mijn 4x4 die ik een keer aansloot liet GELIJK alles vastlopen...en toen ik dat gefixed had, liep alles (lichtelijk) uit de maat met de audio.

Gelijk weer losgekoppeld die handel...en dat was tevens mijn eerste en laatste ervaring met de MidiSport. Bij mijn nieuwe PC proberen we het weer!

Heb je al gekeken of "MIDI THRU" in de "MIDI Setup->System" enabled is? Zoniet, dan zal dit het probleem zijn.

Kan misschien ook zijn dat je een "Thru off channel" hebt geselecteerd welke het MIDI-kanaal is waarop je master keyboard zendt. "Thru off channel" zou op "off" moeten staan.

Success.

ermm uberhaupt wel een midi out geselecteert? Cubase VST heeft daar apart proggie voor. Kun je de ins en outs selecteren en aanvinken. Misschien dat je dat nog niet had gedaan...

Back