Korg Poly61 475/509 schema

matrixxx

Ouwe rot
Ik ben van de week begonnen 2 mainboards van een Korg Poly61 aan het restaureren en beide hebben het bekende batterij lekkage probleem. Nu heb ik vrijwel de meeste schade opgelost alleen zitten er hier en daar nog wat kleine probleempjes waar ik even niet verder mee kom omdat ik geen duidelijke schema's van het board heb.

Wie heeft voor mij een duidelijke scan van het 475 / 509 board? De service manual die op het internet staat is onduidelijk.

Ik heb ook alleen de onduidelijke van het net, maar wil je wel nog op deze link die je waarschijnlijk al kent attenderen. En voor de schema's hou ik me ook aanbevolen :D.

Ik heb de service manual op A3 papier, maar geen A3 scanner...

zou je de 475 en 509 gedeelte niet onder de gewone scanner kunnen gooien in 2 of 3 delen of mooie digitale foto's. het zou mijn leven even wat makkelijker maken :)

Vanavond zal ik even kijken of de PCB layout duidelijk genoeg is. De service manual is niet origineel maar besteld via Manual Manor / Mark Glinsky (wel goede kwaliteit kopieen trouwens).

Je hoort het van me!

Ik heb de service manual op A3 papier, maar geen A3 scanner...

je kan ook even op een stoel gaan staan en een hires foto maken, geen flits , of even de flitser afplakken met een heel dun stukje papier voor difusiteit.
:koffie:

ik wacht af,

het erge is dat ik het originele schema heb maar kan hem niet vinden of ik heb hem uitgeleend, in elk geval niet binnen handbereik. maar ik zou heel blij zijn met een goed gescand deel.

ok, hier is ie.

P1020404.JPG

het was helaas nogal een blurry scan.

de 509 is new production, die heb ik ook, als je die nodig hebt.

:mega: ipv :koffie:

ik ben al een eind verder

groot deel van het board is al gerestaureerd, alles rond om de batterij vervangen en meteen een mod gemaakt voor een knoopcel

nu alleen nog 2 4503 chips vervangen (voetjes zitten er al in) en cn12 connector er uit solderen want die deugt niet meer. overigens was de processor 337 ook stuk. gelukkig had ik die nog liggen :).

ik zit alleen te kijken welke diode er in D4 moet (zie ic 13 pin 12) iemand??

Volgens de parts list in de service manual komen er alleen maar 1S1555's voor op dat board. Ik zou er gewoon 1N4148 in stoppen.

thanks, ik heb nog een reserve 475 board liggen waar ik hem evt uit kan halen, zit ik altijd goed :D

Ondertussen staan er al 2 poly61 synths open. en 1 die heeft wel iets heel bijzonders.

1ste instantie had deze een batterij lekkage en die heb ik dus schoongemaakt. connectors heb ik ook grote deels vervangen omdat deze meer blauw dan zilver waren.

Nu heb probleem, ik doe hem aan en op het display komt PS 61 te staan en hij start niet door. Ik zie even niet waar het probleem nu ligt. Ik ga later even met de scoop de reset meten maar ik denk niet dat daar het probleem zit omdat hij van de week nog prima opstart.

Ik gooi deze draad even omhoog omdat ik hier nog steeds niet uit ben, onder tussen heb ik wel de processors doorgemeten met de scoop en die lijken het alle te doen,

iemand zoiets meegemaakt of suggesties

Back