Wat is jouw raarste muziekwinkel ervaring?

Muziekzaak Han Meijer in Delft.. samen met een gitarist daarheen met de intentie diverse wah-pedalen te proberen. De beste man had maar 1 wah-pedaal en op de vraag van ons of hij er meer had was zijn stellige en ietwat onvriendelijke antwoord:

"Een wah is een wah!"

Dus, dan weten jullie het ook.. een wah is een wah. Niet meer mekkeren dus

In diezelfde Dijkman ooit een OB-12 uitgeprobeerd, klonk behoorlijk dik. Toen vroeg ik of ik alleen de synth hoorde, werd daar bevestigend op geantwoord. Ik zag echter de hele tijd meters uitslaan op een focusrite compressor en een aphex aural exciter, toen ik die op bypass zette kakte het geluid echt enorm in , net als de zelfverzekerdheid van de verkoper. Daarna heb ik al mijn spullen bij de concurrent gehaald, zelfs als het daar veel duurder was dan bij Dijkman. Superslecht.

tsss wat een naaierij.. dan vind ik dat je die focusrite en die aphex er gratis bij zou moeten krijgen.

Muziekzaak Han Meijer in Delft.. samen met een gitarist daarheen met de intentie diverse wah-pedalen te proberen. De beste man had maar 1 wah-pedaal en op de vraag van ons of hij er meer had was zijn stellige en ietwat onvriendelijke antwoord:

"Een wah is een wah!"

Tja een bad horsie klinkt echt niet anders dan een cry baby en is natuurlijk ook precies het zelfde qua bediening:D

Vandaag weer in de onderlaag der winkels geweest hier in Amsterdam, Dijkman en Dirk Witte, muur vol kabels, of ze insert-cables hadden. In beide winkels uiteindelijk met vier medewerkers tegenover me vol onbegrip maar besloten nooit meer deze tocht te ondernemen. Geen flauw idee hadden ze, en dat is nog mild uitgedrukt. Mooie tip was dat de electronica-zaak naast Dirk Witte misschien wel wat had. Nog net niet naar een bouwmarkt gestuurd...

Moeten deze toko's niet gewoon net als de videotheken de deuren sluiten wegens vergane glorie? Mijn zegen hebben ze...

Jaren terug bij Feedback R'dam (Centuurbaan) een keertje snaren halen, had de verkoper nieuwe GHS boomers

Speciaal voor tremolos, zonder ballen die je er af moest knippen, voorgebogen eind om achter het zadel te klemmen
en minder 'krul' bij het ontspannen van de snaren tijdens 'divebombs'
"geweldig!" naar zijn zeggen in zijn verhaal

"Goed, doe maar 3 setjes"

Affijn, ze raken een keer op, dus na een paar maanden terug, bij diezelfde medewerker:
"Joh, ik moet weer een paar setjes van die GHS floyd rose snaren hebben"

"Die verkopen we niet meer"

"Oh? en hoezo, waren toch betere snaren?"

"Nee, die dingen hadden geen enkele meerwaarde"

"Maar, was het niet dat jij zei: [herhaal zijn hele verkooppraatje zo ongeveer woord voor woord]?"
(dit was in een tijd dat ik nog niet m'n hersenen met grote hoeveelheden alcohol had verwend en een verdomd goed geheugen had + plus een getuige die er de eerste keer ook al bij was)

...dit was eigenlijk een moment dat ik had verwacht dat hij iets zou vertellen in de trend van:
"Ja inderdaad!
De snaren werden onder dat mom gepromoot door GHS, maar na eigen ervaringen bleek hier weinig van te merken was
en daarom vonden we het beter geen duurder product te verkopen wat geen of nauwelijks meerwaarde had
-of zoiets-

Zijn antwoord daarintegen:
"Dat heb ik nooit gezegd"

0.o (x2)

"...wat zeg je nou?"

Persoon bij me bevestigde mijn kant van het verhaal nog eens, maar nog herhaalde hij met een strak gezicht:
"Dat heb ik nooit gezegd"

Nou heb ik wel tolerantie tegen lulverhalen, maar niet als daarbij blijkt dat je mij een oor hebt aangenaaid
en vooral niet als je het dan over laat komen dat ik wat sta te verzinnen

Sinds dat moment doe ik geen 'serieuze' zaken meer met die zogenaamde winkels die geen haar persoonlijker of beter zijn dan de automatische replies van online dozenschuivers
(maar wel beweren de hogere prijs te reflecteren in service en klantvriendelijkheid)
Ik zie iets, ik informeer/ik probeer uit, en ik koop wel/niet
Van een verkoper (levend of in tekst), hoef ik niks meer dan een "Ja", "Nee" of "Dat is dan €(***)*,*
Het lulverhaal eromheen heb ik al gezien op het internet

In de daaropvolgende +/- 12 jaar ben ik maar 2 keer slachtoffer geworden van eigen slecht inzicht, en geen een keer door toedoen van een ander

"Een wah is een wah!"

"Han Meijer voor hele goede snaren!
...en drumstokjes, kabels, plectrums, etc"

Dat was tenminste de grap bij 2 vrienden van me die daar altijd kleingoed gingen kopen
bij elke aankoop die ze afrekenden was het altijd: "Zijn dat een beetje goede [verzin artikel]"
waarop hij steevast altijd antwoordde met "dat zijn hele goede [verzin artikel]"

Je zou het een keer kunnen proberen als je daar bent (als Han Meijer er tenminste nog werkzaam is of uberhaubt nog bestaat)

Laatst gewijzigd:
Han Meijer...die wou me eigenlijk zelfs geen snaren en plectrums verkopen omdat hij liever instrumenten van duizenden euro's verkoopt.

Dan ben ik maar naar die andere meer klassieke muziekwinkel in Delft gegaan, die met enkel akoestische instrumenten. Dol? Die man gaat je met plezier uitleg over plectrums en snaren geven en stemt je gitaar ook nog even voor je.

Back