Portable stereo recorder gezocht voor liveopnames in clubs

AOR

Ouwe rot
Wil graag (live)-opnames doen van mijn eigen djoptredens in clubs. Ben eigenlijk op zoek naar iets in de prijsrange van 200 tot 400. Een apparaat waarbij ik het directe geluid en het zaalgeluid tegelijk kan opnemen. Het staat natuurlijk in de djbooth, dus hij moet wel wat herrie aankunnen. Hoe compacter het apparaat is hoe beter natuurlijk.

Zou ik het bijvoorbeeld hier goed mee kunnen uitvoeren? http://www.thomann.de/nl/zoom_h4_n.htm

Of kan het ook voor minder? Bijvoorbeeld: http://www.thomann.de/nl/zoom_h2.htm

Hoop dat iemand me nog van een goeie tip kan voorzien.

Gr,
Alexander

ps. weet iemand of je dit makkelijk importeert in bijvoorbeeld Logic/Cubase/Soundforge? Hoe gaat dat exporteren precies in ze werk? Poept die er gewoon 2 waves uit? (mic en direct?)

Heb goeie ervaring met de M-audio Microtrack II. Hij is echt super voor z'n prijs (159-189euro).
stereo line in op jacks, mic-in met fantompower, handig in gebruik, goeie limiter, ...
Geen toeters en bellen, maar doet gewoon perfect wat ie moet doen wat ie moet doen.

De MT verschijnt gewoon als Hardisk op je computer, en alle opgenomen bestanden zijn er gewoon af te slepen. Simpler kan niet.

De H4-n heb ik en is een aanrader.
Compressie, limiter en de mogelijkheid om met vier microfoons tegelijk op te nemen. Deze worden in twee aparte tracks opgeslagen.
Verder ook te gebruiken als externe geluidskaart, usb, etc.
Is wel wat duurder maar dan heb je ook wat.

Dank voor jullie reactie. Hebben jullie ook enig idee hoe deze twee recorders het bij +100 dB zouden doen?

De H4-n heb ik en is een aanrader.
Compressie, limiter en de mogelijkheid om met vier microfoons tegelijk op te nemen. Deze worden in twee aparte tracks opgeslagen.
Verder ook te gebruiken als externe geluidskaart, usb, etc.
Is wel wat duurder maar dan heb je ook wat.

+1

Hoe hij presteert bij echt hoge volumes zou ik eerlijk gezegd niet weten.
Ik heb over een tijdje een feestje en dan zal ik dat eens uitproberen.

Wordt wel halverwege oktober, dus niet echt op korte termijn.

de limiter bij de h4-n heeft drie standen: general, concert en studio. Deze kunnen niet verder ingesteld worden. Misschien dat de instelling concert de +100db aankan, zou ik je niet kunnen vertellen, want ik gebruik m vooral voor fieldrecordings. Wel kan ik nog zeggen dat je limiter en compressor apart per microfoons kan instellen, dus voor de interne en voor de externe microfoons.
Voor verder vragen en als je niet tot halverwege oktober wilt wachten kan je het natuurlijk op het zoomforum proberen.

Ik vond de Yamaha's het beste klinken, en heb alle andere koek ook goed beluisterd, standaard mic altijd ok, maar beter een Rode Nt4(ook op Batterij) stereo mic erbij,dan ben je echt top of the bill opnames aan het Air'en
(exuse me, ik heb dus de Pocketrack 2G, vond ik zelfs beter dand e duurdere CX toen en nu heb je weer 2 nieuwe, handige autometering alvorens overloaded te gaan etc...zeeer pocket zeer muzikaal)

Back