Beginner in zelfbouw (elektronica), tips?

Ik bestel meestal bij Newtone (newtone-online.nl) die hebben vrij veel en is maar 7 euro verzendkosten. Gewoon een hele zut tegelijk bestellen (gelijk zo'n value pack weerstandjes kopen, die komen echt wel op en bespaart je een hoop geld)

Dit was mijn eerste soldeerproject:

http://www.musicfromouterspace.com/mfosweb/navigate.action?MAINTAB=SYNTHDIY

en dan de Weird Sound Generator.
Supersimpel projectje, moet je alleen wel even je printplaatje etsen (op newtone staat beschreven hoe dat moet, heel makkelijk als je het door hebt en heb je nog jaren plezier van)

All new electronics self-teaching guide van Harry Kybett en Earl Boysen heb ik gebruikt om een beetje dingen te begrijpen (kan je goed online een pdf'je van vinden), en natuurlijk google voor stomme dingen als: "hoe maak ik goeie solderingen" en "hoe meet ik m'n circuit door"

succes!

Hehe, thanks Ja, ik had misschien beter een nieuw topic aan kunnen maken. Het ging me alleen om die jfetjes. Ik heb er nog niet zo veel verstand van allemaal. Ik weet wel dat er jfets en mosfets zijn. Maar hoe die dan weer van elkaar verschillen..? (en dan is er N-channel en P-channel toch?)
Doen jfets allemaal in principe hetzelfde? Hoe kan je zien welke je allemaal kan gebruiken? Zoveel vragen :D
Ik zal je een PB sturen J!

Back