cubase voor PC

tommy_077

Ingeburgerd
Hallo leden,
Ik gebruik momenteel cubase 2.1 op een atari st.
Ik zou graag cubase willen gebruiken op een pc .
Ik wil een cubase die er uit ziet zoals op de ATARI ST,geen cubase met veel toeters en
bellen zoals de cubase SX 3.
Ik wil het juist gebruiken als sequencer voor het sturen van mijn midi toestellen en
het moet mogelijk zijn om een midi manager te gebruiken van analoge synthesizers.
Welke versie van cubase moet ik gebruiken?

Zo, jij hebt de verleiding lang weten te weerstaan. ;)
Wat zijn de specificaties van je pc? Misschien is een oude cubasis iets of een vroege cubase vst versie?
Op marktplaats worden er volgens mij nog veel (legale) oude versies aangeboden voor niet veel.

Ja, afhankelijk van je PC (voor versies vanaf Cubase4 heb je XP nodig), gewoon de kleinste (=meestal goedkoopste) versie die je kunt vinden. Want in MIDI heb je bijna geen beperkingen met de kleine versies. Dat zijn dan de SE en LE versies. De grote verschillen zitten vooral in het audio deel.

Zo, jij hebt de verleiding lang weten te weerstaan. ;)
Wat zijn de specificaties van je pc? Misschien is een oude cubasis iets of een vroege cubase vst versie?
Op marktplaats worden er volgens mij nog veel (legale) oude versies aangeboden voor niet veel.
Hallo cream ,
Bedankt voor u reactie !
Ik had reeds cubase VST 5, is dit niet enkel voor windows 98 of bestaat er een XP versie?
Bij de cubase VST heeft men geen functie NOT ON QUANTIZE en FIXED LENGTH of ben ik hier fout ?
Ook kan men geen track vormen voor SYSEX voor de MIDI MANAGER.zoals voor de LFO enz of is dit wel mogelijk ?
groeten,
tommy
Ja, afhankelijk van je PC (voor versies vanaf Cubase4 heb je XP nodig), gewoon de kleinste (=meestal goedkoopste) versie die je kunt vinden. Want in MIDI heb je bijna geen beperkingen met de kleine versies. Dat zijn dan de SE en LE versies. De grote verschillen zitten vooral in het audio deel.

Hallo arnomusicman,
Bedankt voor u reactie !
De cubase 4 is totaal anders dan de cubase op de ATARI ST.Is cubase 1 ook totaal anders dan de cubase op de ATARI ST ?
Ik mis ook de functie NOT ON QUANTIZE en er is ook denk ik geen mogelijkheid om een SYSEX track te vormen voor de MIDI MANAGER. Zoals voor de LFO enz of is dit wel mogelijk ?
midimanager.png

groeten,
Tommy

Laatst gewijzigd:
Hallo Tommy,

Jouw vragen kan ik helaas niet zo snel beantwoorden. Cubase heeft allerlei mogelijkheden voor quantize. En met sysex werk ik zelf niet, nooit nodig gehad, en daarom weet ik het niet.
Maar je kunt deels oude(re) manuals checken/downloaden en dan zelf bij alle versies kijken wat die wel/niet kunnen.
ftp://ftp.steinberg.net/Archives/
Hier heb je vast iets aan, maar je moet het wel even zelf onderzoeken.

En hier kun je documentatie checken van de minder oude producten:
http://www.steinberg.net/de/support/downloads.html

Back