[Analogue Solutions] DJMC - dual joystick midi controller.

JohnnyBusca

rocket scientist
Daar is ie weer!

Analogue Solutions zit niet stil en ze hebben dus nu een dual joystick midi controller gemaakt.
Dit maal geen vreemde russische naam, maar het beestje luisteren naar de simpele naam: DJMC

djmc-photo.JPG

Het is volgens mij wel geinig, maar er moet allemaal via Sysex geprogrammeerd worden en dan haak ik af. Er is nog geen editor voor, daar zoeken ze nog mensen voor om te helpen.

info:http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/djmc.htm

Lekker crossfaden van de ene joystick naar de andere..

Ik vraag me toch af of dit in de praktijk werkt.

Als je op beide joysticks dezelfde controllers zet bijvoorbeeld CC#66 op de X en CC#67 op de Y en je zet joystick 1 linksboven in de hoek en joystick 2 rechtboven in de hoek. Wat gebeurt er dan als je de crossfader gebruikt. Morpht ie dan van de ene waarde naar de andere of gaat ie via een midden waarden naar de andere waarden.

Morphen: Begin: CC#66 = 0 en CC#67 = 127, midden: CC#66 = 64 en CC#67 = 127, einde: CC#66 = 127 en CC#67 = 127
Of via een middenwaarden: Begin: CC#66 = 0 en CC#67 = 127, midden: CC#66 = 64 en CC#67 = 64, einde: CC#66 = 127 en CC#67 = 127

Of kun je ook vier verschillende controllers op de twee joysticks zetten en dan crossfaden en zoja wat doet ie dan?
Bijvoorbeeld op joystick 1 CC#66 op de X zet en CC#67 op de Y en op joystick 2 CC#68 op de X en CC#69 op de Y.

Misschien kan ik dit verhaal beter tekenen.

Laatst gewijzigd:
Ja.. dit is bijna waar ik pas nog een soort van droom over had.

In mijn droom was het kastje iets beter vormgegeven zodat je je handen er goed in kan laten rusten als je de joysticks bedient, verder was het in mijn versie mogelijk om de joystick-staafjes in te drukken (jawel!) Het terug veren gaat natuurlijk absoluut smooth, en niet onbelangrijk, de joystick-staafjes zijn ook te draaien (net als een potmeter).
Met mijn versie kun je veel interessantere bewegingen maken, helaas nergens te koop.

Maar wel leuk! ... van dit soort dingen kan je enorme inspiratie krijgen.

Back