Hi guys,
Ben nog een serieuze beginnen, en zou dan ook graag jullie hulp willen.
Ben sinds kort in een band gestapt om de toetsen voor mijn rekening te houden.
Ik ben van opleiding een klassiek pianist en voel mij dan ook enorm thuis op mijn Yamaha CP300 stage piano.
Omdat ik toch wat tekort kwam met goede klanken heb ik mij de Motif ES rack (MESR) van Yamaha aangeschaft.
Nu hier is mijn probleem.
We spelen alles live met de groep, en heel vaak moet ik van klank veranderen.
Soms 1 enkele klank, maar ook vaak in layers, en dit meerdere malen in 1 stuk.
Vaak moet ik zelfs vershillende keren wisselen in 1 enkele maat.
Ik heb dus de voledige setup gemaakt door middel van performance files in mijn MESR.
Nu ben ik op zoek naar iets om op een zeer snelle en gemakkelijke manier van klank te kunnen veranderen, zonder de handen van het klavier te halen.
Na wat opzoeking ben ik terecht gekomen bij de midi foot controller.
Wat raden jullie aan.
Hier een aantal controllers die blijkbaar niet slecht zouden zijn.
Roland: FC300
Yamaha: MFC10
Behringer: FCB1010
Het probleem dat zich zal voordoen is het feit dat er maar 100 presets in kunnen worden geprogrammeerd. Dit zou wel eens voor problemen kunnen zorgen vrees ik. Ook de MESR kunnen er maar 128 aan.
Ik zou de setups willen groeperen volgens te spelen nummer en ze snel kunnen ophalen.
Zodat ik niet altijd moet herbeginnen met programmeren in de foot controller als de playlist wijzigd.
Is er een mogelijkheid om dit via pc te doen en dan de foor controller hierop aan te sluiten, zodat ik niet meer beperkt ben in aantal.
Heb ik dan wel zo'n ingewikkelde controller nodig of kan ik dit doen met 1 pedaal?
Heeft hiermee iemand ervaring?
Thanks.
Ben nog een serieuze beginnen, en zou dan ook graag jullie hulp willen.
Ben sinds kort in een band gestapt om de toetsen voor mijn rekening te houden.
Ik ben van opleiding een klassiek pianist en voel mij dan ook enorm thuis op mijn Yamaha CP300 stage piano.
Omdat ik toch wat tekort kwam met goede klanken heb ik mij de Motif ES rack (MESR) van Yamaha aangeschaft.
Nu hier is mijn probleem.
We spelen alles live met de groep, en heel vaak moet ik van klank veranderen.
Soms 1 enkele klank, maar ook vaak in layers, en dit meerdere malen in 1 stuk.
Vaak moet ik zelfs vershillende keren wisselen in 1 enkele maat.
Ik heb dus de voledige setup gemaakt door middel van performance files in mijn MESR.
Nu ben ik op zoek naar iets om op een zeer snelle en gemakkelijke manier van klank te kunnen veranderen, zonder de handen van het klavier te halen.
Na wat opzoeking ben ik terecht gekomen bij de midi foot controller.
Wat raden jullie aan.
Hier een aantal controllers die blijkbaar niet slecht zouden zijn.
Roland: FC300
Yamaha: MFC10
Behringer: FCB1010
Het probleem dat zich zal voordoen is het feit dat er maar 100 presets in kunnen worden geprogrammeerd. Dit zou wel eens voor problemen kunnen zorgen vrees ik. Ook de MESR kunnen er maar 128 aan.
Ik zou de setups willen groeperen volgens te spelen nummer en ze snel kunnen ophalen.
Zodat ik niet altijd moet herbeginnen met programmeren in de foot controller als de playlist wijzigd.
Is er een mogelijkheid om dit via pc te doen en dan de foor controller hierop aan te sluiten, zodat ik niet meer beperkt ben in aantal.
Heb ik dan wel zo'n ingewikkelde controller nodig of kan ik dit doen met 1 pedaal?
Heeft hiermee iemand ervaring?
Thanks.