Korg DRV-1000 en soortgelijke reverbs

Snaek

Ouwe rot
Ook mensen in het bezit van de Korg DRV-1000 (of DRV-2000 etc.)? Zo ja, wat is uw mening over dit apparaat?

Ik zie ze wel eens te koop staan maar veel valt er niet over op internet te vinden.

Alvast bedankt.

ik heb de 2000drv, al heeel lang. ( de 1000drv mist alle midi en andere mod mogelijkheden )
best leuk, 16bit, max 10.000hz of zoiets, voor live altijd handig , leuk is de uitgebreide mod mogelijkheid ( midi, volume , pedalen , keyboardtracking, echt vanalles )
is niet echt voor superrealistische galmen, maar heeft wel een aardige vintage digitale sound.
(belangrijk is de knop aan de achterkant waarmee je de gevoeligheid kan instellen goed te hebben qua dynamiek)
en de prijs is belachelijk laag, dus , kan je eigenlijk niet echt een buil aan vallen.
wel zorgen dat je er een handleiding bijkrijgt om het potentieel te gebruiken.
ik doe de mijne niet weg, vind het te jammer voor het bedrag wat ze opbrengen.
"es gibt grenzen"

Ik vind 'm wel nice, hij klinkt echt super clean maar toch warm, haast geen ruis gewoon. Ik wil ooit nog wel een wat smeriger klinkende reverb kopen met wat langere decay, maar dat komt nog wel.

Deze heeft namelijk niet een heel lange decay moet ik zeggen, voor de rest is ie prima.

heb je de 1000 of 2000 gekocht?
ruisen kan ie ook , gewoon de impedantieknop op de achterkant op de verkeerde/ andere stand zetten !
soms op hoge klanken ( bekkens, crash ) hoor je wel wat trappetjes, maar iha is hij erg redelijk in sound, vind ik ook. vind combinatie reverb+echo en brass reagerend op volume erg prettige presets.

Ik heb de 1000, er zit geloof ik niet zo'n knop achterop. Ik gebruik 'm meestal in combinatie met een analoge delay, dat klinkt ook erg fijn. Heeft de DRV-2000 een wat lange decay trouwens?

dacht 800ms in allen delay mode 400 ms in multicombinatiepresets

zijn niet veel draadjes over

skeertjje op een rijtje zetten die late 12 bit / eertse 16 bit fx
van korg drv ,s
rolnds sde enso

hmmm vraagt naar een grote ...blabla draad
:engel:

Back