Doepfer mvc4 +101

dextah

Ouwe rot
Een kennis van mij heeft het volgende probleem waar ik ook niks van snap mischien dat jullie kunnen helpen .
101 wordt aangestuurd met een Doepfer mcv4 . Ongeveer onder 10 toetsen hoor je dezelfde noot . Hoog en laag .
De 101 werkt alleen als de sequencer loopt.
Het heeft wel altijd gewerkt . Het is dus een instelling lijkt mij .
Vraag is dus hoe stel je die doepfer in ?
Alvast bedankt !

Ik snap niet wat je bedoeld.

101 wordt aangestuurd met een Doepfer mcv4 . Ongeveer onder 10 toetsen hoor je dezelfde noot . Hoog en laag .
Je bedoelt dat alles werkt, maar alleen de onderste 10 toetsen van je MIDI dezelfde noot geven?

MIDI-keys --> MCV4 --> SH-101

Re: Doepfer mvc4 +101

Origineel geplaatst door dextah
Een kennis van mij heeft het volgende probleem waar ik ook niks van snap mischien dat jullie kunnen helpen .
Het heeft wel altijd gewerkt . Het is dus een instelling lijkt mij .
Vraag is dus hoe stel je die doepfer in ?
Alvast bedankt !

Je moet een basis midi note vastleggen. Dit doe je door het "learn knopje" in te drukken van de mcv.
Dat gaat dan knipperen. Vervolgens geef je met je masterkeyboard op een geselecteerd midi channel een
midi noot (dat zal een C moeten zijn om de juiste scaling aan te houden).
De mcv4 "leert" dan op welk midikanaal ie moet reageren en wat zijn basis note is.
Zover ik me kan herinneren, kan je het beschreven effect krijgen door de basis noot te hoog of
te laag te kiezen, ff mee experimenteren zou ik zeggen.

Wat bedoel je met "de 101 werkt alleen als de sequencer loopt" ? Als je cv/gate hebt aangesloten zal het
toetsenboard inderdaad overrulded worden.

succes ermee !

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik snap niet wat je bedoeld.

Je bedoelt dat alles werkt, maar alleen de onderste 10 toetsen van je MIDI dezelfde noot geven?

MIDI-keys --> MCV4 --> SH-101

Ik dacht het wel ja .

Re: Re: Doepfer mvc4 +101

Re: Re: Doepfer mvc4 +101

Origineel geplaatst door equate
Je moet een basis midi note vastleggen. Dit doe je door het "learn knopje" in te drukken van de mcv.
Dat gaat dan knipperen. Vervolgens geef je met je masterkeyboard op een geselecteerd midi channel een
midi noot (dat zal een C moeten zijn om de juiste scaling aan te houden).
De mcv4 "leert" dan op welk midikanaal ie moet reageren en wat zijn basis note is.
Zover ik me kan herinneren, kan je het beschreven effect krijgen door de basis noot te hoog of
te laag te kiezen, ff mee experimenteren zou ik zeggen.

Wat bedoel je met "de 101 werkt alleen als de sequencer loopt" ? Als je cv/gate hebt aangesloten zal het
toetsenboard inderdaad overrulded worden.

succes ermee !

Ik snap het zelf ook niet echt .
De persoon voor wie ik dit heb geplaatst is nog niet zo lang met muziek bezig maar gaat morgen met de mcv4 en de 101 naar Music-House . Dan checken ze ff of het aan de 101 ligt .
in ieder geval bedankt !

Back